Ο “Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης” είναι ένας θεσμός που δημιουργήθηκε με τον νόμο “Καλλικράτη”, το 2010, αλλά δεν… έπιασε και πολύ.
Ο νόμος λέει ότι “…ο συμπαραστάτης δέχεται ενυπόγραφες καταγγελίες άμεσα θιγόμενων φυσικών ή νομικών προσώπων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του και ασκεί διαμεσολάβηση προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός τριάντα (30) ημερών στους ενδιαφερομένους ως προς τις ενέργειες στις οποίες ο ίδιος προέβη μετά τη λήψη της καταγγελίας τους.
Ο συμπαραστάτης υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες του δήμου, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν κάθε δυνατή συνδρομή…”
Οι δήμοι με πληθυσμό άνω των 20.000 κατοίκων και οι νησιωτικοί δήμοι έχουν την υποχρέωση να πληρώσουν αυτή τη θέση, όμως στους περισσότερους αυτό δεν έχει συμβεί.
Στον νομό Χανίων κανένας δήμος δεν έχει συμπαραστάτη, ούτε και η Περιφέρεια Κρήτης έχει ορίσει κάποιον. Σύμφωνα με στοιχεία του σχετικού παρατηρητηρίου, από τους 212 δήμους της χώρας μόνο 55 έχουν επιλέξει συμπαραστάτη και από τις 13 περιφέρειες, οι 7.
Σχετική ερώτηση κατέθεσε στη συνεδρίαση λογοδοσίας του δήμου Χανίων ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Μιχάλης Σχοινάς, ο οποίος επισήμανε ότι “η δημοτική αρχή αγνοεί τον νόμο και στερεί τον θεσμό από τους δημότες και τις επιχειρήσεις, και είχε την υποχρέωση να εφαρμόσει από το πρώτο δίμηνο της θητείας.”
Ρώτησε δε, αν η δημοτική αρχή σκοπεύει να πληρώσει τη θέση αυτή.
Απάντηση έδωσε ο γενικός γραμματέας του δήμου, Γιώργος Φραγκιαδάκης.
“Είμαστε στο τέλος της διαβούλευσης για τον νέο κανονισμό λειτουργίας του δήμου. Ο λόγος που καθυστερήσαμε να έχουμε συμπαραστάτη του δημότη ήταν ότι θέλαμε ο άνθρωπος αυτός να μπορεί να δουλέψει σε ένα σύγχρονο και έτοιμο πλαίσιο. Δεν το έχουμε παραμελήσει και θεωρώ ότι χρονικά θα τον έχουμε πολύ σύντομα.
Το προηγούμενο διάστημα ο δήμος επικεντρώθηκε σε άλλες προτεραιότητες, εξίσου σημαντικές που σχετίζονται και με θέματα λογοδοσίας και διαφάνειαςς. Για παράδειγμα, τη σύσταση μονάδας ελέγχου, η πλατφόρμα και η εφαρμογή όπου ο κάθε πολίτης μπορεί να αναρτήσει το πρόβλημά του και να λάβει αριθμό πρωτοκόλλου.
Ενισχύσαμε το τηλεφωνικό κέντρο, που παλαιότερα είχε ένα άτομο μόνο και δεν απαντούσε. Δημιουργήθηκε δεύτερο τηλεφωνικό κέντρο για την καθαριότητα και το πράσινο.”
Ο κ. Σχοινάς επανήλθε λέγοντας ότι τα παραπάνω δεν είναι ταυτόσημα με τον θεσμό του συμπαραστάτη.
kriti360.gr