More

    Μανόλης Γιακουμάκης: Ο καλλιτέχνης πρέπει να αφηγείται να αφυπνίζει και να σοκάρει αν χρειάζεται!

    Μίλησε μας λίγο για εσένα και την ζωή σου…
    Γεννήθηκα στο Ηράκλειο Κρήτης ζω και εργάζομαι στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος και προέρχομαι από αγροτική οικογένεια. Μετά την εκπλήρωση της στρατιωτική θητεία μου δούλεψα στην ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου ως συνεταιριστικός υπάλληλος για 15 χρόνια. Παράλληλα με την δραστηριότητα αυτή ασχολούμαι με τη ζωγραφική.  Θυμάμαι τότε ζωγράφιζα τοπία, έβρισκα τον εαυτό μου μέσα από τη ζωγραφική. Με τη πάραδο του χρόνου και μετά την επαφή που είχα με τη βυζαντινή ζωγραφική (έχω παρακολουθήσει μαθήματα τεχνικής της φορητής εικόνας) άρχισα να ασχολούμαι πλέον πιο σοβαρά θα μπορούσα να πω με τη ζωγραφική, άρχισα να μελετάω και σε θεωρητικό επίπεδο Ιστορία της τέχνης,  φιλοσοφία της τέχνης,  αισθητική, άρχισα να πειραματίζομαι με τα κινήματα της μοντέρνας ζωγραφικής αναπτύσσοντας τα σε ένα προσωπικό στιλ. Μελέτησα σύνθεση ελεύθερο σχέδιο θεωρία του χρώματος κ. α. Η ζωγραφική με κέρδιζε σιγά σιγά, ένιωθα πλέον ότι με είχε επιλέξει και μου αποκάλυπτε τα μυστικά της αργά αλλά σταθερά.

    “Η ζωγραφική με κέρδιζε σιγά σιγά, ένιωθα πλέον ότι με είχε επιλέξει και μου αποκάλυπτε τα μυστικά της αργά αλλά σταθερά”, λέει στο Kriti360.gr και στην όλγα Χναρά, ο Μανόλης Γιακουμάκης

     

    “Ασχολούμαι αποκλειστικά με τη ζωγραφική και την αγιογραφία. Χρησιμοποιώ ουσιαστικά  την αγιογραφία συν τοις άλλοις ως… χρηματοδότη για τη ζωγραφική μου”

    Ποιος είναι ο βασικότερος λόγος που επέλεξες τελικά να ζωγραφίζεις το μεγαλύτερο μέρος της ζωής σου;
    Κατά τη γνώμη μου η ζωγραφική και γενικότερα η τέχνη χωρίζετε σε δύο πυλώνες την έκφραση και την επικοινωνία. Θα μπορούσα να πω λοιπόν ότι ζωγραφίζω για να εκφραστώ και κατ’ επεκταση να επικοινωνήσω. Χρησιμοποιώ δηλαδή τη ζωγραφική σαν μια γλώσσα για να πω κάποια πράγματα που είτε λέγονται με λόγια είτε όχι. Ζωγραφίζω διότι εκφράζομαι και  γιατί θέλω να επικοινωνώ μέσα από την τέχνη μου.

    Είμαι αυτοδίδαχτος “ερευνητής” ζωγράφος

    Έχεις παρακολουθήσει κάποια μαθήματα, θέλησες δηλαδή με κάποιο τρόπο να επεκτείνεις τις γνώσεις σου, πάνω σε αυτό το αντικείμενο;
    Αν εξαιρέσω το διάστημα που διδάχτηκα τη βυζαντινή αγιογραφία, θα θεωρήσω τον εαυτό μου αυτοδίδαχτο – ερευνητή ζωγράφο. Ερευνητή με την έννοια της συνεχούς αναζήτησης και πειραματισμού πάνω στη ζωγραφική.

     

    Ποιος θεωρείς πως είναι ο πραγματικός ρόλος ενός καλλιτέχνη, στην σύγχρονη κοινωνία;
    Από τη στιγμή που ο καλλιτέχνης επικοινωνεί μέσω της δουλειάς του με τον υπόλοιπο κόσμο το θεατή, τον ακροατή κτλ, ο ρόλος του είναι πολύ σημαντικός. Ο καλλιτέχνης χειρίζεται μια γλώσσα όπως είπα και παραπάνω. Δεν είναι όλοι όσοι ζωγραφίζουν καλλιτέχνες, άλλο καλλιτέχνης και άλλο ζωγράφος. Ένας καλλιτέχνης,  πρέπει να είναι πάνω από όλα ειλικρινής με τον εαυτού του και το κοινό. Η ζωγραφική εκτός από αισθητική και συναίσθημα είναι και ιδέες. Ο καλλιτέχνης κατά τη γνώμη μου πρέπει να αφηγείται να αφυπνίζει και να σοκάρει αν χρειάζεται.

    “Χρησιμοποιώ τη ζωγραφική σαν μια γλώσσα για να πω κάποια πράγματα που είτε λέγονται με λόγια είτε όχι”

    Με ποια τεχνική, ταυτίζεσαι περισσότερο όταν ζωγραφίζεις; 
    Θα έλεγα ότι δεν ταυτίζομαι με κάποια συγκεκριμένη τεχνική αλλά ότι χρησιμοποιώ διάφορες τεχνικές κατά καιρούς σαν εργαλεία για να εκφράσω αυτό που θέλω να πω.

    Ποιο είναι το στοιχείο που μπορεί να σε εμπνεύσει, για να ζωγραφίσεις ένα θέμα σου;
    Επειδή τα τελευταία χρόνια μου αρέσει να μελετάω την αρχαία ελληνική φιλοσοφία η οποία με τη σειρά της με οδήγησε στη φιλοσοφία της επιστήμης, με ενδιαφέρει το πως αντιμετωπίζει η κβαντομηχανική και η σχετιστική φυσική το χρόνο το χώρο και γενικότερα τη πραγματικότητα. Ο χώρος, ο χρόνος σαν φιλοσοφικό κατηγόρημα,  μου δίνει έμπνευση να ζωγραφίσω τις δικές μου πραγματικότητες πάνω στο καμβά, αλλά ταυτόχρονα με εμπνέουν και κοινωνικά θέματα, τα οποία τα κρύβω μέσα σε σύμβολα και εικαστικά στοιχεία πάνω στο καμβά και τα αφήνω να παίξουν το δικό τους παιγνίδι με το θεατή.

     

    Είναι δύσκολο να κάνεις τη ζωγραφική βασικό επάγγελμα στην Ελλάδα

    Αποτελεί η ζωγραφική το βασικό επάγγελμα με το οποίο βιοπορίζεσαι; 
    Η αλήθεια είναι ότι είναι δύσκολο να κάνεις τη ζωγραφική βασικό επάγγελμα στην Ελλάδα και ειδικά σε αυτή τη δύσκολή περίοδο που περνάμε. Παρ’ όλα αυτά,  κάποιοι το έχουν καταφέρει. Θα μπορούσα να πω ότι κι εγώ ασχολούμαι αποκλειστικά με τη ζωγραφική και την αγιογραφία. Χρησιμοποιώ ουσιαστικά  την αγιογραφία συν τοις άλλοις ως… χρηματοδότη για τη ζωγραφική μου.

    Ανέφερε μας κάποιους από τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες, που έχουν επηρεάσει και το δικό σου… πινέλο! 
    Όταν άρχισα να παίζω το παιγνίδι της ζωγραφικής πιο σοβαρά και να μελετάω τη ζωγραφική πιο σφαιρικά πειραματιζόμουν  με διάφορες τεχνικές και τεχνοτροπίες. Ήρθα σε επαφή με το έργο πολλών δασκάλων της τέχνης και με μεγάλους ζωγράφους της μοντέρνας ζωγραφικής και όχι μόνο. Θα μπορούσα να ξεχωρίσω κάποιους όπως το Βαν Γκογκ (πρόδρομος του εξπρεσιονισμός) το Ζεζαν (πρόδρομος του κυβισμού) το Πικάσο, το Νταλί και Έλληνες το Χατζηκυρικο Γκίκα τον Εγγονόπουλος τον Μπουζιανη επίσης μου αρέσει ο Κόντογλου στην Αγιογραφία.

    Εκθέτεις κάπου τα έργα σου;
    Το 2018 έκανα τη πρώτη μου ατομική έκθεση στο Ηράκλειο Κρήτης με τίτλο “Ορατά και Αόρατα”. Επίσης λαμβάνω μέρος σε ομαδικές εκθέσεις σε όλη την Ελλάδα, σε φεστιβάλ τέχνης και σε λογοτεχνικά και καλλιτεχνικά Λευκώματα.

    Κλείνοντας την ενδιαφέρουσα κουβέντα μας, θα ήθελα να μοιραστείς μαζί μας, κάποιο από τα μελλοντικά σου σχέδια…
    Αυτή τη περίοδο τελειώνω μια σειρά με κάποια έργα που έχουν μια κοινή θεματική ενότητα, τα οποία εύχομαι κάποια στιγμή να τα εκθέσω σε μια ατομική έκθεση. Επίσης από τον Οκτώβριο του 2019 είμαι επίσημο μέλος της παγκόσμιας ακαδημίας τέχνης (Mondial Art Academia) που εδρεύει στη Γαλλία ελπίζω και σε κάποια έκθεση μέσο της Ακαδημίας και στο εξωτερικό.

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ