More

    Χανιά | Η σεζόν τελειώνει, η πόλη «νεκρώνει» και η επιμήκυνση έμεινε… μετεξεταστέα!

    Άλλη μια τουριστική σεζόν, οδεύει ολοταχώς προς το φινάλε της, αφήνοντας πίσω της μια γλυκόπικρη γεύση. Οι αριθμοί δεν ευδοκίμησαν – ή τουλάχιστον δεν πήγαν για όλους τόσο καλά όσο περίμεναν – ενώ (και κυρίως) το κεφάλαιο της “επιμήκυνσης”, άφησε για μια χρόνια τα Χανιά “μετεξεταστέα”.

    Η αλήθεια είναι πως το καλοκαίρι του 2024, ήταν ένα ιδιαίτερο… θέρος. Η χρονιά, είχε ξεκινήσει σημαντικά νωρίτερα, δείχνοντας ν’ αναπτύσσει μια καλή δυναμική, που άφηνε πολλά περιθώρια αισιοδοξίας, για την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου. Τα πράγματα όμως, μάλλον δεν εξελίχθηκαν τόσο καλά, όσο τα περιμέναμε ή όσο είχε δοθεί η αίσθηση πως θα κυλήσουν.

    Οι τουριστικές επιχειρήσεις ετοιμάζονται να κατεβάσουν τα ρολά τους και αυτό που θα μείνει, θα είναι για μια ακόμη χρονιά, όλα αυτά που ΔΕΝ έγιναν στα Χανιά, σε αντίθεση με άλλους νομούς της Κρήτης

    Η τουριστική χρονιά ήταν καλή, η ακρίβεια όμως σε συνδυασμό με το μέτριο επίπεδο του τουριστικού κόσμου που επισκέφθηκε τα Χανιά, δυσκόλεψαν σημαντικά μια ούτως ή άλλως “σύνθετη” εξίσωση.

    Ο κόσμος ήταν πολύς αριθμητικά αλλά…

    Ο κόσμος ήταν πολύς αριθμητικά, οι πληρότητες ήταν καλές, όμως τα χρήματα που δαπάνησαν οι επισκέπτες ήταν σημαντικά περιορισμένα, άρα και οι εισπράξεις των τουριστικών επιχειρήσεων – και κυρίως αυτές της εστίασης – πραγματοποιήσαν χαμηλές πτήσεις, τώρα που οι επιχειρηματίες, “τραβούν τη γραμμή” της χρονιάς που τελειώνει και κάνουν ταμείο. Αν κάποιος κλάδος αποκόμισε σημαντικά οφέλη, αυτός ήταν τα σούπερ μάρκετ τα οποία – για ευνόητους λόγους – είδαν τις εισπράξεις τους να εκτινάσσονται, όπως αναφέρουν οι κύκλοι της τοπικής αγοράς.  Η εξίσωση όπως προαναφέρθηκε είναι “σύνθετη” και πολυπαραγοντική, πάντα όμως, το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό που “μετρά” και αφήνει το πρόσημο θετικό ή αρνητικό. Το αποτέλεσμα της σεζόν, κατα γενική ομολογία “προβληματίζει” τουλάχιστον κι αυτό πρέπει να υπογραμμιστεί. Το στοιχείο εκείνο δε που “δείχνει” το πρόβλημα και απαιτεί εις βάθος ανάγνωση, ερμηνεία και διαχείριση, είναι ότι η τουριστική περίοδος “κατέβασε τα ρολά” της, σημαντικά νωρίτερα, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο Οκτώβριος αποδεικνύεται μήνας με χαμηλές πληρότητες από νωρίς και γενικότερα η εικόνα του νομού τουριστικά, δεν είναι αυτή που θα θέλαμε για το φινάλε της χρονιάς.

    Όλα αυτά που δεν έγιναν στα Χανιά…

    Δυστυχώς εδώ και χρόνια συζητάμε, αναλύουμε και ας μας επιτραπεί ο χαρακτηρισμός “αμπελοφιλοσοφούμε” για το πως θα επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος. Η πορεία της φετινής σεζόν και κυρίως η κατάληξη της, δείχνουν ξεκάθαρα πως την συζήτηση αυτή μπορεί να την έχουμε κάνει – εκτενώς –  στο δια ταύτα όμως, μάλλον δεν έχουμε κάνει και πολλά, όχι για να πετύχουμε αλλά για να πλησιάσουμε τον “στόχο”. Τα Χανιά – πολύ περισσότερο – τις νυχτερινές ώρες, είναι μια άδεια πόλη και ο χειμώνας, ακόμη δεν μας έχει πει “καλημέρα”.

    Ο κόσμος ήταν πολύς αριθμητικά, οι πληρότητες ήταν καλές, όμως τα χρήματα που δαπάνησαν οι επισκέπτες ήταν σημαντικά περιορισμένα, άρα και οι εισπράξεις των τουριστικών επιχειρήσεων – και κυρίως αυτές της εστίασης – πραγματοποιήσαν χαμηλές πτήσεις, τώρα που οι επιχειρηματίες, “τραβούν τη γραμμή” της χρονιάς

    Οι τουριστικές επιχειρήσεις ετοιμάζονται να κατεβάσουν τα ρολά τους και αυτό που θα μείνει, θα είναι για μια ακόμη χρονιά, όλα αυτά που ΔΕΝ έγιναν στα Χανιά, σε αντίθεση με άλλους νομούς της Κρήτης, που τα πράγματα όχι μόνο φέτος αλλά γενικότερα, πηγαίνουν σημαντικά καλύτερα καθώς εκεί τα “αντανακλαστικά” μοιάζουν να είναι καλύτερα – αποτελεσματικα.

     

     

     

     

     

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ