More

    Λευτέρης Κλουβάτος: Aποστολή του καλλιτέχνη είναι να υπηρετεί την τέχνη!

    Ο Λευτέρης Κλουβάτος γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1978, έχει δυο παιδιά  και είναι πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων. Από πολύ νωρίς, στα νεανικά του χρόνια αντιλαμβάνεται ότι η ζωγραφική είναι η δραστηριότητα που τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα και αποφασίζει να ασχοληθεί αποκλειστικά μαζί της καθώς όπως ο ίδιος τους αρέσει να λέει “η ζωγραφική θεωρεί ότι  είναι το τρίτο του παιδί”!

    Στην εξόχως ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στο kriti360 και την Όλγα Χναρά, ο πετυχημένος καλλιτέχνης, μιλάει για την πορεία του, τους λόγους που τον οδήγησαν στην τέχνη αλλά και για τους επόμενους σταθμούς και τα μελλοντικά του σχέδια…

    Ο Στέλιος Κλουβάτος με την Αννίτα Πατσουράκη

    Aπό που είσαι;

    Γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω στην Αθήνα με την οικογένειά μου.

    Μίλησε μας για σένα να σε γνωρίσουμε…

    Η ζωγραφική είναι για μένα, η ζωή μου! Είμαι πατέρας δύο παιδιών και η ζωγραφική θεωρώ είναι το τρίτο μου παιδί!

    “Οι κριτικές, θετικές ή μη, συνήθως μας επηρεάζουν όλους. Οι καλλιτέχνες είναι περισσότερο ευάλωτοι”

    Πότε ξεκίνησες να γλυκοκοιτάς… την τέχνη;

    Από τα εφηβικά μου χρόνια εκδήλωσα ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη ζωγραφική που σταδιακά ενδυνάμωνε και μου έγινε, σχεδόν… εμμονή! Με το πέρασμα των χρόνων, ένοιωθα μέσα μου ότι η ζωγραφική είναι η μόνη δραστηριότητα που με ενδιαφέρει και αποφασίζω να ασχοληθώ αποκλειστικά και μόνο!

    Για τον ζωγράφο, ένα έργο δεν τελειώνει ποτέ πραγματικά, ανεξάρτητα, αν στα μάτια του θεατή φαίνεται ήδη τελειωμένο…

    Είναι το κύριο επάγγελμα σου;

    Ναι, φυσικά! Από τα 26 μου χρόνια, μόνο με τη ζωγραφική βιοπορίζομαι. Πριν, εργαζόμουν στην οικογενειακή επιχείρηση.

    Aποστολή του καλλιτέχνη είναι να υπηρετεί την τέχνη!

    Ποια είναι η αποστολή του καλλιτέχνη;

    Aποστολή του καλλιτέχνη είναι να υπηρετεί την τέχνη! Ως ενεργό μέλος της κοινωνίας που εκπροσωπεί το πνεύμα, το ήθος, έχει έναν ρόλο εξαιρετικά σημαντικό. Η τέχνη είναι παιδεία. Η παιδεία αποτελεί προϋπόθεση για την εξέλιξη της ανθρωπότητας. Χωρίς παιδεία ο κόσμος δεν έχει καμία ελπίδα για πρόοδο. Ο καλλιτέχνης που το αντιλαμβάνεται αυτό συνειδητοποιεί ότι η αποστολή του δεν είναι μόνο η δημιουργία έργων τέχνης αλλά κάτι πολύ περισσότερο. Μέσω της τέχνης, η ψυχή και το συναίσθημα του καλλιτέχνη συνδέονται αντίστοιχα με το θεατή, στο πέρασμα του χρόνου! Να επιδιώκει διαρκώς την πνευματική ανύψωση και να είναι σταθερός στην επιλογή του μέχρι το τέλος της σταδιοδρομίας του. Να κρατά, ως αναπόσπαστο κομμάτι του χαρακτήρα του, σημαντικές αξίες της ζωής όπως το σεβασμό και την ευγένεια και να πορεύεται μαζί τους. Ακέραιος και αφοσιωμένος στο σκοπό του να μεταφέρει γνώση και πνευματικότητα.

    “Για τον ζωγράφο, ένα έργο δεν τελειώνει ποτέ πραγματικά, ανεξάρτητα, αν στα μάτια του θεατή φαίνεται ήδη τελειωμένο”

    Τα έργα σου με ταξίδεψαν σε μια άλλη εποχή. Ανέφερε μας τους καλλιτέχνες που σε επηρέασαν.

    Ανακαλύπτοντας τον κόσμο της ζωγραφικής,  λάτρεψα εξ΄ αρχής τους «Μaster» της Αναγέννησης! Καλλιτέχνες όπως ο Καραβάτζιο, o Ρέμπραντ, ο Ιερώνυμος Μπος, με επηρέασαν βαθιά! Μελέτησα σχεδόν όλους τους μεγάλους κλασσικούς ζωγράφους της Αναγέννησης,  πειραματίστηκα με τις τεχνικές και τις διαφορετικές τεχνοτροπίες τους, προσπαθώντας να εφαρμόσω αυτά τα διδάγματα και στη δική μου τέχνη.

    Ότι είμαι τελειομανής, σαφώς και επηρεάζει ακόμα και τον τρόπο με τον οποίο ζωγραφίζω!

    Παρατήρησα στα έργα σου μεγάλη δεξιότητα στην τελειότητα. Αποτέλεσμα προσωπικής ανάγκης;

    Θεωρώ ότι ο τρόπος όπου ένας καλλιτέχνης αντιλαμβάνεται και αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο σε ένα καμβά, είναι αποτέλεσμα προσωπικής ανάγκης, άσχετα αν αυτό αγγίζει την τελειότητα ή όχι. Το γεγονός ότι είμαι τελειομανής, σαφώς και επηρεάζει ακόμα και τον τρόπο με τον οποίο ζωγραφίζω. Ανέκαθεν λάτρευα τα έργα τέχνης, στα οποία υπήρχε η τελειότητα που συνοδευόταν από απαράμιλλη λεπτομέρεια. Η λεπτομέρεια σε έναν πίνακα ζωγραφικής δίνει την δυνατότητα στον θεατή να πλησιάσει το έργο και να δει εικόνες που από μακριά δεν μπορεί να τις δει αλλά και αντιστρόφως. Θα έλεγα, ότι λειτουργεί σαν μαγνήτης μεταξύ έργου και θεατή, σαν ο πίνακας να τον καλεί κοντά του. Για τον ζωγράφο, ένα έργο δεν τελειώνει ποτέ πραγματικά, ανεξάρτητα, αν στα μάτια του θεατή φαίνεται ήδη τελειωμένο. Ο καλλιτέχνης πρέπει να διαθέτει περίσσια υπομονή και για όσο χρειαστεί ένα έργο, ακόμα και αν αυτό διαρκέσει χρόνια…!

    Tο 2021, προετοιμάζομαι για την παρουσίαση ατομικής, αναδρομικής μου έκθεσης, σε επιμέλεια και προώθηση του εικαστικού του έργου, από την Ιστορικό Τέχνης, Αννίτα Πατσουράκη

    Τι ακούς από τον κόσμο για την δουλειά σου; Επηρεάζεσαι από κριτικές;

    Λαμβάνω πολύ θετικά και επαινετικά σχόλια από τον κόσμο! Με συγκινούν τα μέγιστα! Μου εκφράζουν θαυμασμό, έκπληξη, γεγονός που εκτιμώ ιδιαίτερα γιατί μου δίνει ενέργεια και δύναμη να συνεχίσω! Η αποδοχή του κοινού είναι το κίνητρο για να δημιουργώ περισσότερο. Φαίνεται δε, ότι η αναγεννησιακή τέχνη παραμένει διαχρονική στην αγάπη του κοινού και στην ανταπόκριση του στο είδος της τέχνης μου. Οι κριτικές, θετικές ή μη, συνήθως μας επηρεάζουν όλους. Οι καλλιτέχνες είναι περισσότερο ευάλωτοι. Καλό είναι να βελτιωνόμαστε διαρκώς, να διευρύνουμε τη γνώση μας και να προσπαθούμε για την καλύτερη εξέλιξη μας με ισορροπία και αφοσίωση στον σκοπό μας.

    “Η τέχνη είναι παιδεία. Η παιδεία αποτελεί προϋπόθεση για την εξέλιξη της ανθρωπότητας. Χωρίς παιδεία ο κόσμος δεν έχει καμία ελπίδα για πρόοδο”

    Εκθέτεις κάπου έργα σου αυτό τον καιρό;

    Εκθέτω δύο έργα μου, από τη σειρά ιστορικού περιεχομένου, που φιλοξενούνται  στην έκθεση με τίτλο «Τριήρεις-τα ξύλινα τείχη της ελευθερίας και των αρχών της δημοκρατίας» στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τα «2500 χρόνια από την Ναυμαχία της Σαλαμίνας». Η έκθεση είναι σε περιοδεία από τον Οκτώβριο 2019 έως και τον Απρίλιο 2020 στο «Village» στο Δήμο Νίκαιας, από τον  Απρίλιο έως και τον Ιούλιο 2020 στη Διεθνή Έκθεση «Ποσειδώνια 2020» και από τον Αύγουστο έως και τον Δεκέμβριο 2020, παρουσιάζεται στον Αρχαιολογικό χώρο της Στοάς του Αττάλου. Η έκθεση τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, της Εφορίας Αρχαιοτήτων της Πόλης των Αθηνών, του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και σημαντικών φορέων. Δυστυχώς, λόγω της πανδημίας δεν ολοκληρώθηκαν όλα τα στάδια της έκθεσης που αναβλήθηκαν κι ελπίζουμε να παρουσιαστούν μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες.                              Ταυτόχρονα, για το 2021, προετοιμάζομαι για την παρουσίαση ατομικής, αναδρομικής μου έκθεσης, σε επιμέλεια και προώθηση του εικαστικού του έργου, από την Ιστορικό Τέχνης, Αννίτα Πατσουράκη.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ