Το άρθρο “Lane-free artificial-fluid concept for vehicular traffic” εισάγει την κεντρική ιδέα του TrafficFluid για την κυκλοφορία αυτόματων οχημάτων!
Το άρθρο μόλις δημοσιεύθηκε στο Proceedings of the IEEE (Volume: 109, Issue: 2, Feb. 2021), το εμβληματικό περιοδικό του IEEE (impact factor 10.252) ως Point-of-View άρθρο.
Στο άρθρο προτείνεται ένα νέο πρότυπο για την οδική κυκλοφορία στην εποχή των συνδεδεμένων και αυτόματων οχημάτων, το οποίο περιλαμβάνει δύο συνδυασμένες αρχές: κυκλοφορία χωρίς λωρίδες και ώθηση οχημάτων.
Το τελευταίο υποδηλώνει ότι τα οχήματα μπορούν να “σπρώχνουν” (από απόσταση, μέσω αισθητήρων ή επικοινωνίας) άλλα οχήματα που βρίσκονται μπροστά τους. Αυτό το πρότυπο κυκλοφορίας διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα, όπως: ομαλότερη και ασφαλέστερη οδήγηση, αύξηση της ικανότητας των οδών και απάλειψη του περιορισμού της ανισοτροπίας της ροής.
Το προτεινόμενο περιβάλλον παρέχει τη δυνατότητα ενεργού και στοχευμένου σχεδιασμού (αντί μοντελοποίησης όπως μέχρι σήμερα) των χαρακτηριστικών της κυκλοφοριακής ροής με βέλτιστο τρόπο, δηλαδή σχεδιασμού της μελλοντικής κυκλοφοριακής ροής ως ένα αποτελεσματικό τεχνητό ρευστό.
Συζητούνται επιλογές, δυνατότητες, σχετικές προηγούμενες εργασίες, τομείς εφαρμογών και απαιτούμενα ερευνητικά θέματα. Προκαταρκτικά αποτελέσματα προσομοίωσης επιδεικνύουν ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά του προτεινόμενου προτύπου.
Κύριοι συγγραφείς είναι οι ερευνητές του Εργαστηρίου Δυναμικών Συστημάτων και Προσομοίωσης (ΕΔΣΠ) του Πολυτεχνείου Κρήτης Καθηγητής Μάρκος Παπαγεωργίου (Διευθυντής ΕΣΔΠ), Αναπληρωτής Καθηγητής Ιωάννης Παπαμιχαήλ και Δρ. Κυριάκος-Σίμων Μουντάκης.
Συν-συγγραφείς του άρθρου είναι συνεργάτες του ΕΔΣΠ από το InstituteofIntelligentTrans