Ακολουθήστε το
στο Facebook για να μην χάνετε είδηση!
“Καλησπέρα σας”, είπε με σπαστά ελληνικά και πέρασε διστακτικά την πόρτα του 7ου Δημοτικού Σχολείου. Η Βανέσα και η Ζαμπία κατάλαβαν οτι πρόκειται για νέο μαθητή και τον υποδέχθηκαν εγκάρδια.
Οι πρώτοι διάλογοι στα αγγλικά για τις απαραίτητες οδηγίες. “Ξέρω λίγα ελληνικά” τολμάει ο Χασάν και για να το αποδείξει προσπαθεί να διαβάσει το κείμενο στην είσοδο της αίθουσας “… μας ενώνεϊ ….” προφέρει με δυσκολία και ικανοποίηση.
Είναι από το μότο του Σχολείου Εκμάθησης Ελληνικών σε Αλλοδαπούς “Η αγάπη μας ενώνει, η αλληλεγγύη μας δυναμώνει” και αποδίδει μέρος της φιλοσοφίας πίσω από την εθελοντική προσπάθεια δασκάλων στο Ηράκλειο να διδάξουν ελληνικά σε όσους θέλουν να μάθουν τη γλώσσα μας.
Πενήντα και πλέον μαθητές φιλοξενεί φέτος το Σχολείο που λειτουργεί από πέρυσι στο Ηράκλειο δίνοντας την ευκαιρία σε ανθρώπους, που επέλεξαν να ζουν εδώ ή βρέθηκαν εξ ανάγκης στην Κρήτη, να διδαχθούν την ελληνική εντελώς δωρεάν.
Ανάμεσά τους η Μάρτα από την Πολωνία, η Πούι από το Λάος, η Νταν από τη Νορβηγία, ο Ρόμπερτ από την Αρμενία, η Χιλάρ από την Τουρκία, ο Αχμέτ από το Πακιστάν, ο Ζακούρ από τη Συρία.
“Στην αρχή έρχονται πολύ διστακτικά και απορούν για τα κίνητρά μας” λέει η Βανέσα Νερούτσου, η μία από τις δύο συντονίστριες του Προγράμματος που δίνουν, για δεύτερη χρονιά, την ψυχή τους και πολύ από τον χρόνο τους για να επιτύχει το εγχείρημα.
“Μας αντιμετώπιζαν με επιφύλαξη, κυρίως όσοι έρχονταν από εμπόλεμες περιοχές, αλλά σταδιακά άρχισαν να μας εμπιστεύονται και να εντάσσονται στην ομάδα κάθε τάξης. Φέτος, μάλιστα, ανυπομονούσαν να ξεκινήσουμε τα μαθήματα και μας ρωτούσαν από το τέλος καλοκαιριού για την ημέρα έναρξης” συμπληρώνει.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν φέτος 5 εθελοντές εκπαιδευτικοί και τα δίωρα μαθήματα την εβδομάδα, μετατρέπονται πολύ συχνά σε τετράωρα, καθώς το ενδιαφέρον των μαθητών αλλά και η συμμετοχή νεών, αποτελούν ισχυρό κίνητρο για την παροχή επιπλέον βοήθειας.
“Στα πρώτα μαθήματα η επικοινωνία ήταν πολλή δύσκολη, γι’ αυτό και χρησιμοποιούσαμε τα αγγλικά για να συνεννοηθούμε” αναφέρει η Ζαμπία Λαζανάκη, η άλλη δραστήρια συντονίστρια του Προγράμματος και προσθέτει οτι “χρειάστηκε και διερμηνεία κυρίως στα αραβικά μέχρι να εξοικειωθούν λίγο με τη γλώσσα. Φέτος βλέπουμε οτι οι περυσινοί μαθητές έχουν βελτιώσει το γλωσσικό τους επίπεδο, συμμετέχουν πιο ενεργά και προσέρχονται με άλλη διάθεση στο μάθημα.”
Η Δάφνη Ζαρώνα, φιλόλογος, δασκάλα ειδικής αγωγής και μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο πρόγραμμα “Γλωσσική Εκπαίδευση για Πρόσφυγες και Μετανάστες”, έχει αναλάβει εθελοντικά το τμήμα προετοιμασίας όσων μαθητών θέλουν να αποκτήσουν την πιστοποίηση των Ελληνικών και μας εξηγεί ότι η διδασκαλία προσαρμόζεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, αφού πρώτα γίνει η αξιολόγησή τους με βάση Τεστ του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, το οποίο περιλαμβάνει συγκεκριμένα κριτήρια για την κατάταξή τους σε τάξεις.
Στη δική της τάξη, έχει μαθήτριες από την Πολωνία, που έφεραν και φίλες τους για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, καθώς και έναν Βέλγο καθηγητή γαλλικών που ήρθε στην Κρήτη για διακοπές και έμεινε μόνιμα.
Οι ηλικίες των μαθητών ποικίλουν από 18 έως και 60 ετών, όλοι τους όμως μετατρέπονται σε μικρά παιδιά όταν μπαίνουν στην τάξη, όσες δυσκολίες κοινωνικής και επαγγελματικής προσαρμογής κι αν αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους.
“Είμαστε ένα πολυπολιτισμικό πάζλ στην αυλή ενός σχολείου στην Κρήτη λένε οι δύο συντονίστριες. “Δεν παρέχουμε όμως μόνο μαθήματα γλώσσας, έχουμε πολλούς εθελοντές που πλαισιώνουν τη δράση μας με ξεναγήσεις σε μνημεία και διαλέξεις για τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου μας, ακριβώς γιατί θέλουμε να μας γνωρίσουν ως λαό”, επισημάνουν.
Η δράση ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Αντιδημάρχου Κοινωνικής Μέριμνας Ηρακλείου κ. Γιώργου Τσαγκαράκη και έχει τη στήριξης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, της Διεύθυνσης του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, της ΜΚΟ Κάριτας Ελλάς, της εθελοντικής ομάδας ΑΤΑΚΤΟΙ και των Κρητικών Εκδόσεων.
kriti360.gr





