Το μεσημέρι της Πέμπτης έληξε η σχετική προθεσμία για την πρώτη φάση των διαγωνισμών για το μεγάλο έργο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ, που αποδεικνύονται «πόλος» έλξης για τους μεγάλους ελληνικούς κατασκευαστικούς «παίκτες» αλλά και για ξένες μεγάλες εταιρείες, από Γαλλία, Ισπανία, Ισραήλ και Νοτια Αφρική.
Ισχυροί όμιλοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) υποβάλλοντας αιτήσεις συμμετοχής στην πρώτη φάση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας την οποία έχει δρομολογήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Γενικός Γραμματέας ΣΔΙΤ για τον ΒΟΑΚ Νίκος Ματζούφας σχολίασε τις εξελίξεις τονίζοντας την σημασία του μοντέλου του ΣΔΙΤ:
Χτες υπηρξε η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό για το πρωτο οδικό έργο ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας (ΒΟΑΚ, τμήμα Ηράκλειο – Άγιος Νικόλαος Κρήτης).
Εκδηλώθηκε ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον από 5 ελληνικά και διεθνή σχήματα.— ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
— «J&P ΑΒΑΞ – Marguerite Fund»
— Shikun & Binui
— ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
— «ACCIONA CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL”Το μοντέλο των ΣΔΙΤ για αυτοκινητοδρόμους στην Ευρώπη ειναι ο κυριαρχος τρόπος δημοπράτησης τα τελευταία χρονια με ιδιωτική συμμετοχή , αντί για παραχωρησεις, με πλήθος έργων να έχουν χρηματοδοτηθεί και από το Juncker Plan.

Να σημειώσουμε πως το πρώτο και κύριο κομμάτι αφορά το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 163 χιλιομέτρων, το οποίο θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης. Το δεύτερο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη Λασιθίου, μήκους 22 χιλιομέτρων θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα).
Οι δύο διεθνείς διαγωνισμοί που έχει προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφορούν στην μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση των δύο τμημάτων του ΒΟΑΚ.
Στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι οι διαγωνιστικές διαδικασίες να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς καθώς αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση η σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων της Κρήτης με ένα σύγχρονο έργο που θα αφήσει ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα .
Τέλος το τρίτο τμήμα του BOAK, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Η εκπόνηση των μελετών για την δημοπράτηση του βρίσκεται στο τελικό στάδιο.





