Μετά από μια δεκαετία, η δημοφιλής σελίδα «Trending» του YouTube αποτελεί πλέον παρελθόν.
Η πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι καταργεί την καρτέλα, καθώς οι χρήστες αναζητούν πλέον viral περιεχόμενο με νέους τρόπους, όπως οι προσωποποιημένες προτάσεις, τα YouTube Shorts και τα σχόλια.
Η επισκεψιμότητα στα «Trending» σημείωσε πτώση τα τελευταία πέντε χρόνια, γεγονός που ώθησε την εταιρεία να επικεντρωθεί σε πιο στοχευμένα εργαλεία, όπως τα YouTube Charts και η λειτουργία «Explore», μέσα από τις οποίες οι χρήστες μπορούν να ανακαλύπτουν ό,τι είναι δημοφιλές ανά θεματική κατηγορία.
Η νέα στρατηγική βασίζεται στην ενίσχυση των micro-trends, δηλαδή των τάσεων που διαμορφώνονται από κοινότητες θαυμαστών και όχι από μεμονωμένα βίντεο. Έτσι, πλέον η ανακάλυψη περιεχομένου γίνεται περισσότερο βάσει αλγόριθμου και προσωπικών επιλογών, με τη βοήθεια ειδικά διαμορφωμένων tabs κάτω από τη γραμμή αναζήτησης.
Η πλατφόρμα υπογραμμίζει ότι η προσωποποιημένη εμπειρία είναι αυτή που προτιμούν οι περισσότεροι χρήστες, γι’ αυτό και επενδύει ακόμη περισσότερο σε αυτήν τη λειτουργία.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2025 η πλατφόρμα έφτασε τα 2,5 δισεκατομμύρια χρήστες, αριθμός αυξημένος κατά 30 εκατομμύρια από το 2024. Η Ινδία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 491 εκατ. χρήστες, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ με 253 εκατομμύρια. Το ηλικιακό φάσμα 18-44 ετών αποτελεί την κύρια βάση χρηστών, με το μεγαλύτερο μερίδιο (21,7%) στην κατηγορία 25-34 ετών.
Εντυπωσιακή είναι και η πορεία του YouTube Premium, το οποίο μετρά πλέον 125 εκατομμύρια συνδρομητές, από 80 εκατομμύρια το 2022 και 100 εκατομμύρια το 2024.
Το YouTube παραμένει η δεύτερη πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, μετά το Facebook, ξεπερνώντας τόσο το Instagram όσο και το WhatsApp.