Έζησαν τον τρόμο και τον πανικό στα τέλη του 2014 στο άκουσμα της είδησης ότι το πλοίο “Norman Atlantic” στο οποίο βρίσκονταν μέσα οι νταλίκες τους που μετέφεραν ελαιόλαδο στην Ιταλία, τυλίχθηκε στις φλόγες εξαιτίας πυρκαγιάς, που ξέσπασε στο γκαράζ του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου.
Ο λόγος για τρεις Κρητικούς ιδιοκτήτες φορτηγών των οποιων τα οχήματα, κατευθύνονταν από Πάτρα μέσω Ηγουμενίτσας προς την γειτονική χώρα, μεταφέροντας 150 τόνους ελαιόλαδου. Και ενώ περίμεναν όλοι ότι θα ήταν κατεστραμμένα εξαιτίας της φωτιάς, όχι μόνο κάτι τέτοιο δεν έγινε αλλά μέχρι και σήμερα είναι εγκλωβισμένα στο εσωτερικό του πλοίου, που παραμένει δεμένο στο Μπάρι.
Εδώ και 1,5 χρόνο οι κ. Βασιλάκης, Καλογεράκης και Παπακωνσταντής δεν είχαν καμία ενημέρωση για τα φορτηγά τους πιστεύοντας ότι ο πύρινος εφιάλτης που ξέσπασε στο πλοίο τα κατέστρεψε καθώς οι εισαγγελικές αρχές του Μπάρι είχαν δώσει εντολή να μην επιτρέπεται σε κανένα η παρουσία στο πλοίο που εξακολουθεί να θεωρείται «τόπος εγκλήματος». Όμως τελικά το σενάριο της καταστροφής αποδείχτηκε ότι δεν ίσχυες καθώς οι νταλίκες τους ήταν σε ένα άλλο υπόγειο γκαράζ που δεν καταστράφηκε.
Πριν από μερικές εβδομάδες έλαβαν απο την ΑΝΕΚ ,τη ναυλώτρια εταιρεία,ένα ανέλπιστο τηλεφώνημα και με το στόμα ανοιχτό άκουγαν ότι μπορούν να παραλάβουν τα οχήματα τους τους από το κατεστραμμένο πλοίο. Η χαρά τους απερίγραπτή . Αφού ενημέρωσαν και τους εξαγωγείς Κρητικούς ότι σύντομα θα τους επιστρεφόταν το εμπόρευμα που είχαν παραλάβει από εκείνους το 2014, ξεκίνησαν για Ιταλία. Όχι μόνο οι 3 Κρητικοί αλλά και 6 ακόμη ιδιοκτήτες φορτηγών από την υπόλοιπη Ελλάδα για να παραλάβουν συνολικά 500τόνους ελαιόλαδου.
Και αφού έφτασαν εκεί και η διαδικασία της εκφόρτωσης ήταν σε εξέλιξη με τα κάποια εκ των φορτηγών να βρισκονται στον καταπέλτη του πλοίου , ξαφνικά τα χαμόγελα πάγωσαν και η αγωνία και προβληματισμός πήραν την θέση τους. Αιτία το γεγονός ότι οι λιμενικές αρχές τους ενημέρωσαν ότι τελικά δεν θα παραλάβουν τα φορτηγά με τα εμπορεύματα τους διότι κατασχέθηκαν.
Ζήτησαν άμεσα διευκρινίσεις και τότε εμβρόντητοι άκουγαν ότι αυτά που τους ανήκαν, ανήκουν πλέον στην εταιρεία Marrietta Baretta στην ιδιοκτησία της οποίας ανήκουν τα ρυμουλκά που είχαν βοηθήσει στην διάσωση του πλοίου.
Σύμφωνα με το νόμο σε περίπτωση ναυαγίου , η συγκεκριμένη εταιρεία δύναται να διεκδικήσει αποζημίωση τόσο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία αλλά και χρηματικό ποσοστό από το εμπόρευμα του πλοίου το οποίο δεν έχει καταστραφεί. Εκεί όμως ήταν που μπέρδεψε η υπόθεση καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία “VISEMAR di Navigazione S.R.l.”, στην οποία άνηκε το “Norman Atlantic” αρνήθηκε να καταβάλει τη εγγυητική επιστολή που ζητούσε η εταιρεία Marrietta Baretta για να αποδεσμεύσει τις 16 νταλίκες μεταξύ των οποίων, να σημειωθεί ότι βρίσκεται και με μια νταλίκα με ηλεκτρονικό εμπόρευμα (3.500 laptop)η αξία του οποίου ανέρχεται στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν κάποια εκ των φορτηγών που βγήκαν μέχρι την προβλήτα του λιμένος στο Μπάρι να ακινητοποιηθούν και τα υπόλοιπα μεταξύ των οποίων και τα βυτία των Κρητικών να παραμείνουν εγκλωβισμένα στα υπόγεια του πλοίου.
“Είμαστε απογοητευμενοι και συνάμα εξοργισμένοι Νιώθουμε κοροιδία .Μας ειδοποιήσαν να πάμε να πάρουμε τις περιουσίες μας μετά από τόσους μήνες μαζί με τα εμπορεύματα και ξαφνικά μας είπαν.. δεν φεύγουν τα οχήματα κατάσχονται…”δηλώνει στο neakriti.gr, εξοργισμένος ο Ηρακλειώτης ιδιοκτήτης δύο βυτίων κ. Σπύρος Βασιλάκης.
Μάλιστα όπως εξηγεί ο κ. Βασιλάκης “όταν τα 9 από τα συνολικά 16 φορτηγά βγήκαν στην προβλήτα, άνθρωποι από την εταιρεία των ρυμουλκών ξεκίνησαν δειγματοληψίες προκειμένου να ελέγξουν σε τι κατάσταση ήταν τα ελαιόλαδα. Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά είπαν στους συναδέλφους μας από την υπόλοιπη Ελλάδα ότι θα τα μεταφέρουν σε μία αλάνα σε χώρο του λιμανιού ,χωρίς όμως να υπάρχει καμία ασφάλεια για τα συγκεκριμένα εμπορεύματα διότι ο λιμενάρχης του Μπάρι απαγόρευε την παραμονή τους στην προβλήτα του Μπάρι”.
Οι ίδιοι, απογοητευμένοι ζήτησαν και είδαν τον Έλληνα πρέσβη, χωρίς όμως ο ίδιος να είναι σε θέση να τους πει κάτι αισιόδοξο για την υπόθεση τους. Πλέον παίρνουν το δρόμο της επιστροφής προς την Ελλάδα αφήνοντας πίσω για μία ακόμη φορά την περιουσία τους και χωρίς κανείς να μπορεί να τους πεις με σιγουριά ότι εκείνο θα φτάσει κάποια στιγμή στα χέρια τους .Πλέον ζητουν να μεσολαβήσουν οι ελληνικές αρχές προκειμένου να δοθεί ένα τέλος στο μαρτύριο τους και να αποδεσμευτούν οι περιουσίες τους.
Μέχρι τότε το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να περιμένουν την εξέλιξη της δίκης που θα πραγματοποιηθεί στις 18 Απριλίου στα δικαστήρια του Πρίντεζι μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρείας και της εταιρείας που έχει στην ιδιοκτησία της τα ρυμουλκά ελπίζοντας ότι μέσω της δικαιοσύνης θα βρεθεί λύση και θα δοθεί τέλος στην ομηρία των 16 φορτηγών στα οποία έχουν εγκλωβιστεί 500 τόνοι ελαιόλαδου για παραπάνω από 15 μήνες, εκ των οποίων οι 150 τόνοι προέρχονται από την Κρήτη.
Πηγή: neakriti.gr