More

    Αξιολόγηση: 80 διευθυντές από τα Χανιά ζητούν να μην ξεκινήσει με κλειστά σχολεία

    Τις ενστάσεις και προτάσεις για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων που διατυπώνουν διευθυντές σχολείων του νομού Ηρακλείου συνυπογράφουν 80 διευθυντές και υποδιευθυντές των Χανίων

    Την πρόταση των διευθυντών του νομού Ηρακλείου για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων συνυπογράφουν 40 διευθύντριες/ές και 40 υποδιευθύντριες/ές των σχολείων του νομού Χανίων.

    Υπενθυμίζεται ότι στο κείμενό τους, οι διευθυντές σχολείων του νομού Ηρακλείου καταθέτουν ενστάσεις και προτάσεις για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και ζητούν να μην ξεκινήσει τον Φεβρουάριο, με τα σχολεία κλειστά.

    Ως προς την έναρξη της διαδικασίας, οι διευθυντές ζητούν να δοθεί αναστολή και η διαδικασία να μην ξεκινήσει, όπως προβλέπεται, τον Φεβρουάριο.

    «Το άνοιγμα – κλείσιμο των σχολείων, η αδυναμία συνεργασίας και οργάνωσης των απαιτούμενων ομάδων […] οδηγεί σε αδυναμία εφαρμογής» σημειώνουν μεταξύ άλλων.

    Η εσωτερική αξιολόγηση αρκεί

    Ως προς το μοντέλο αξιολόγησης, εκτιμούν πως «η εσωτερική αξιολόγηση μπορεί να αποδώσει όλα τα ζητούμενα αποτελέσματα χωρίς την εμπλοκή που θα επιφέρει η μονοπρόσωπη εξωτερική αξιολόγηση».

    Παράλληλα, «η περιγραφική αξιολόγηση των δεικτών έχει ουσία και περιεχόμενο. Η βαθμολογική κανένα, δεδομένου ότι είναι σε κάθε περίπτωση κατ` εκτίμηση και υποκειμενική αφού εξαρτάται από τη συγκρότηση, το χαρακτήρα και τα ενδιαφέροντα κάθε Συμβούλου Εκπαιδευτικού Έργου», ενώ «η εμπλοκή φορέων όπως ο Σύλλογος Γονέων σε πολλές περιπτώσεις το μόνο που θα επιτύχει είναι ένταση και συγκρούσεις».

    Μη εφαρμόσιμοι δείκτες

    «Οι δείκτες που προτείνονται δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε όλες τις σχολικές μονάδες (μονοθέσια, ολιγοθέσια σχολεία, μικρά επαρχιακά γυμνάσια και λύκεια). Ως εκ τούτου, θα έπρεπε να προβλέπεται μια διαβάθμιση με λιγότερους δείκτες (δείκτες βάσης) για τα σχολεία αυτά», σημειώνεται.

    Εξάλλου, «οι δείκτες αυτοί είναι σε ένα βαθμό αυθαίρετοι και κάποιοι ανεδαφικοί», καθώς «οι δείκτες σε κάθε σύστημα αξιολόγησης περιλαμβάνουν και στόχους μετρήσιμους που εδώ δεν υπάρχουν».

    Πολλές οι ομάδες εργασίας

    «Οι ομάδες που προτείνονται είναι πολλές. Αν θέλουμε να υπάρξει ποιότητα και ουσία, κάθε σχολείο θα πρέπει να επιλέγει λίγους από τους δείκτες αυτούς. Με μια περιοδικότητα τριετούς βάσης για κάθε σχολική μονάδα, μπορεί πράγματι να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα του όλου προγραμματισμού», προσθέτουν και καταλήγουν:

    «Πώς θα συγκροτηθούν οι ομάδες εργασίας, όπως προβλέπεται ως τις 10 Οκτωβρίου στην πλειονότητα των επαρχιακών σχολείων και σε πολλά άλλα, όταν κάθε χρόνο φτάνουμε στα μέσα Νοέμβρη για να καλυφθούν τα κενά και πάλι όχι στο σύνολο τους;»

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ