More

    Αλλάζει ο “χάρτης” της ακτοπλοΐας στην Κρήτη – Πόσο “αντέχουν” ακόμη τα… καθημερινά δρομολόγια

    Αλλάζουν μετά από πολλές δεκαετίες θα δεδομένα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες της Κρήτης. Κι αν οι γραμμές του νησιού, αποτελούσαν τα “φιλέτα” της Ελληνικής ακτοπλοΐας, η κατάσταση πλέον, με δεδομένο τις συνθήκες που επικρατούν γενικότερα στον χώρο της εμπορικής ναυτιλίας και ειδικότερα, λόγω της εκτίναξης των διεθνών τιμών του πετρελαίου, δημιουργούν συνθήκες “ασφυξίας” και τίποτα πλέον δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο…

    Του Θανάση Παινεσάκη 

    Αν κάποιος πριν από λίγα μόλις χρόνια – ενδεχομένως και μεσούσης της οικονομικής κρίσης, μιλούσε για διακοπή δρομολογίων στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς, σίγουρα θα τον κοιτούσαν περίεργα. Το κεκτημένο των θαλάσσιων συγκοινωνιών από και προς την Κρήτη ήταν πολύ συγκεκριμένο: καθημερινή σύνδεση. Τα δεδομένα δυστυχώς έχουν αλλάξει, τα κόστη έχουν πολλαπλασιαστεί, οι ναυτιλιακές παλεύουν κυριολεκτικά για να κρατηθούν ζωντανές και πλέον τίποτα δεν θυμίζει – και σίγουρα κάπου λίγο παρακάτω – δεν θα θυμίζει την Ακτοπλοΐα, έτσι όμως την είχαμε μάθει.

    Μην εκπλαγεί κανείς, αν από τον ερχόμενο χειμώνα, αλλάξουν ακόμη περισσότερο τα δεδομένα στις γραμμές της Κρήτης, όποια κι αν είναι – μέχρι τότε – η τύχη του εγχειρήματος για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Blus Star Ferries. Πρόβλεψη η οποία ευχόμαστε να μην επαληθευτεί είναι ότι από το Νοέμβριο του 2022, ο όρος “καθημερινά” στις γραμμές της Κρήτης – που μας ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση – τουλάχιστον θα επαναπροσδιοριστεί

    Τρεις εταιρίες αλλά χωρίς δρομολόγιο κάθε Σάββατο το Χανιά – Πειραιάς – Χανιά…

    Η ΑΝΕΚ – παλεύοντας επί σειρά μηνών να βρει την τεχνική φόρμουλα που θα της δώσει τη δυνατότητα απορρόφησης της από την Blue Star – αποφάσισε,  σε μια προσπάθεια “διατήρησης” της, να διακόψει μέχρι τις παραμονές της Μεγάλης Εβδομάδας, το Σαββατιάτικο δρομολόγιο της στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς, Πειραιάς – Χανιά. Νωρίτερα, σε αντίστοιχη απόφαση, είχε οδηγηθεί για το ίδιο χρονικό διάστημα και η… τρίτη ναυτιλιακή εταιρία που δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, οι Μινωικές Γραμμές.

    Από το ερχόμενο Σάββατο και μέχρι και μια εβδομάδα, πριν από τη Μεγάλη εβδομάδα, η ΑΝΕΚ διακόπτει τα δρομολόγια της στο Χανιά – Πειραιάς και το αντίστροφο

    Αυξήσεις στα εισιτήρια και στο… βάθος συρρίκνωση δρομολογίων 

    Οι παράγοντες της αγοράς, χαρακτηρίζουν ως “βόμβα” στα θεμέλια της ακτοπλοΐας, την αλματώδη αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων. Κάποιες από τις εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 5%, ποσοστό το οποίο  δεν καλύπτει το αυξημένο λειτουργικό κόστος. Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις, για όλες τις γραμμές της Ελλάδος, της Κρήτης και της Αδριατικής.

    Μεταξύ των μέτρων αυτών περιλαμβάνονται:

    • Η μείωση της ταχύτητας των πλοίων
    • Η συνένωση δρομολογίων
    • Η Αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων

    Τα δεδομένα δυστυχώς έχουν αλλάξει, τα κόστη έχουν πολλαπλασιαστεί, οι ναυτιλιακές παλεύουν κυριολεκτικά για να κρατηθούν ζωντανές και πλέον τίποτα δεν θυμίζει – και σίγουρα κάπου λίγο παρακάτω – δεν θα θυμίζει την Ακτοπλοΐα, έτσι όμως την είχαμε μάθει

    Υπό αίρεση ο όρος… καθημερινά στα δρομολόγια της Κρήτης 

    Μετά από αρκετές δεκαετίες, το Χανιά – Πειραιάς – Χανιά, έστω και για μια ημέρα την εβδομάδα, όπως προαναφέρθηκε, δεν θα έχει ακτοπλοϊκή σύνδεση, σηματοδοτώντας ίσως και το συνολικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα κινηθούν οι αποφάσεις των ναυτιλιακών εταιριών, για τον ερχόμενο χειμώνα. Διότι αν η κατάσταση με τα καύσιμα δεν αποκλιμακωθεί στο βαθμό που θα ξανακάνει τα καθημερινά δρομολόγια “βιώσιμα” σε γραμμές όπως είναι αυτή των Χανίων, η διακοπή της μιας φοράς ανά εβδομάδα στα καθημερινά δρομολόγια σήμερα, δεν αποκλείεται ν’ αποτελεί απλά και μόνο την αρχή… Μην εκπλαγεί κανείς, αν από τον ερχόμενο χειμώνα, αλλάξουν ακόμη περισσότερο τα δεδομένα στις γραμμές της Κρήτης, όποια κι αν είναι – μέχρι τότε – η τύχη του εγχειρήματος για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Blus Star Ferries. Πρόβλεψη η οποία ευχόμαστε να μην επαληθευτεί είναι ότι από το Νοέμβριο του 2022, ο όρος “καθημερινά” στις γραμμές της Κρήτης – που μας ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση – τουλάχιστον θα επαναπροσδιοριστεί.

     

     

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ