Ακολουθήστε το Kriti360 στο Facebook για να μην χάνετε είδηση!

Κάτι δείχνει ν’ αλλάζει τη φετινή χρονιά σε ότι αφορά τον τουρισμό στα Χανιά. Μπορεί το βασικότερο χαρακτηριστικό – αυτή την ώρα – για τους ανθρώπους του τουρισμού, να είναι η αβεβαιότητα καθώς η έναρξη της σεζόν δείχνει να μετατοπίζεται “καίγοντας” ουσιαστικά τους μήνες Μάιο και τουλάχιστον τον μισό Ιούνιο, ωστόσο παρακολουθώντας κάποιος τα “δρώμενα” αναγνωρίζει και κάποια σημεία, τα οποία αν μη τι άλλο προκαλούν συγκρατημένη αισιοδοξία.

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: η περυσινή σεζόν ήταν κακή – θα μπορούσε να ήταν και ολέθρια – αλλά η παρτίδα, στο μέτρο πάντα του εφικτού, διασώθηκε. Τι παρατηρήσαμε μεταξύ άλλων και πιο συγκεκριμένα “ειδικά” για τον προορισμό “Χανιά”: ότι πολλές αεροπορικές εταιρίες, έστρεψαν την πλάτη στο “Δασκαλογιάννης” και προσγειώθηκαν στο “Καζαντζάκης”. Η πορεία της τουριστικής χρονιάς του 2020 άλλωστε για την Ανατολική Κρήτη ολοκληρώθηκε πολύ αργότερα απ’ ότι στα Χανιά, που η αυλαία έπεσε ουσιαστικά από τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Στα παραπάνω, προσθέτουμε και το δεδομένο ότι, τα προηγούμενα χρόνια – σε καιρό υγειονομικής “ειρήνης” – οι Ιρλανδοί της Ryanair, είχαν βάλει λουκέτο στην “βάση” τους στα Χανιά και τα Χανιά για χρόνια αναζητούσαν το ή τα “γιατί”, αν και αυτά αποτελούσαν “κοινό” μυστικό. Χαμένος χρόνος αλλά αυτά είναι τα Χανιά…

Τα πρώτα δείγματα γραφής για το καλοκαίρι του 2021 σε ότι αφορά τα Χανιά, είναι διαφορετικά. Η Ryanair επέστρεψε με μια από τις τρεις της βάσης, να βρίσκεται πλέον στο “Δασκαλογιάννης”, με πολλούς δημοφιλείς προορισμούς, να συνδέονται για τους επόμενους απευθείας με τα Χανιά. Ανάμεσα σε αυτούς και το Χανιά – Μύκονος, που δημιουργεί και νέα επιπλέον θετικά δεδομένα…

Η εξέλιξη αυτή, προφανώς και δεν ήρθε τυχαία. Δεν ξύπνησαν ένα πρωί οι Ιρλανδοί και είπαν “μας έλειψαν τα Χανιά, πάμε να δούμε τι κάνουν οι συντέκνοι μας εκεί”.

Οι πληροφορίες που φθάνουν στην διάθεση μας, αναφέρουν ότι και μια σειρά από άλλες αεροπορικές εταιρίες, θα ανοίξουν τα φτερά τους για τα Χανιά, είτε εντάσσοντας στο πτητικό τους έργο τον προορισμό αυτό, είτε πολλαπλασιάζοντας – τα ήδη – δρομολόγια τους.

Ούτε αυτό δεν έγινε προφανώς τυχαία, ούτε από τη μια ημέρα στην άλλη. Οι αεροπορικές εταιρίες, δεν ξανά – αγάπησαν τα Χανιά, ούτε μας “λυπήθηκαν”. Αυτό πρέπει να γίνει σε όλους μας ξεκάθαρο.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι φέτος από πολύ νωρίς ξεκίνησε ένας ευρύς και δύσκολος διαπραγματευτικός διάλογος, με στόχο τα Χανιά να ξαναμπούν στο “χάρτη” των αεροπορικών εταιριών. Διεξοδικοί και διαδοχικοί κύκλοι συζητήσεων, με πυλώνα τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, οδήγησαν σε deals με 35 (!) αεροπορικές και πάνω από 100 tour operators της Ευρώπης να συμφωνούν τελικά για διαθέσιμες θέσεις εντός της σεζόν μεταξύ άλλων Ελληνικών προορισμών και για τα Χανιά.

Αυτή τη φορά, το “παιχνίδι” των διαπραγματεύσεων, πήγε – όπως μαθαίνουμε – σε υψηλό επίπεδο χωρίς “μεσάζοντες” τοπικούς φορείς, των οποίων η συμβολή άλλες φορές έχει κριθεί θετική και άλλες είχε πρόσημο αρνητικό.
Η χρονιά όμως φέτος, δεν προσφέρεται για επικίνδυνα πειράματα, κι αυτό δείχνει να έχει αντιληπτό.
Συνοπτικά οι οιωνοί δείχνουν να είναι καλοί γιατί κάποιοι – έχουν ονοματεπώνυμο – δούλεψαν συστηματικά, παρακάμπτοντας αγκυλώσεις που μπορούσαν να ναρκοθετήσουν το εγχείρημα.  Τα Χανιά θα έχουν μια πολλή μεγάλη ευκαιρία το φετινό δύσκολο – κρίσιμο καλοκαίρι. Από τη μια να έχουν μια καλύτερη – και πιο διαχειρίσιμη – χρονιά σε σχέση με πέρυσι αλλά έχουν μπροστά τους κι ένα μεγάλο στοίχημα: την ευκαιρία να ξαναμπούν στο “αεροπορικό” χάρτη με τους δημοφιλείς προορισμούς και να εδραιωθούν εκεί για τα επόμενα χρόνια, που σίγουρα θα είναι πολύ καλύτερα.
Ας ελπίσουμε αυτή την ευκαιρία, να μην την αφήσουν (με) να πάει χαμένη…
                                        Φιλικά και Πάντα Καλοπροαίρετα   
                                                “Ο Κύριος Έπαρχος”
Υ.Γ.
Συνεχίζεται…