More

    Asos: Ο μεγάλος νικητής της πανδημίας

    Πώς ο βρετανικός διαδικτυακός κολοσσός είδε τα κέρδη του να εκτοξεύονται παρά τo lockdown – Η ευελιξία το κλειδί της επιτυχίας για την Asos

    Οι επιπτώσεις της πανδημίας στο λιανεμπόριο αναδεικνύουν χαμένους και νικητές, επιβάλλοντας τον μετασχηματισμό του κλάδου. Χαμένοι οι παραδοσιακοί λιανέμποροι, που δεν έχουν αναπτύξει διαδικτυακή δραστηριότητα και δεν έχουν προσαρμόσει το επιχειρηματικό μοντέλο τους στις νέες συνθήκες, εμμένοντας στο offline επιχειρείν. Νικητές αυτοί που ξέρουν να ελίσσονται όταν οι συνθήκες το απαιτούν και επενδύουν σε ασφαλή ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης.

    Ένας από τους μεγάλους νικητές είναι η βρετανική εταιρεία Asos, η οποία, όπως αποκαλύπτει και η επωνυμία της που σημαίνει «As Seen On Screen», έχει αποκλειστικά διαδικτυακή δραστηριότητα. Τη στιγμή που χιλιάδες επιχειρήσεις στον πλανήτη έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγμα και τα φυσικά καταστήματα κλείνουν το ένα μετά το άλλο, η Asos βλέπει τα κέρδη της να εκτοξεύονται.

    «Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται εδώ και χρόνια, αλλά η πανδημία λειτούργησε ως καταλύτης. Είναι μια τάση στο εμπόριο που ήρθε για να μείνει, και μπορεί να εξελίσσεται αρμονικά μαζί με τα φυσικά καταστήματα», δήλωσε ο CEO της εταιρείας Nick Beighton στο BBC.

    Όταν το 1999, οι Nick Robertson και Quentin Griffiths αποφάσισαν να επενδύσουν σε μια διαδικτυακή επιχείρηση μόδας, δεν είχαν ιδέα ότι εδραίωναν τη θέση τους στο ψηφιακό επιχειρείν του μέλλοντος, και ότι η επενδυτική τους προσπάθεια θα είχε αυτή την εξέλιξη.

    Πρωτοφανής κερδοφορία εν μέσω πανδημίας

    Η Αsos ανακοίνωσε πρωτοφανή αύξηση των κερδών της -κατά 275%- το α’ εξάμηνο του 2021, λόγω της μεγάλη στροφής του καταναλωτικού κοινού στις online αγορές, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

    Η βρετανική εταιρεία, η οποία απευθύνεται σε ηλικίες 20+, εμφάνισε προσαρμοσμένα προ φόρων κέρδη 112,9 εκατ. στερλίνων (155,3 εκατ. δολάρια) για το εξάμηνο μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, υψηλότερα από τα 30,1 εκατ. στερλίνες στο α΄ μισό του 2019-’20.

    Ο όμιλος τόνισε πως τα κέρδη περιλαμβάνουν καθαρό όφελος λόγω κορονοϊού, ύψους 48,5 εκατ. λιρών.

    Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25% σε σταθερή συναλλαγματική ισοτιμία, στα 1,98 δισ. λίρες.

    Η Αsos τόνισε πως οι προσδοκίες για το σύνολο της χρήσης 2020-’21 είχαν αυξηθεί αντίστοιχα με τις επιδόσεις του α΄ εξαμήνου, ενώ οι προοπτικές για το β΄ εξάμηνο παραμένουν αμετάβλητες.

    Την κερδοφορία της ενίσχυσε μια εμβληματική επενδυτική κίνηση τον Φεβρουάριο, η εξαγορά των εταιρειών Top Shop, Miss Selfridge και άλλων πανίσχυρων βρετανικών brands. Η συμφωνία περιλαμβάνει την απόκτηση του brandname και των αποθεμάτων, όχι όμως και των φυσικών καταστημάτων τους.

    Επιπλέον, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 90 εκατ. λίρες σε ένα νέο κέντρο διανομής στο Lichfield, Staffordshire, που θα διαχειρίζεται τα δέματα των διαδικτυακών παραγγελιών και θα απασχολήσει 2.000 άτομα τα επόμενα τρία χρόνια.

    Το πλεονέκτημα… των γρήγορων ελιγμών

    Η Asos απέκτησε 1,5 εκατ. πελάτες τους τελευταίους έξι μήνες, φτάνοντας συνολικά τα 24,9 εκατομμύρια. Το κλειδί της επιτυχίας της εταιρείας, πέραν της ισχυρής διαδικτυακής της παρουσίας, είναι η ευελιξία να προσαρμόζεται στις νέες απαιτήσεις και στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών.

    Ο Beighton ανέφερε ότι το βασικό πελατολόγιο της εταιρείας, μέχρι πρότινος αγόραζε κατά κύριο λόγο ρούχα εξόδου. Η εταιρεία όμως γρήγορα αφουγκράστηκε τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών, ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, και προσάρμοσε το προϊόν της αναλόγως, δίνοντας έμφαση στην πώληση χαλαρού καθημερινού ρουχισμού, ρουχισμού γυμναστικής, και προϊόντων ομορφιάς.

    Αυτή η άμεση και αποτελεσματική «στροφή» της εταιρείας εξαργυρώθηκε, με αυξημένες πωλήσεις, κέρδη και εισροή νέων πελατών.

    Ο Beighton επισήμανε ότι η Asos προβλέπει στο προσεχές μέλλον σταδιακή «επιστροφή στον επίσημο ρουχισμό», καθώς τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας αρχίζουν να χαλαρώνουν, και αποκάλυψε ότι η εταιρεία θα είναι έτοιμη για την επιστροφή στην κανονικότητα, με αύξηση της προσφοράς αρχικά στα καθημερινά ρούχα και μετά στο βραδινό ένδυμα.

    «Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η ευελιξία θα είναι ζωτικής σημασίας για εμάς», πρόσθεσε.

    Ξεπερνώντας τις προσδοκίες

    Η Arlene Ewing, διευθύντρια επενδύσεων της Brewin Dolphin, δήλωσε ότι η Asos είχε ξεπεράσει τις προσδοκίες των αναλυτών σχετικά με τα κέρδη της.

    «Η επιχείρηση βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, με ροή ενεργητικού στον ισολογισμό της και την ενσωμάτωση εταιρειών όπως η Topshop, που δεν αντικατοπτρίζονται πλήρως στην απόδοση της. Με αυξημένη γεωγραφική δραστηριοποίηση και επενδύσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών κατά το τελευταίο έτος, η Asos βρίσκεται σε πολύ ισχυρή θέση -γεγονός που αποδεικνύεται από την εκτόξευση της μετοχής της κατά 400% από την έναρξη της πανδημίας», πρόσθεσε.

    «Κοιτώντας μπροστά, και έχοντας επίγνωση της βραχυπρόθεσμης αβεβαιότητας και των πιθανών οικονομικών συνεπειών της πανδημίας, είμαστε σίγουροι για τη δυναμική που έχουμε χτίσει και ενθουσιασμένοι για την επίτευξη της φιλοδοξίας μας να είμαστε ο νούμερο ένα προορισμός για τους εικοσάχρονους λάτρεις της μόδας», δήλωσε ο Beighton.

    newmoney.gr

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ