More

    Νικολένα Καλαϊτζάκη: Οι εικαστικές εκθέσεις από την εποχή της καραντίνας, στην… σφαίρα της κοινωνικής δικτύωσης (pics)

    Η ιστορικός και τεχνικός τέχνης Νικολένα Καλαϊτζάκη, σε μια εφ΄όλης της ύλης συνέντευξη στο kriti360.gr. Μας μίλησε για τις online εικαστικές εκθέσεις που θα έχουμε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε στο μέλλον , μέσω της Κοινωνικής Δικτύωσης, αλλά και για τις online εικαστικές εκθέσεις Μουσείων και χώρων πολιτισμού, φορέων, ιδρυμάτων και ανεξάρτητων επιμελητών που μπαίνουν πλέον δυναμικά στο “παιχνίδι” της τέχνης.

    Η Κρητικιά εικαστικός που λατρεύει τον τόπο καταγωγής της, αναφέρεται στην καραντίνα, στον covid-19 και τη δυναμική κυριαρχία της Social Media σφαίρας, με τον δικό της μοναδικό τρόπο…

    Η εποχή της καραντίνας στην ανοιξιάτικη Ελλάδα του 2020 επέφερε μια συστάδα από αξιοσημείωτες αλλαγές συνυφασμένες με νέους κανόνες που επαναπρογραμμάτισαν όσο και λειτούργησαν μεταμορφωτικά στο πεδίο της καθημερινής ζωής των ανθρώπων, σε κάθε του επίπεδο, και σε πρίσμα παγκόσμιο. Ο φόβος της ταχείας εξάπλωσης του συχνά φονικού COVID-19 ανάγκασε τις κυβερνήσεις να προβούν στην λήψη και εφαρμογή έκτακτων μέτρων πρόληψης και προστασίας των πολιτών από την περαιτέρω διάδοση του. Κι ενώ η δυναμική κυριαρχία της Social Media σφαίρας συνιστά ένα χαρακτηριστικό συστατικό γνώρισμα των τελευταίων ετών, η “επιβολή” των Mέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, και δη του Facebook, του Instagram αλλά και του TikTok, εν καιρώ καραντίνας έγινε συνώνυμη των έγκλειστων ημερών που διανύσαμε με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης να αποτελούν, με λόγια απλά, την “παρέα” μας, υπηρετώντας τον ρόλο τους ως εύχρηστες και ελκυστικές πλατφόρμες αποτελεσματικής και άμεσης, διαδραστικής επικοινωνίας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, παραγωγής και διάχυσης περιεχομένου μεταξύ των χρηστών.

    Του Σπύρου Πανουργιά

    Οι εκθέσεις στους… φιλόξενους “τοίχους” του facebook

    Εντός ενός πλαισίου που συνδυάζει την διάδραση μεταξύ “τεχνολογικού μέσου” και “ανθρώπου” και το οποίο έχει για βατήρα του τις αρετές του πολυδυναμικού “διαδικτύου” καθώς και τις διάφορες “κοινωνικές” πλατφόρμες, όλα φάνηκαν “να πηγαίνουν διαδικτυακά” ακόμα και η εργασία που μετουσιώθηκε σε “τηλεργασία – εργασία από το σπίτι”. Κάπως έτσι και οι εικαστικές εκθέσεις “πήγαν διαδικτυακά” και βρήκαν τον τόπο τους στους φιλόξενους τοίχους του Facebook, του Ιnstagram και του YouTube, αλλά και στην αγκαλιά των διαφόρων σχετικών ενημερωτικών ιστοτόπων και λοιπών εργαλείων και εφαρμογών που μπορούν να εξυπηρετήσουν σε αυτόν τον σκοπό. Είχαμε λοιπόν, και ακόμα έχουμε – και θα έχουμε στο μέλλον -, την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε, μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, online εικαστικές εκθέσεις Μουσείων και χώρων πολιτισμού, φορέων, ιδρυμάτων και ανεξάρτητων επιμελητών – όπως κατά τον ίδιο τρόπο μπορούσαμε να απολαύσουμε θεατρικές ή μουσικές παραστάσεις και performances -.

    Αναφερόμενη στις εικαστικές εκθέσεις ειδικά, μιας που αποτελούν την ειδικότητα μου, η ίδια, επιμελήθηκα την διαδικτυακή, ομαδική εικαστική έκθεση με τίτλο: “AbraCadabra” (Μάιος 2020) στην οποία και συμμετείχαν 82 σύγχρονοι εικαστικοί καλλιτέχνες της εγχώριας σκηνής, ήδη αναγνωρισμένοι στον χώρο της Τέχνης αλλά και νεότεροι.

    Καλλιτέχνης: Achilles Malamos

    Η έκθεση τέθηκε υπό την υποστήριξη του ηλεκτρονικού περιοδικού Τέχνης “Pause.” καθώς και υπό την αιγίδα του φορέα “MyArtist”. Ο όλος συντονισμός της έκθεσης, παρότι ήταν χρονοβόρος και απαιτούσε να επιστρατεύσω τις διάφορες επιμελητικές μου δεξιότητες στάθηκε λυτρωτικός για εμένα και τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες (υποθέτω) καθώς μέσα στο σκοτάδι της αβεβαιότητας των συνθηκών της καραντίνας και των κλειστών αιθουσών Τέχνης που ούτε που ξέραμε πότε θα ξανανοίξουν “ήταν ένα φως μέσα στο σκοτάδι” γι’αυτό και επέλεξα να ονομάσω και την έκθεση κατ’αυτόν τον τρόπο σε μία προσπάθεια να “ξορκίσουμε το κακό” που μας είχε όλους κυριολεκτικά μουδιάσει.

    Η έκθεση παρουσιάστηκε σε μορφή video καθώς και σε φωτογραφική μορφή, ενώ για την παρουσίαση και διασπορά της επιστρατεύτηκαν οι πλατφόρμες του Facebook, του Ιnstagram, του YouTube και ο προσωπικός μου ιστότοπος.

    Καλλιτέχνης: Marina Genadieva

    Τον Αύγουστο η νέα διαδικτυακή μου έκθεση

    Μέσα στις επόμενες ημέρες σκοπεύω να γνωστοποιήσω, με το καλό, το θέμα της επόμενης διαδικτυακής έκθεσης που ετοιμάζω για τον Αύγουστο του 2020 απευθύνοντας ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής προς καλλιτέχνες, τους οποίους και επιλέγω σύμφωνα με τα κριτήρια που η ίδια, ως ανεξάρτητη επιμελήτρια, έχω ορίσει.

    Παρότι οι “κανονικές” εκθέσεις είναι αναμφίβολα περισσότερο “εκθέσεις”, ως παιδί της εξέλιξης, η ίδια, που αξιοποιεί καθημερινά και σε έντονο ρυθμό τις παροχές της τεχνολογίας και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, αναγνωρίζω και στις διαδικτυακές εκθέσεις μια κάποια “ζεστασιά” όπως και πολλά θετικά σημεία (μολονότι βρίσκω, στον ίδιο χρόνο, πως οι “κανονικές” εκθέσεις σαφώς κατανικούν τις διαδικτυακές σε μια ενδεχόμενη σύγκριση τους).

    Το γεγονός ότι μία διαδικτυακή έκθεση, εξαιτίας της ίδιας της φύσης του διαδικτύου αλλά και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, έχει την δυνατότητα να κερδίσει ένα μεγαλύτερο κοινό (ακόμα και αγοραστικό), το οποίο μπορεί να παρακολουθήσει την έκθεση “εύκολα και γρήγορα” από το “έξυπνο” κινητό του τηλέφωνο, από όπου κι αν βρίσκεται, εντός ή εκτός της χώρας, όπως και η δυνατότητα για διαδραστική επικοινωνία που επιτυγχάνεται διαμέσω της παράθεσης σχολίων (“comments”) μεταξύ των ατόμων που παρακολουθούν την έκθεση ή για κοινοποίηση (“share”) σε άλλες πλατφόρμες συγκαταλέγονται στα θετικά σημεία μιας διαδικτυακής έκθεσης.

    Της Βασιλικής Πανταζή

    Βεβαίως, μία διαδικτυακή έκθεση παρουσιάζει σαφώς και αρνητικά σημεία, όπως και κινδύνους. Στα αρνητικά της εντάσσονται η απουσία της “πραγματικής επαφής” του θεατή με τα έργα τέχνης και κατ΄επέκταση των συναισθηματικών και διανοητικών συνδέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ τους και στους κινδύνους οι πιθανές επιθέσεις κακόβουλων ατόμων, χρηστών των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, που θέλουν για τους δικούς τους προσωπικούς λόγους, να προκαλέσουν “κακό” στο project, εισβάλλοντας με αρνητικά emoticons ή σχολιάζοντας με τρόπο που επιχειρεί να προσβάλλει είτε τον επιμελητή, είτε τους καλλιτέχνες, είτε το όλο εγχείρημα. Όμως αυτός είναι ο κόσμος μας, τόσο ο πραγματικός, όσο και ο διαδικτυακός, και ζούμε, με τα καλά και τα άσχημα του, μέσα σε αυτόν. Το καλό είναι πως στην πραγματική ζωή εμείς επιλέγουμε πώς και με ποιους θα τον ζήσουμε! Από Σεπτέμβρη ραντεβού και στις γκαλερί! Μείνετε συντονισμένοι!

    Fb page: Νικολένα Καλαϊτζάκη,

    Ιστορικός Τέχνης/Curator

    Site: https://nikolenakalaitzaki.wordpress.com/

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    Άνοιξαν οι ουρανοί! Έπεσε το… ταβάνι στο «Νίκος Καζαντζάκης» – Πλημμύρισε ο κόμβος προς Καλλιθέα

    Δεν… γλύτωσε από την μανία της κακοκαιρίας το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» - Σοβαρά προβλήματα στους δρόμους του ΗρακλείουΈντονη ήταν η βροχόπτωση από νωρίς το...

    Επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

    Νέο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και ενώ ο ιός έχει κάνει ήδη την εμφάνιση του σε αρκετά σχολεία με κρούσματα σε εκπαιδευτικούς αλλά και...

    Βολουδάκης για το θέμα των παραβιάσεων από την Τουρκία της Τελωνειακής Ένωσης με την Ε.Ε

    Δείτε την σχετική ανάρτηση του βουλευτή Χανίων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μανούσου Βολουδάκη:Σήμερα ο Υπ.Εξ. Νίκος Δένδιας έθεσε (και) το θέμα των παραβιάσεων από...

    Η περιφέρεια Κρήτης και η κυκλική οικονομία στον τουρισμό (pic)

    Υπάρχει μεγάλη ανάγκη ενημέρωσης για την Κυκλική Οικονομία στην Κρήτη, παρά τις αξιόλογες προσπάθειες των Δημόσιων Φορέων. Ειδικότερα, δημιουργία ενός Πρακτικού Οδηγού Εφαρμογής Κυκλικής...