More

    Κρήτη | Γιατί τα εισιτήρια του καραβιού είναι πανάκριβα στα Χανιά – Πόσο φθηνότερα ταξιδεύεις από το Ηράκλειο

    Τα Χανιά, μετά από κάμποσα καλοκαίρια, που στην γραμμή Σούδας – Πειραιάς, εκτελούσαν δρομολόγια τα πλοία της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ & Attica Group και των Μινωικών Γραμμών, έχουν επιστρέψει ουσιαστικά σε μονοπωλιακού τύπου θαλάσσια διασύνδεση, τουλάχιστον σε ότι αφορά το επιβατικό κοινό.

    Ελάχιστοι μίλησαν σε αυτό το νομό το προηγούμενο χρονικό διάστημα, για τις συνέπειες που μπορεί να έχει η παραπάνω εξέλιξη, από την εποχή που οι Μινωικές αποφάσισαν να ζητήσουν την αποδρομολόγηση του Κύδων Παλλάς, το οποίο μπήκε στην γραμμή με… κρότο το 2018 και αποχώρησε εντελώς αθόρυβα πριν από λίγους μόλις μήνες.

    Μια επιστολή από πλευράς Επιμελητηρίου Χανίων, μια αντίστοιχου τύπου αλλά και λίγο πιο αυστηρού “ύφους” παρέμβαση από την Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων, αλλά και κάποιες λίγες – εντελώς μεμονωμένες φωνές – οι οποίες όμως δεν οδήγησαν πουθενά, ήτα όλες και όλες οι αντιδράσεις και το… βαπόρι έφυγε “άκλαυτο”.

    Τα Χανιά έμειναν μ’ ένα πλοίο, σε μια χρονιά που όπως όλα δείχνουν, ο τουρισμός οδεύει για ένα ακόμη ρεκόρ. Κι όμως, η βαριά βιομηχανία του τόπου μας, σε θαλάσσιο επίπεδο, είναι… μισερή και με το βλέμμα στις εξελίξεις.

    Ποιες εξελίξεις…;

    Στο τι μέλει γενέσθαι με την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica Group. Άλλη μια “πονεμένη” υπόθεση για τα Χανιά, για την οποία επίσης, δεν άνοιξε στόμα.

    Κι ενώ όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περιοχή που καμώνονταν για 50 και πλέον  χρόνια, για τη ναυτοσύνη της και τα επιχειρηματικά της επιτεύγματα στο χάρτη της εμπορικής ναυτιλίας, ένα ακόμη “πλήγμα”, έρχεται να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερα ερωτηματικά, για την “ρότα” που έχει χαράξει ο νομός Χανίων, στην ακτοπλοϊκή του διασύνδεση. Οι τιμές που πληρώνουν οι επιβάτες για να ταξιδέψουν!

    Πιο ακριβά τα εισιτήρια στα Χανιά από το Ηράκλειο

    Σ’ ένα δρομολόγιο, που σε επίπεδο μιλίων, η απόσταση που χωρίζει τα λιμάνια αναχώρησης και προορισμού [Χανιά – Πειραιάς], είναι μικρότερη, οι επιβάτες πληρώνουν πιο ακριβά ναύλα, σε σχέση που εκείνους που επιλέγουν το [Ηράκλειο – Πειραιάς] το οποίο ως “διαδρομή”, είναι μεγαλύτερη.

    Πάμε να το δούμε με πραγματικά στοιχεία, μέσα από τα συστήματα των online κρατήσεων, των εταιριών που δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Κρήτης.

    Χανιά – Πειραιάς Vs Ηράκλειο – Πειραιάς

    Ένας επιβάτης για να ταξιδέψει – κατάστρωμα – στο δρομολόγιο Χανιά – Πειραιάς θα πληρώσει 48 ευρώ.

    πλοία

    Το αντίστοιχο κόστος, στο δρομολόγιο Ηράκλειο – Πειραιάς, είναι 42 ευρώ, με τις Μινωικές Γραμμές και 36 ευρώ με την ΑΝΕΚ!

    πλοία

    πλοία

     

    Στο Χανιά – Πειραιάς, αν κάποιος επιβάτης θέλει να ταξιδέψει σε τετράκλινη εσωτερική καμπίνα το κόστος εκτινάσσεται στα 84 ευρώ ανά επιβάτη.

    πλοία

    Στην γραμμή του Ηρακλείου, οι αντίστοιχες τιμές της ΑΝΕΚ βρίσκονται στα 55 ευρώ  – 29 ευρώ δηλαδή λιγότερα από την αντίστοιχη κατηγορία καμπίνας στο Χανιά – Πειραιάς – και των Μινωικών Γραμμών στα 62 ευρώ.

    πλοία

    πλοία

    Δικαιολογούνται αυτές οι αποκλείσεις…;

    Ποιοι είναι οι λόγοι που κάνουν σημαντικά ακριβότερο το ταξίδι με πλοίο από τα Χανιά, απ’ ότι από το Ηράκλειο…;

    Τα Χανιά θα παραμείνουν τελικά με μια εταιρία και… πανάκριβα;

    Η ΑΝΕΚ σε κάθε περίπτωση είναι μια εταιρία που έχει προσφέρει πολλά στην οικονομική αλλά και κοινωνική ζωή αυτού του τόπου.

    Η “καρδιά” της εταιρίας, ακόμη και στην φάση της μηχανικής υποστήριξης που βρίσκεται σήμερα, όσο “χτυπά” στην έδρα της, στην Λεωφόρο Σούδας, σημαίνει πολλά και προσφέρει πολλά, όσο κι αν κάποιοι δεν θέλουν ακόμη και τώρα, να το αντιληφθούν.

    Η παραπάνω κατάσταση με το τσιμπημένο [το λέω όσο πιο σικ γίνεται ] “τιμολόγιο” προκαλεί ξεκάθαρα πολλά ερωτηματικά ενώ παράλληλα δημιουργεί και σύνθετα προβλήματα, στην οικονομική ζωή του τόπου.

    Από τη μια ένα αεροδρόμιο, το “Δασκαλογιάννης”, κατά τεκμήριο πιο ακριβό – σε σχέση με το Νίκος Καζαντζάκης του Ηρακλείου, σε συνάρτηση με τα σημαντικά ακριβότερα ναύλα, στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Χανίων με το λιμάνι του Πειραιά, συνιστούν μια εξόχως επικίνδυνη συνθήκη, για τον τουρισμό της Δυτικής Κρήτης, αλλά δεν βαριέσαι βρε αδερφέ…

    Σιγά μην αντιδράσουμε.

             Φιλικά και Πάντα Καλοπροαίρετα

                                                          ο “Κύριος Έπαρχος”   

    *Τα παραπάνω στοιχεία του “Κυρίου Έπαρχου”, αφορούν την προσωπική άποψη του υπογράφοντα και ΜΟΝΟ, ο οποίος φέρει και την συνολική ευθύνη γι’ αυτά

    Διαβάστε ακόμη: Επιστρέφει ο… θρύλος της ΑΝΕΚ: Ετοιμάζεται για δρομολόγια το “Βενιζέλος”

     

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ