Ακολουθήστε το
στο Facebook για να μην χάνετε είδηση!
Ο Αντιπεριφερειάρχης παρουσίασε διεθνώς στρατηγική για αυθεντικότητα, ισόρροπη ανάπτυξη και νέα αγορές, προωθώντας τα events ως μοχλό διάχυσης της τουριστικής κίνησης.
Σε ένα από τα πιο στοχευμένα και υψηλού επιπέδου κλειστά roundtables της φετινής World Travel Market (WTM) London, συμμετείχε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κρήτης Κυριάκος Κώτσογλου, παρουσιάζοντας τη στρατηγική του νησιού για τη βιώσιμη ανάπτυξη, την αντιμετώπιση της εποχικότητας και την ενδυνάμωση της αυθεντικότητας του προορισμού.
Το ιδιωτικό, invitation-only roundtable διοργανώθηκε από τις Mabrian, The Data Appeal Company – Almawave Group, και το Global Tourism Resilience Council, συγκεντρώνοντας κορυφαίους ηγέτες του διεθνούς τουρισμού, travel-tech και destination management. Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο Crowne Plaza Docklands, με τον τίτλο «Strategic Event Intelligence – Data, Impact and the Future of Events Tourism», και έφερε στο ίδιο τραπέζι στελέχη από JCDecaux, ICF, This is Breeze, Queer Destinations, καθώς και ανώτερους εκπροσώπους ευρωπαϊκών προορισμών.
Τη συζήτηση άνοιξαν ο Mirko Lalli, CEO & Founder της The Data Appeal Company – Almawave Group, και ο Carlos Cendra, Partner & Chief Marketing & Communications Officer της Mabrian, θέτοντας το πλαίσιο: πώς ο ρόλος των events μετασχηματίζεται μέσω data intelligence, predictive analytics και καινοτομίας· και πώς οι προορισμοί μπορούν να μετρούν πραγματικό οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα.
Σε αυτό το περιβάλλον, η παρέμβαση του Κυριάκου Κώτσογλου ξεχώρισε, καθώς παρουσίασε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την Κρήτη, βασισμένη σε τέσσερις πυλώνες: αυθεντικότητα, ισόρροπη ανάπτυξη, νέα αγορές και αναδιανομή του τουρισμού στον χώρο και τον χρόνο.
Ο Κυριάκος Κώτσογλου περιέγραψε τη στρατηγική της Περιφέρειας ως μια προσπάθεια να οικοδομηθεί ένας sustainable, smart, digital footprint and authentic destination, τονίζοντας ότι η Κρήτη διαθέτει «τρεις διαφορετικές προσωπικότητες»: τον πυκνά αναπτυγμένο και κορεσμένο βορρά, τον ήρεμο και ανεξερεύνητο νότο και την ενδοχώρα που παραμένει «άγνωστη» στο ευρύ ταξιδιωτικό κοινό. «Αν συνεχίσουμε να πιέζουμε το βόρειο μέρος, θα ‘καεί’ και οι κάτοικοι θα υποφέρουν», υπογράμμισε, εξηγώντας γιατί η Περιφέρεια προχωρά στη λογική του “spread tourism through the place, the time and the way”.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Αντιπεριφερειάρχης ανέδειξε τη σημασία των events ως μοχλό διάχυσης της τουριστικής κίνησης σε νέες περιοχές και σε περιόδους χαμηλής ζήτησης. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα παρουσίασε το “Pierra Creta”, το ορεινό ski event του Μαρτίου που πραγματοποιείται εκτός σεζόν και εκτός των συνήθως επιβαρυμένων περιοχών. Όπως εξήγησε, τέτοιες διοργανώσεις δείχνουν πώς «η αυθεντικότητα, η τοπικότητα και το off-the-beaten-path» μπορούν να γίνουν εργαλείο βιώσιμης ανάπτυξης.
Ο Κώτσογλου αναφέρθηκε και στη στόχευση νέων, αναδυόμενων αγορών, όπως ο Κόλπος, η Αμερική και η Νοτιοανατολική Ασία, με ώθηση από το νέο αεροδρόμιο του νησιού. Παράλληλα, τόνισε ότι κάτοικοι και επισκέπτες αποτελούν «διαφορετικές πλευρές του ίδιου νομίσματος», υπογραμμίζοντας την ανάγκη οι κοινότητες να παραμένουν στο επίκεντρο κάθε σχεδιασμού.
Στο διεθνές roundtable, οι θεματικοί άξονες που εξετάστηκαν και αποτέλεσαν πλαίσιο και για την παρέμβαση του Κώτσογλου, συνοψίστηκαν ως εξής:
• Τα events πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τους μακροπρόθεσμους στόχους ενός προορισμού και όχι μόνο με βραχυπρόθεσμο οικονομικό αντίκτυπο.
• Το predictive analytics και η generative AI εγκαινιάζουν μια νέα εποχή, όπου ο σχεδιασμός δεν είναι αντιδραστικός αλλά προγνωστικός.
• Οι κάτοικοι βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο: η αίσθηση του ανήκειν, η προστασία της κουλτούρας και τα οφέλη για τις κοινότητες αποτελούν κρίσιμους δείκτες επιτυχίας.
• Οι προορισμοί στρέφονται πλέον σε niche, high-value events και όχι σε μαζικές διοργανώσεις χαμηλής απόδοσης.
• Βιωσιμότητα, συμπερίληψη και ευθυγράμμιση αξιών αποτελούν αδιαπραγμάτευτα κριτήρια επιλογής.
Στο τέλος της συνεδρίας, όπως επισημάνθηκε, υπήρξε σύγκλιση ότι ο event planning πρέπει να ενσωματώνεται στη στρατηγική ενός προορισμού, ενώ τα προηγμένα δεδομένα —από sustainability metrics έως predictive analytics— θα αποτελέσουν βασικά εργαλεία τόσο για προορισμούς όσο και για διοργανωτές.
Η παρέμβαση του Κυριάκου Κώτσογλου ανέδειξε την Κρήτη ως έναν προορισμό που προχωρά με σαφή στρατηγική, αξιοποιεί την αυθεντικότητα ως συγκριτικό πλεονέκτημα και επιδιώκει μια τουριστική ανάπτυξη με ισορροπία, κατανομή και σεβασμό στην τοπική κοινωνία.






