More

    Ανταγωνιστική η σχέση Fraport – Ryan Air

    Του Ανδρέα Σπανουδάκη*

    “Το Ελληνικό Σύνταγμα, υπερισχύει του Ευρωπαϊκού Συντάγματος και οποιουδήποτε αλλού δικαίου γιατί εκφράζει την λαϊκή κυριαρχία των Ελλήνων και του Ελληνικού έθνους, η οποία είναι απαραβίαστη καθώς όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον Ελληνικό λαό και υπάρχουν και ασκούνται υπέρ του Ελληνικού λαού όπως καθορίζει το Ελληνικό Σύνταγμα, και όχι κάποιο Ευρωπαϊκό Σύνταγμα ή το διεθνές Νομισματικό Ταμείο.”
    Ας κοιτάξουμε κατάματα την αλήθεια: Στόχος της γερμανικής κυβέρνησης είναι να αποκτήσει τον έλεγχο του ελληνικού τουρισμού που παράγει το μεγαλύτερο ποσοστό του ελληνικού ΑΕΠ. Αλλά και για ένα άλλο, ίσως πιο σημαντικό λόγο: Την “Κυριαρχία του Κόσμου” ή Weltpolitik, ως προοπτική και ως παρακαταθήκη για τους Γερμανούς, απο την εποχή του Α’ Ρά’ι’χ, να ηγηθούν στην Ευρώπη που υλοποιείται μέσα απο την Ευρωπα’ι’κή Ένωση.
    Η αγορά των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων της νησιώτικης Ελλάδας με το μεγαλύτερο τουριστικό ρεύμα, εντάσεται σ΄ένα ευρύτερο σχέδιο της Γερμανίας με μοχλό υλοποίησης την κρατική Lufthansa με στόλο 300 αεροπλάνα που εξυπηρετούν το πτητικό της έργο σε 215 προορισμούς και μαζί με άλλες γερμανικές εταιρείες όπως Fraport και η TUI στον τουρισμό και στις αερομεταφορές να ολοκληρώσουν τον σχεδιασμό τους για τον έλεγχο του τουριστικού ρεύματος στην νοτιοανατολική Ευρώπη και την αγορά απο τα γερμανικά Funds που οσονούπω μπαίνουν στην Ελλάδα, των κόκκινων δανείων στον ξενοδοχειακό τομέα ύψους περίπου 3 δις. Πριν απο μερικές μέρες γράψαμε: “Και επειδή είναι “του συρμού” η εκποίηση της κρατικής περιουσίας θα ήταν… επίκαιρο ένα διαβολικό σενάριο που αφορά και την ιδιωτική περιουσία”.

    Η “σχέση” Fraport και Ryan air είναι ανταγωνιστική. Χαρακτηριστική είναι η συνέντευξη-άποψη του εμπορικού διευθυντή της Ryan air David O’Brien που απο το 2014 είχε εξηγήσει τους λόγους για την αποχώρησή τους απο το αεροδρόμιο Χανίων. Είχε πεί λοιπόν: «Η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων αποτελεί ένα τεράστιο ρίσκο και ελλοχεύει ο κίνδυνος να επαναληφθεί το λάθος που έκαναν με το Ελ. Βενιζέλος. Δεν είμαι κατά της ιδιωτικοποίησης, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα δημόσιο μονοπώλιο και ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, είναι πάντα μονοπώλιο και αυτό δεν είναι ποτέ καλό. Προφανώς αν πωλήσεις το αεροδρόμιο ενός νησιού στον μεγαλύτερο πλειοδότη, βραχυπρόθεσμα θα σου αποφέρει έσοδα, όμως μακροπρόθεσμα θα είναι καταστροφικό. Είναι σαν να πουλάς τα κοσμήματα της οικογένειας. Πουλάς ό,τι έχεις για να αποκτήσεις λίγα μετρητά. Αυτό θα ήταν τεράστιο λάθος». Πριν απο μερικές μέρες γράψαμε:
    Αυτή την ανταγωνιστική σχέση παρακολουθεί η Ελλάδα να εξυφαίνεται κυριολεκτικά πάνω στην “πλάτη'” της έχοντας απωλέσει και αυτόν ακόμα το ρόλο του κομπάρσου!!!
    Οι ελληνικές κυβερνήσεις, υποταγμένες και παραδομένες, παρά την ρητή πρόβλεψη του Ελληνικού Συντάγματος ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν απο το λαό για το λαό, υπέκυψαν στους εκβιασμούς των Γερμανών και εκποίησαν την κρατική περιουσία και απο το κρατικό μονοπώλιο περάσαμε στο ιδιωτικό μονοπώλιο. Αυτή είναι η “μεταρρύθμιση” που ο “φίλος και σύμμαχός μας” χερ (herr) Σό’ι’μπλε είχε διαρκώς και μονότονα στα χείλη!!!

    Είναι τουλάχιστον αιθεροβάμωνες όσοι υποστηρίζουν ότι θα επιδιώξουν συνομιλίες με τη Fraport πάνω σε ισότιμη και δίκαιη βάση. Όταν η Fraport που είναι θυγατρική της Lufthanca ευθαρσώς και δημόσια υποστηρίζει ότι είναι το “ΝΕΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ” στα πρώην κρατικά ελληνικά αεροδρόμια στέλνοντας το μήνυμα “ότι εμείς κάνουμε κουμάντο” άρα είναι σε θέση ισχύος και όταν ασελγούν σε βάρος των Χανίων με κατάπτυστη εκπομπή της Deutsche Welle που μεταδόθηκε σε 30 γλώσσες, τότε κάθε συνομιλία και κάθε προσέγγιση θα γίνεται πάνω στο γερμανικό δόγμα “εμείς είμαστε οι ισχυροί ή στην γερμανική του έκδοση Weltpolitik!!!”.
    Είναι σίγουρο ότι η Fraport θα προσέλθει στο διάλογο, εξάλλου έχει εξαγγείλει πρωτοβουλία για δημόσια διαβούλευση αναφορικά με το αεροδρόμιο. Ο διάλογος αυτός θα είναι προσχηματικός και η όποια συζήτηση θα έχει ως στόχο να άρει τις αντιδράσεις των Χανιωτών επιδιώκοντας να εκμαιεύσει προτάσεις και ιδέες για την καλύτερη λειτουργία του αεροδρομίου. Η απόδειξη για τον “γιαλαντζί” διάλογο είναι ότι θα αφορά την ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ και όχι την ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ αρχή του αεροδρομίου. Αυτό είναι ντε γιούρε. Επικαλούνται την καλή λειτουργία αυτοί που δεν πληρώνουν την… αποκομιδή των αποριμμάτων και έχουν φεσώσει το Δήμο.
    Το θέμα του αεροδρομίου δεν είναι υπόθεση ΜΟΝΟ των ξενοδόχων που έχουν ζωτικά συμφέροντα, δεν αφορά όμως μια επαγγελματική τάξη αλλά όλη τη Χανιώτικη κοινωνία και την αναπτυξιακή της προοπτική. Στη συζήτηση πρέπει να κληθούν να συμμετάσχουν και οι αιρετοί εκπρόσωποι. Οι Κοινοβουλευτικοί. Εύκολες είναι οι χαιρετούρες στα μνημόσυνα, οι εμφανίσεις στη Δημοτική Αγορά κάθε Λαμπροχριστούγεννα και οι εμφανίσεις στις παρελάσεις και όπου το επιβάλουν οι δημόσιες σχέσεις. Και για να είμαστε δίκαιοι και καμμιά επερώτηση “εξ απαλών ονύχων”. Το δύσκολο είναι να συγκρουστείς όταν και όποτε χρειαστεί. Τότε είσαι χρήσιμος!!. “Αλλοιθωρισμοί” και ατταβιστικές συμπεριφορές που ανήκουν στο παρελθόν, στο συγκεκριμένο θέμα, δεν θα γίνουν ανεκτές. Κάποτε να γίνει αντιληπτό ότι πρέπει να απαλλαχτούμε απο τους ερασιτεχνισμούς που μας έχουν επιβάλει, ετσιθελικά, οι μετριότητες σε συνδυασμό με τις αδικαιολόγητες μωροφιλοδοξίες!

    Ανδρέας Σπανουδάκης – Δημοσιογράφος, πρώην εκδότης «Χανιώτικης Ελευθεροτυπίας»

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ