More

    Fiat Panda 4×4: Τέλος εποχής για το φθηνότερο τετρακίνητο μοντέλο της αγοράς

    Η Fiat απέσυρε από τη γκάμα της το Panda 4X4, το οποίο είναι πιθανόν να επανέλθει στο μέλλον με διαφορετικό σχεδιασμό και αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

     

    Τα σπουδαιότερα μοντέλα, που έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους στην ιστορία της αυτοκίνησης, είναι συνήθως ακριβά, καινοτόμα, γρήγορα, πολυτελή και τεχνολογικά προηγμένα.

    Το Fiat Panda δεν ανταποκρίνεται σε αυτές τις προδιαγραφές, ωστόσο έχει καταφέρει να κατακτήσει έναν ανέλπιστα υψηλό βαθμό δημοφιλίας – έως και λατρείας θα λέγαμε – για ένα «λαϊκό μίνι» μαζικότατης παραγωγής, που εξακολουθεί και κυκλοφορεί μετά από 40 και πλέον χρόνια στην αγορά.

    Με γαλλικά πρότυπα

    Το πρακτικό αμάξωμα του Fiat Panda φέρει την υπογραφή του σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro.

    Όλα ξεκίνησαν το 1976 όταν ζήτησε το τότε αφεντικό της Fiat, Kάρλο ντε Μπενεντέτι, από τον διάσημο ντιζάινερ Giorgetto Giugiaro να σχεδιάσει ένα νέο μικρό αυτοκίνητο με… γαλλικό χαρακτήρα κατά τα πρότυπα του Renault 4, δηλαδή πρακτικό, στιλάτο, απλό και προσιτό.

    Tρία χρόνια αργότερα ξεκίνησε η παραγωγή του Fiat Panda στο εργοστάσιο της Autobianchi κοντά στο Μιλάνο και στη Σικελία, ενώ τον Μάρτιο του 1980 άρχισαν οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες, που μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ των εκδόσεων Panda 30 και Panda 45, με τα νούμερα να παραπέμπουν στις ιπποδυνάμεις των κινητήρων τους.

    Η πρώτη τετρακίνητη έκδοση λανσαρίστηκε το 1983 και βασίζεται στην τεχνογνωσία της Steyr.

    Το Fiat Panda κατέκτησε από την πρώτη στιγμή το αγοραστικό κοινό με τον λιτό σχεδιασμό του, όπου κυριαρχούσαν οι γωνίες και οι ευθείες γραμμές ενώ απουσίαζαν οι καμπύλες, ενώ οι Ιταλοί αξιοποίησαν θαυμάσια κάθε εκατοστό του αμαξώματος με μήκος μόλις 3,41 μ. και βάρος λιγότερο από 700 κιλά.

    Σημαντική ώθηση έδωσε στις πωλήσεις του ιταλικού μίνι η προσθήκη μίας τετρακίνητης έκδοσης το 1983, στην οποία συνέβαλε καθοριστικά με την τεχνογνωσία της η αυστριακή εταιρεία Steyr Puch. Η μεγάλη επιτυχία της υποχρέωσε τη Fiat να εντάξει και στο Panda δεύτερης γενιάς, που κυκλοφόρησε το 2003, μία έκδοση 4Χ4, όπου η εμπλοκή της τετρακίνησης γινόταν πλέον αυτόματα και χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.

    Fiat Panda: Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2004

    Το 2004 ψηφίστηκε το Fiat Panda «Car of the Year» (Aυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ευρώπη), κερδίζοντας έτσι έμπρακτα όχι μόνο την εκτίμηση του κοινού, αλλά και των δημοσιογράφων του Ειδικού Τύπου, ακόμη μάλιστα και του στριφνού βρετανού παρουσιαστή της εκπομπής Top Gear, Τζέρεμι Κλάρκσον, που ψήφισε το 2012 το Panda 4X4 καλύτερο SUV της χρονιάς!

    Το μοντέλο δεύτερης γενιάς κυκλοφόρησε το 2003.

    Ένας από τους σημαντικότερους λόγους της μεγάλης απήχησης του τετρακίνητου Panda ήταν οι εξαιρετικά προσιτές τιμές του σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο 4Χ4. Το Panda 4X4 τρίτης γενιάς, που λανσαρίστηκε το 2011 και έριξε αυλαία τον Νοέμβριο, κόστιζε λίγο πριν το κύκνειο άσμα του κάτι παραπάνω από 15.000 ευρώ, ενώ ο κινητήρας του απέδιδε 85 ίππους και όχι 70, όπως τα εμπροσθοκίνητα αδέλφια του που εξακολουθούν να παράγονται.

    Στη διάρκεια αυτών των τεσσάρων δεκαετιών κυκλοφόρησαν διάφορες εργοστασιακές εκδοχές του τετρακίνητου μίνι, όπως η πιο lifestyle Cross, η έκδοση CNG φυσικού αερίου, κλπ. Δεν έλειψαν επίσης τα εντυπωσιακά ρεκόρ, όπως η αναρρίχηση ενός τέτοιου μοντέλου το 2005 σε ένα από τα υψηλότερα σημεία της οροσειράς των Ιμαλαΐων με 5.200 μ. υψόμετρο, ενώ το 2006 διέσχισε το αμφίβιο Fiat Panda Terramare 4 σε έξι ώρες τα στενά της Μάγχης.

    Το αμφίβιο Fiat Panda Terramare μετατράπηκε σε χόβερκραφτ, για να διασχίσει τα στενά της Μάγχης.

    Η ολοκλήρωση της παραγωγής του τετρακίνητου Panda αφήνει ένα κενό στην γκάμα της ιταλικής μάρκας, που ενδέχεται όμως να καλυφθεί στο μέλλον από ένα νέο μοντέλο αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

    Μία πρώτη γεύση μας έδωσε το πειραματικό Centoventi, που είχε παρουσιάσει η Fiat το 2019 στο Σαλόνι της Γενεύης και ξεχώρισε με την έξυπνη εκμετάλλευση των χώρων και το ιδιαίτερο στυλ του.

    πηγή:  ieidiseis.gr 

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ