Τα πάνω κάτω έχουν φέρει στην εστίαση, οι συνεχείς ανατιμήσεις που καταγράφονται τις τελευταίες εβδομάδες, σε μια σειρά από προϊόντα, ευρείας κατανάλωσης, σε εστιατόρια, καφετέριες αλλά και στους χώρους φιλοξενίας κοινωνικών εκδηλώσεων.
Του Θανάση Παινεσάκη…
Μετά από δυο και πλέον χρόνια, κατά τα οποία οι κοινωνικές εκδηλώσεις βρίσκονταν κυριολεκτικά στον “πάγο” με πολλές απαγορεύσεις και περιορισμούς, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που είχαν αναβάλει γάμους και βαφτίσεις, προκειμένου οι εκδηλώσεις αυτές, να πραγματοποιηθούν υπό καλύτερες υγειονομικές συνθήκες, και χωρίς – κυρίως – αυστηρούς περιορισμούς.
Πολλές από αυτές τις εκδηλώσεις και στα Χανιά, προγραμματίστηκαν για το φετινό καλοκαίρι, ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση, τα προβλήματα δεν σταματούν.
Κι αν το Υπουργείο Υγείας και οι… Ειδικοί επιστήμονες, “άναψαν” το πράσινο φως για ένα καλοκαίρι κανονικότητας, ιδιοκτήτες χώρων και “πελάτες” με κλεισμένες συμφωνίες εδώ και δυο ακόμη και τρία χρόνια, καλούνται τώρα να επαναδιαπραγματευθούν, για το τελικό κόστος των εκδηλώσεων τους.
“Τα κόστη μας έχουν ανέβει. Ένας μέσος όρος αυξήσεων, στα προϊόντα που χρησιμοποιούμε, αγγίζει, ίσως και να ξεπερνάει το 25%, ποσοστό το οποίο σε καμία περίπτωση, δεν μπορούμε να το απορροφήσουμε“, δηλώνει στο kriti360, ο κ. Χαράλαμπος [Μπάμπης] Μαστορίδης, ιδιοκτήτης της “Νυχτερίδας” στις Κορακιές Ακρωτηρίου.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα, αποτελούν τα κρέατα, το κόστος των οποίων έχει αυξηθεί κατά 25% αλλά και το ηλιέλαιο του οποίου η τιμή έχει εκτιναχθεί – λόγω της Ουκρανίας – στο +200%! Αυξήσεις αξιοσημείωτες, καταγράφονται και σε πολλά ακόμη προϊόντα, καθώς και στα κρασιά.
Στο ερώτημα τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις με τις εκδηλώσεις που είχαν “κλειδωμένες” συμφωνίες, ο κ. Μαστορίδης ξεκαθαρίζει: “Προσωπικά, αλλά και ως επαγγελματίες του χώρου των κοινωνικών εκδηλώσεων, οι συνάδελφοί μου στα Χανιά, αποφασίσαμε να ζητήσουμε – επί των κλεισμένων συμφωνιών μας – κάποιες αυξήσεις, προκειμένου να μπορούμε κι εμείς να ανταπεξέλθουμε. Οι αυξήσεις αυτές, φτάνουν ανά περίπτωση το 10 με 15%. Απορροφάμε και πάλι ένα τμήμα των αυξήσεων που πληρώνουμε κι εμείς, αλλά αντιλαμβανόμαστε όμως ότι οι αυξήσεις αυτές, δεν μπορούν να βαρύνουν εξ’ ολοκλήρου και τους πελάτες μας“.
Από την πλευρά τους και οι ίδιοι οι πελάτες, σύμφωνα με τον κ. Μαστορίδη, δείχνουν να κατανοούν τα νέα δεδομένα: “Από τις 20 και βάλε εκδηλώσεις που έχουμε προγραμματίσει μέχρι στιγμής για το φετινό καλοκαίρι, μόνο ένας πελάτης, ζητάει κάτι διαφορετικό από αυτό που του προτείναμε. Όλοι οι υπόλοιπες πελάτες μας, αντιλαμβάνονται την κατάσταση και αποδέχονται τις όποιες αυξήσεις. Αυτή τη μια εκδήλωση, θα προτιμήσουμε ως επιχείρηση να την χάσουμε και να επιστρέψουμε την προκαταβολή που έχουμε λάβει, απ’ ότι να την κάνουμε χωρίς να μπορέσουμε να καλύψουμε τα έξοδα μας. Δεν μας αρέσει αυτό που συμβαίνει, αλλά προφανώς είναι κάτι για το οποίο κι εμείς από την πλευρά μας, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα“, μας αναφέρει χαρακτηριστικά ο γνωστός Χανιώτης επιχειρηματίας.







