More

    Πειραματικό Λύκειο | Δεν είναι “ταμπού” η συστέγαση – διπλοβάρδια υπό όρους…

    Τις τελευταίες εβδομάδες, το θέμα που κυριαρχεί στην τοπική επικαιρότητα των Χανίων, είναι αυτό της δρομολογούμενης ίδρυσης Πειραματικού Λυκείου και οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα.

    Το θέμα ήταν κυριολεκτικά “θαμμένο” τα τρία περίπου χρόνια που προηγήθηκαν, αν και οι εμπλεκόμενες πλευρές, Υπουργείο Παιδείας, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Δήμος Χανίων, Γονείς και Εκπαιδευτικοί, ΓΝΩΡΙΖΑΝ, πως ο χρόνος κυλά αντίστροφα. Ουδείς ωστόσο από τους παραπάνω, φρόντισε σε χρόνο που θα υπήρχε “περιθώριο”, ν’ ανοίξει το θέμα προκειμένου να εξεταστούν με άνεση, όλα αυτά τα ενδεχόμενα – προβλήματα που συζητιούνται σήμερα, μέσα σ’ ένα ασφυκτικό πλαίσιο. ΟΥΔΕΙΣ…

    Δεν είναι “ταμπού” να παραδεχθούμε πως υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις που θα τεθούν, μπορεί να είναι η συστέγαση ή διπλοβάρδια με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ. Σίγουρα η “λύση” αυτή δεν προϋποθέτει τη αρτιότερη εκπαιδευτική διαδικασία, δεν οδηγεί όμως σε ΑΔΙΕΞΟΔΟ.

    Ευθύνες υπάρχουν – δεν ξέρω αν ποτέ αναζητηθούν – όπως και λύσεις, αρκεί αυτά που λένε κάποιοι, να τα πιστεύουν κιόλας. Ποιοί είναι αυτοί οι κάποιοι…; Όλοι εκείνοι που αντιδρούν σήμερα για το ενδεχόμενο κατάργησης κάποια σχολικής μονάδας, ώστε να ιδρυθεί το Πειραματικό Λύκειο. Διότι τι μας λένε όλοι αυτοί…; “Εμείς λέμε ναι σε νέα σχολεία, ΌΧΙ όμως να ξεβολέψουμε τα δικά μας παιδιά – κι εδώ που τα λέμε να ξεβολευτούμε κι εμείς –  για να ιδρυθεί το Πειραματικό”. Και που φτάσαμε, όχι μόνο με ευθύνη αυτών…; Με το “καλημέρα” της νέας χρονιάς και την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, η μεγάλη πλειοψηφία των σχολικών μονάδων στα Χανιά, να τελεί υπό κατάληψη. Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, των σχολείων εκείνων που “καίγονται”, αποφάσισαν να τα κρατήσουν κλειστά. Κοντά σε αυτούς, οι μαθητές πολλών σχολικών μονάδων, αποφάσισαν – με τη σειρά τους – την περασμένη Δευτέρα το πρωί, να “συμπαρασταθούν” στο δίκαιο αυτό αγώνα, κρατώντας και αυτοί κλειστά τα σχολεία τους, με αποτέλεσμα ελάχιστοι μαθητές να επιστρέψουν στις τάξεις τους, μετά τις εορτές των Χριστουγέννων. Τα συμπεράσματα δικά σας…

    Οι γονείς κλείνουν τα σχολεία…

    Σε κάθε περίπτωση, αυτά που μας μένουν από την όλη διαδικασία είναι τα εξής και δε μπαίνω σε λεπτομερή ανάλυση, διότι αυτή έχει γίνει διεξοδικά από πολλούς: α) Ότι για μια ακόμη φορά, φτάσαμε στο… παρά ένα,  για να κοιτάξουμε στα μάτια ένα ΣΟΒΑΡΟ πρόβλημα το οποίο εγκαίρως θα μπορούσαμε να το έχουμε αντιμετωπίσει αν ασκούσαμε στο σωστό χρόνο τις σωστές πιέσεις και β) Πως τα σχολεία που έκλεισαν με πρωτοβουλία των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων τους, για το Πειραματικό Λύκειο, ήταν εκείνα που σύμφωνα με τη φημολογία ΙΣΩΣ ν’ αντιμετώπιζαν πρόβλημα από την ίδρυση του. Οι άμεσα εμπλεκόμενοι γονείς δηλαδή, εκείνοι των παιδιών του Πειραματικού Γυμνασίου, έχουν κρατήσει μια εξόχως υπεύθυνη στάση, περιμένοντας τις εξελίξεις, που αφορούν άμεσα το μέλλον των δικών τους παιδιών, αν και στην πόλη που ζούμε, θα είχαν κάθε δικαίωμα να έχουν “καταλάβει” δυο – τρία δημόσια κτήρια.

    Λύσεις ακόμη και σήμερα υπάρχουν

    Πολιτεία – κυβέρνηση, θεσμοί – φορείς – και κοινωνία πρέπει να παραδεχθούμε πως ΑΠΟΤΥΧΑΜΕ για μια ακόμη φορά. Σταθήκαμε – τουλάχιστον μέχρι αυτή την ώρα – κατώτεροι των προσδοκιών αλλά και της σοβαρότητας της περίστασης. Αφήσαμε το θέμα στην τύχη του για τρία περίπου χρόνια και τώρα, κλείνουν σχολεία, με πρωτοβουλία όχι κάποιων θερμόαιμων μαθητών, όπως παραδοσιακά συμβαίνει κάθε τέτοια περίοδο, αλλά των ίδιων των γονέων. Θα μου πεις είσαι έξω από τον χορό… Απαντώ: Λύσεις ακόμη και τώρα, στο παρά… ένα δηλαδή, ΥΠΑΡΧΟΥΝ, αρκεί αυτοί που πρέπει να λύσουν το πρόβλημα, να το θέλουν κιόλας.

    Το σύνολο των άλλων φορέων που εμπλέκονται στο θέμα, εξακολουθούν να παρακολουθούν από… απόσταση τις εξελίξεις, με το χρόνο πλέον όχι απλά να μην είναι σύμμαχος, αλλά ο μεγάλος αντίπαλος.

     

    Η τελευταία από αυτές δεν είναι “ταμπού” να παραδεχθούμε πως υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις που θα τεθούν, μπορεί να είναι η συστέγαση ή διπλοβάρδια με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ. Σίγουρα η “λύση” αυτή δεν προϋποθέτει τη αρτιότερη εκπαιδευτική διαδικασία, δεν οδηγεί όμως σε ΑΔΙΕΞΟΔΟ. Για την ώρα πάντως, ακόμη και τώρα που έχει ανοίξει – κατόπιν εορτής – η δημόσια συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα, εκείνοι που έχουν λόγο για ν’ αποφασίσουν, δεν έχουν ξεκάθαρα τοποθετηθεί. Το Υπουργείο Παιδείας για παράδειγμα, δεν έχει ακόμη τοποθετήσει το νέο Προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, μετά την παραίτηση του κ. Αμπελά, άρα κάθε άλλη συζήτηση, είναι δευτερευούσης σημασίας. Από την άλλη Δήμος Χανίων, αλλά και το σύνολο των άλλων φορέων που εμπλέκονται στο θέμα, εξακολουθούν να παρακολουθούν από… απόσταση τις εξελίξεις, με το χρόνο πλέον όχι απλά να μην είναι σύμμαχος, αλλά ο μεγάλος αντίπαλος.

     

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ