Ακολουθήστε το στο Facebook για να μην χάνετε είδηση!
Έντονες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει οι αναφορές που περιλαμβάνονται στο βιβλίο Οικονομικών της Α’ Λυκείου σχετικά με την έννοια της οικονομικής στενότητας και το ατυχές παράδειγμα που επικαλούνται οι συγγραφείς για να βοηθήσουν τα παιδιά στην κατανόηση του όρου.
Το νέο σχολικό βιβλίο Οικονομικών διδάσκεται φέτος για πρώτη φορά στην ‘Α Λυκείου και στην ύλη του (σελίδα 11) περιλαμβάνεται απόσπασμα με το οποίο, όπως τονίζουν πολλοί εκπαιδευτικοί επιχειρείται ατυχέστατη -αν όχι προκλητικότατη- σύγκριση μεταξύ ανθρώπων που ζουν σε συνθήκες πραγματικής φτώχειας και εύπορων ατόμων που αντιμετωπίζουν «πολυτελή διλήμματα».
Στην προσπάθεια τους οι συγγραφείς να καταδείξουν ότι όλοι βιώνουν στενότητα, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης, καταλήγουν – κατά πολλούς – σε ένα παράδειγμα που όχι μόνο δεν αποσαφηνίζει την έννοια, αλλά τη θολώνει και την απαξιώνει. Η οικονομική στενότητα, όπως εξηγούν ειδικοί και εκπαιδευτικοί, αφορά τη διαχείριση περιορισμένων πόρων για την παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών, και όχι την «αδυναμία» κάποιου να κάνει ό,τι θέλει, παρότι έχει υπερβολικά πολλά χρήματα στη διάθεσή του.
Το απόσπασμα του σχολικού βιβλίου αναφέρει:
«Η ανεπάρκεια των συντελεστών παραγωγής και κατ’ επέκταση των αγαθών και υπηρεσιών λέγεται Στενότητα. Τόσο οι φτωχοί όσο και οι πλούσιοι αντιμετωπίζουν στενότητα. Οικογένειες και με τους δύο γονείς άνεργους για μεγάλο χρονικό διάστημα, στερούνται βασικών αγαθών όπως τροφής, ρουχισμού, συνεχούς παροχής ηλεκρικού ρεύματος κ.λπ. διότι οι γονείς δεν έχουν τα απαιτούμενα χρήματα για να τα εξασφαλίσουν. Ακόμα, όμως και πολυεκατομμυριούχοι δεν μπορούν να ικανοποιήσουν όλες τους τις ανάγκες. Ο πολυεκατομμυριούχος ποδοσφαιριστής θέλει να περάσει το Σαββατοκύριακό του παίζοντας ποδόσφαιρο και γυρίζοντας διαφημιστικό φιλμάκι, αλλά δεν μπορεί να κάνει και τα δύο ταυτόχρονα».
ethnos.gr