More

    Κορωνοϊός και σχολεία: Δύσκολη… εξίσωση με ημερομηνία, αποστάσεις

    Σαφή θέση παίρνουν οι ειδικοί για την αναγκαιότητα της έναρξης της σχολικής χρονιάς με ανοιχτά σχολεία.

    Η τήρηση των αποστάσεων και η ημερομηνία έναρξης όμως προβληματίζουν την επιστημονική κοινότητα, η οποία επιμένει ότι θα πρέπει να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που θα εξασφαλίσουν ένα ασφαλές περιβάλλον για τους μαθητές, γράφει ο Ελεύθερος Τύπος.

    Στα παραπάνω ζητήματα αναφέρθηκε σε ανάρτησή του ο καθηγητής του LSE και σύμβουλος της κυβέρνησης για την πανδημία του κορονοϊού, Ηλίας Μόσιαλος, ο οποίος σε μια περιεκτική ανάλυση επιχειρεί να λύσει απορίες και να προβάλει τους παράγοντες που θα οδηγήσουν στην αδιάκοπη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν μέσω κορονοϊού.

    Παγίδα

    Τασσόμενος με το σύνολο των ειδικών, ο κ. Μόσιαλος υπογραμμίζει τον κίνδυνο που ελλοχεύει σε περίπτωση που δεν ανοίξουν τα σχολεία: «Ισως ο κίνδυνος των επιπτώσεων της απώλειας της κοινωνικοποίησης με συνομηλίκους στις μικρές ηλικίες να είναι δυσανάλογα μεγάλος σε σχέση με τον κίνδυνο της απώλειας διδασκαλίας. Η δεύτερη μπορεί να αναπληρωθεί με άλλες μεθόδους διδασκαλίας που υπερβαίνουν την κλασική μεθοδολογία του ελληνικού σχολείου· μεθόδους που απαιτούν σοβαρό προγραμματισμό», αναφέρει.

    Προβληματισμός

    Ο κ. Μόσιαλος θέτει πέντε καίρια ερωτήματα:

    * σχετικά με τον κίνδυνο για τα παιδιά αν ανοίξουν τα σχολεία

    * σχετικά με τον κίνδυνο για τα παιδιά αν δεν ανοίξουν

    * για τον κίνδυνο για γονείς και συγγενείς

    * για τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων πρέπει να ανοίξουν

    * για την ακριβή ημερομηνία έναρξης του σχολικού έτους

    Οι δύο τελευταίες ερωτήσεις απασχολούν την επιστημονική κοινότητα, η οποία ναι μεν έχει εισηγηθεί την υποχρεωτική χρήση μάσκας, θέτει όμως κι άλλους περιορισμούς.

    Προϋποθέσεις

    Ο κ. Μόσιαλος σχετικά με τις προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την ασφάλεια εντός του σχολικού περιβάλλοντος αναφέρει:

    «Αρκούν οι μάσκες; Για τον συστηματικό έλεγχο της αντιμετώπισης της πανδημίας απαιτούνται και η εφαρμογή της συχνής υγιεινής των χεριών, η τήρηση των αποστάσεων και ο εξαερισμός με φρέσκο αέρα για να αποτραπεί η μείωση της αερογενούς μετάδοσης. Αυτό σημαίνει μικρότερος αριθμός παιδιών ανά τάξη με βάση τις προδιαγραφές και τις συστάσεις άλλων αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών. Πως μπορεί όμως να γίνει αυτό αν δεν υπάρχουν επαρκείς χώροι; Ισως μπορεί όπου είναι αυτό δυνατόν να γίνει με χρήση άλλων υπαρχόντων χωρών: μετά από διάθεση χώρων σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση. Αν δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί αυτό, τότε ίσως να πρέπει να εξεταστεί η εκ περιτροπής διδασκαλία, ή η αναδιοργάνωση των προγραμμάτων διδασκαλίας και του σχολικού προγράμματος, έτσι ώστε να επιτραπεί η διαμόρφωση ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος».

    Για το ζήτημα των χώρων τοποθετήθηκε και η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ κ. Αναστασία Κοτανίδου, που σε δηλώσεις της (ΑΝΤ1) ανέφερε: «Εχει συζητηθεί από την πρώτη στιγμή ότι το καλύτερο θα είναι να υπάρχουν αποστάσεις μεταξύ των παιδιών. Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει εγκαταλείψει την αναζήτηση αιθουσών ανάλογα με την περιοχή».

    Αντίστοιχα και ο καθηγητής κ. Νίκος Σύψας υποστήριξε ότι η υποχρεωτική χρήση της μάσκας εντός των σχολικών αιθουσών προκρίθηκε επειδή δεν μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας. «Μέσα σε μια τάξη δεν μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις. Γι’ αυτό προκρίνεται η χρήση μάσκας ως μέτρο πρόληψης. Η μάσκα επαρκεί» τόνισε.

    Το ζήτημα των αποστάσεων έχει προκαλέσει ανησυχίες όμως η εύρεση χώρων από την Πολιτεία έχει αποδειχθεί διαχρονικά ότι αποτελεί ένα δύσκολο επίτευγμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση που εδώ και τρία χρόνια δεν έχει επιτευχθεί η καθολική εφαρμογή της, καθώς δεν έχουν βρεθεί οι κατάλληλοι χώροι για να φιλοξενήσουν τα νήπια

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ