Του Ανδρέα Σπανουδάκη
Διαβάζω στο WWW.TOURISMTODAY.GR:
Τέλος εποχής αποτελεί από σήμερα απαρχές του Ιούνη, η αεροπορική εταιρεία Ryanair από τα Χανιά, καθώς μετά το κλείσιμο της αεροπορικής βάσης της από το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” η εταιρεία ανακοίνωσε τη διακοπή των πτήσεων εσωτερικού από και προς τα Χανιά μετά το τέλος του Μάη.
Οι πτήσεις για Χανιά από Αθήνα-Θεσσαλονίκη σταματήσανε οριστικά από τις αρχές του Ιούνη, ενώ ακολούθως διακόπτουν κι άλλες πτήσεις προς προορισμούς του εξωτερικού.
Συγκεκριμένα, τέλος στις πτήσεις από/προς Χανιά για:
Αρχικά για Αθήνα και Θεσσαλονίκη που τα δρομολόγια σταμάτησαν 30 Μαΐου και για τις 2 πόλεις.
Γερμανία: Μίμιγκεν-Δυτικό Μόναχο (τελευταία πτήση στις 28 Μαΐου)
Λιθουανία: Βίλνιους (τελευταία πτήση στις 30 Μαΐου)
Ιταλία: Βενετία (τελευταία πτήση στις 27 Μαΐου)
Πολωνία: Κατόβιτσε (τελευταία πτήση στις 26 Μαΐου)
Ενώ ημερομηνίες προς επιλογή δεν εμφανίζει η εταιρεία ούτε για τις πτήσεις από Χανιά προς
Δανία: Μπίλουντ, Γαλλία: Μασσαλία, Σουηδία: Στοκχόλμη.
Μετά την ανακοίνωση της εταιρείας που έσπειρε τον πανικό στην τοπική κοινωνία των Χανίων, η Ryanair ανακοίνωσε το ντεμπούτο της στο Ηράκλειο με διάφορες πτήσεις εξωτερικού, ενώ δεν άργησε να ανακοινωθεί και το νέο δρομολόγιο από Αθήνα προς Ηράκλειο, το οποίο θα ξεκινήσει στις 15 Ιουνίου 2018 με συχνότητα 4 πτήσεων εβδομαδιαίως.
Κι όλα αυτά ενώ τα προβλήματα και οι περίεργες καταστάσεις που επικρατούν στο -άλλοτε κραταιό- “Δασκαλογιάννης”, ενισχύουν τους φόβους και την δυσπιστία των Χανιωτών για την διαχείριση του διεθνούς αερολιμένα της πόλης, που μόνο οφέλη δεν έχει αποδώσει από τη στιγμή που το ανέλαβε η κοινοπραξία της γερμανικής εταιρείας.”
Ήταν αναμενόμενο. Χτύπημα καίριο στον τοπικό Τουρισμό. Το χτύπημα γίνεται πιο οδυνηρό για τους χιλιάδες επαγγελματίες Χανιώτες γιατί η Pyanain air, ως εταιρεία χαμηλού κόστους, έφερνε κόσμο στα Χανιά τους δύσκολους χειμερινούς μήνες. Διευκόλυνε, ιδιαίτερα, τον εσωτερικό τουρίστα που δεν το πολυσκεφτόταν να έρθει στα Χανιά έστω και για ένα Σαββατοκύριακο αφού το αεροπορικό εισιτήριο ήταν ίσης αξίας με αυτό του υπεραστικού δρομολογίου Χανιά-Ρέθυμνο. Έχομε γράψει και έχομε αναλύσει διεξοδικά, ότι την κύρια ευθύνη για αυτήν την εξέλιξη φέρνει η Fraport.
Η οποία ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ τα τοπικά συμφέροντα αφού λειτουργεί αντιαναπτυξιακά για την Δυτική Κρήτη. Η οποία, μαζί με τα άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια, μονομερώς θα καθορίζει ακόμα και τη στρατηγική πολιτική της χώρας, ως τουριστικού προορισμού μέσα από συμφωνίες της με αεροπορικές εταιρείες και μεγάλους διεθνείς Tour Operator”, την υψηλή περίοδο.
Από εκεί και πέρα δηλαδή, τους δύσκολους μήνες που το τουριστικό ρεύμα μειώνεται αισθητά “χ…. ψηλά κι αγνάντευε”.
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η άποψη του Επιμελητηρίου Χανίων δια μέσου του κ. Ροκάκη ο οποίος ΕΓΚΑΛΕΙ και ΚΑΛΕΙ τον αντιπεριφερειάρχη κ. Βουλγαράκη αλλά και όλους τους Δημάρχους των Χανίων να….κλαδέψουν τα αγριόχορτα που αυτοφύονται ένθε και κακείθεν των δρόμων και να μαζέψουν τα σκουπίδια γιατί, λέει, αυτή η εικόνα βλάφτει τον Τουρισμό.
Πράγματι, το ενδιαφέρον του είναι… συγκινητικό. Και… παραγωγικό. Και…γόνιμο. Και…ευχάριστο. Και…ευφάνταστο. Και…πρωτότυπο. Και…τέλος δημιουργικό. Όμως τα “χωράφια του” είναι οι χιλιάδες επαγγελματίες του χώρου που αγωνιούν και όχι τα αγριόχορτα και τα σκουπίδια που στο τέλος-τέλος το εθνικό δίκτυο είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας.
Επειδή λοιπόν μπορεί να κατηγορηθεί ότι “λόγος να γίνεται για να περνά η ώρα” χρήσιμο είναι να μας ενημερώσει για τον οικονομικό αντίκτυπο που έχει η αποχώρηση της Ryanain air απο τα Χανιά. Αυτό είναι το επίκαιρο και φλέγον θέμα. Οι προσωπικές του εκτιμήσεις ότι η Fraport θα καλύψει το κενό της Ryanain μάλλον είναι προσωπικές….δοξασίες. Ενέχουν και τον κίνδυνο να κατηγορηθεί – ο κ. Ροκάκης – για κρυφός συν-ομιλητής της Fraport.
Εξ ίσου σημαντικό θα είναι να μάθουμε και την άποψη της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων και ιδιαίτερα του κ. Γιαννούλη. Που και καταξιωμένος τουριστικός παράγοντας των Χανίων είναι με πολυετή πείρα και έχει χειριστεί….διεξοδικά το θέμα της Fraport.