More

    15900 | Στοιχεία από τα 6 χρόνια λειτουργίας της γραμμής για τις κακοποιημένες γυναίκες

    Πέρασαν ήδη έξι (6) χρόνια από την ημέρα που η 24ωρη τηλεφωνική γραμμή SOS 15900 της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων άρχισε να λειτουργεί (11/3/2011 έως 11/3/2017).

    Προσφέρει υπηρεσίες ενημέρωσης και τηλεφωνικής συμβουλευτικής αλλά και επαφής με τα Συμβουλευτικά Κέντρα και τους Ξενώνες Φιλοξενίας, που λειτουργούν πανελλαδικά, σε θύματα όλων των μορφών βίας κατά των γυναικών. Στελεχώνεται από ψυχολόγους και κοινωνικούς επιστήμονες, που παρέχουν εμπιστευτικές υπηρεσίες καλυπτόμενες από το απόρρητο της συμβουλευτικής.

    Η Γραμμή SOS 15900 στα 6 χρόνια λειτουργίας της δέχθηκε  28.114 κλήσεις και   391  ηλεκτρονικά μηνύματα.

    Επί του συνόλου των κλήσεων, οι 22.730 (81%) αφορούσαν σε καταγγελίες περιπτώσεων έμφυλης βίας. Από αυτές οι 16.420 κλήσεις (72%) αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών ενώ οι 6.310 κλήσεις (28%), αφορούσαν σε καταγγελίες από τρίτα πρόσωπα (κυρίως από φίλους/-ες 26%, γονείς 16%, άλλους συγγενείς 14%, αδελφός/ή 13%, γείτονας 13% και άλλα άτομα 16%).

    Από τις 16.420 κλήσεις που αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών οι 13.731 κλήσεις (82%) αφορούσαν σε  ενδοοικογενειακή βία, οι 226 κλήσεις (1%) σε σεξουαλική παρενόχληση, οι 189κλήσεις (1%) σε περιπτώσεις  βιασμού, οι 12 κλήσεις (0%) σε πορνεία,  13 κλήσεις (0%) σε trafficking και  525κλήσεις (3%) αφορούσαν σε καταγγελία άλλων μορφών βίας. Τα αιτήματα των κλήσεων αυτών αφορούσαν: 7.022 κλήσεις (34%) σε ψυχοκοινωνική στήριξη, 5.223 κλήσεις (25%) σε νομική συμβουλευτική, 1.467 κλήσεις (7%) σε νομική βοήθεια, 1.136 κλήσεις (6%) σε αναζήτηση φιλοξενίας και 290 κλήσεις (1%) σε αναζήτηση εργασίας. Από τις 16.420 γυναίκες που κάλεσαν τη γραμμή, οι 9.924 (60%) είναι μητέρες.

    Από τις γυναίκες θύματα βίας που απάντησαν στην ερώτηση για την εργασιακή τους κατάσταση φαίνεται ότι:

    • 4.321  (26%) είναι απασχολούμενες (από τις οποίες 530 (12%) είναι αυτοαπασχολούμενες)
    • 4.035  (25%) είναι άνεργες (από τις οποίες   550  (14%) μακροχρόνια άνεργες) και
    • 1.876(11%) είναι ανενεργές (από τις οποίες 114 (6%) παρακολουθούν εκπαίδευση ή κατάρτιση)

    Από τις γυναίκες θύματα βίας που απάντησαν στην ερώτηση για την οικογενειακή τους κατάσταση φαίνεται ότι:

    • 7.979  (49%) είναι έγγαμες
    • 1.683  (10%) είναι άγαμες
    • 1.095  (7 %) σε διάσταση
    • 849  (5%) διαζευγμένες
    • 238  (1%) σε κατάσταση χηρείας
    • 627 ( 4%) σε συμβίωση

    Από τις γυναίκες που απάντησαν στην ερώτηση για την ηλικία τους φαίνεται ότι:

    • 500  (3%) είναι  από 15 έως 24 ετών
    • 4.216 (26%) είναι από 25 έως 39 ετών
    • 4.277 (26%) είναι  από 40 έως 54 ετών
    • 1.210 (7%) είναι  από 55 έως 64 και
    • 684 (4%) είναι από 65 ετών και άνω.

    Από τις γυναίκες που απάντησαν στην ερώτηση για το μορφωτικό τους επίπεδο φαίνεται ότι:

    • 12  (0%) είναι τυπικά αναλφάβητες
    • 694 (4%) έχουν ολοκληρώσει την πρωτοβάθμια ή κατώτερη     δευτεροβάθμια εκπαίδευση
    • 943  (6%) την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
    • 520  (3%) τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση μη τριτοβάθμιου επιπέδου
    • 1.906  (12%) την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Από το σύνολο των γυναικών που κάλεσαν στην τηλεφωνική γραμμή προκύπτει ότι:

    • 12.417 (76%) είναι Ελληνίδες
    • 1.226 ( 7%) είναι μετανάστριες
    • 25 (0%) ανήκουν σε μειονότητες
    • 112 (1%) είναι ΑΜΕΑ.

    Ως προς την οικονομική κατάσταση, από τις γυναίκες που απάντησαν στην αντίστοιχη ερώτηση,

    • 2.574 (16%) την περιγράφουν ως μέτρια,
    • 2.470 (15%) την αναφέρουν ως κακή,
    • 1.481 (9%) ως καλή,
    • 668 (4%) ως πολύ κακή και
    • 199(1%) ως πολύ καλή.

     

    Τα στοιχεία αναδεικνύουν την ευρεία έκταση του φαινομένου της βίας κατά των γυναικών το οποίο ενδημεί στην κοινωνία και πλήττει τις γυναίκες ανεξαρτήτως κοινωνικοοικονομικής κατάστασης, μορφωτικού επιπέδου, χώρας προέλευσης.

    Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων γνωρίζοντας το πρόβλημα έχει ήδη αναπτύξει σε συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους ένα Πανελλαδικό δίκτυο 62 δομών (τηλεφωνική γραμμή SOS, 40 Συμβουλευτικά Κέντρα, 21 Ξενώνες), που παρέχουν ψυχοκοινωνική στήριξη και νομική συμβουλευτική στις γυναίκες θύματα.

    Αναγνωρίζοντας ότι στις υπάρχουσες συνθήκες οικονομικής κι ανθρωπιστικής κρίσης τα προβλήματα έμφυλης βίας αλλά και πολλαπλών διακρίσεων κατά των γυναικών γιγαντώνονται διεκδίκησε και πέτυχε:

    • τη συνέχιση της χρηματοδότησης του δικτύου δομών για την αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών ως το 2018,
    • τη διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών με υπηρεσίες εργασιακής συμβουλευτικής και πληροφόρησης,
    • τη διεύρυνση της ομάδας στόχου και σε γυναίκες, που υφίστανται πολλαπλές διακρίσεις (π.χ. μετανάστριες, πρόσφυγες, μονογονείς, ΑμΕΑ, κ.λπ.)

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ