More

    Ανάπλαση Χατζημιχάλη & Σκαλίδη: Και τον… Χουντίνι να φέρει ο Παναγιώτης, πάλι δεν γλυτώνουμε την αναστάτωση… [pics]

    Επί σειρά πολλών ετών, καταστηματάρχες, διερχόμενοι ντόπιοι και επισκέπτες, έρχονταν αντιμέτωποι με μια κατάσταση, που σίγουρα δεν ήταν καθόλου ευχάριστη και προφανώς δεν άρμοζε, στο κέντρο της πόλης των Χανίων.

    Ο λόγος για την εικόνα που παρουσίαζε – και που εξακολουθεί να παρουσιάζει – ακόμη και σήμερα η κεντρική οδική αρτηρία εξόδου της πόλης από το κέντρο και πιο συγκεκριμένα το τμήμα του δρόμου από το σημείο “Ο” των Χανίων, στην Πλατεία της Δημοτικής Αγοράς μέχρι και τις οδούς Χατζημιχάλη Γιάνναρη και Σκαλίδη.

    Τα πεζοδρόμια φθαρμένα και σε πολλά τους σημεία επικίνδυνα, ένας ποδηλατόδρομος σχέδιο επί χάρτου για πολλούς και μια γενικότερα εικόνα εγκατάλειψης του κέντρου επί σειρά πολλών ετών. “Μας έχουν ξεχάσει από τον Δήμο – Δείτε ΝΤΡΟΠΗ” έλεγαν κατά καιρούς με δημόσιες αναφορές τους, οι καταστηματάρχες των εν λόγω οδών, ζητώντας από την εκάστοτε δημοτική αρχή “να κάνει επιτέλους κάτι“.

    Κι αυτό το κάτι, ήρθε επιτέλους η ώρα να γίνει. Και προφανώς, η αλλαγή της εικόνας δεν μπορεί να συμβεί με μαγικό τρόπο – ο Χουντίνι μας έχει αφήσει χρόνους εδώ και πολλές δεκαετίες – άρα…, ο μοναδικός τρόπος ήταν ο παραδοσιακός: να στηθεί εργοτάξιο. Και ΝΑΙ το εργοτάξιο, δεν μπορούσε να στηθεί, πριν από την λήξη της τουριστικής περιόδου. Οι καταστηματάρχες που σήμερα διαμαρτύρονται για τον χρόνο έναρξης των εργασιών, αν αυτές είχαν ξεκινήσει νωρίτερα, θα ήταν στα κάγκελα.

    Η επιστολή των καταστηματαρχών…

    Παρά το γεγονός ότι πριν την επίσημη έναρξη των εργασιών, πριν από δυο εβδομάδες περίπου, υπήρξε συνάντηση του Δημάρχου Χανίων, κ. Παναγιώτη Σημανδηράκη, με τους καταστηματάρχες της περιοχές, οι δεύτεροι τις προηγούμενες ώρες, έδωσαν στο φως της δημοσιότητας, μια επιστολή – γραμμένη ομολογουμένως σε σκληρό ύφος – μέσω της οποία διατυπώνουν τις ενστάσεις – παρατηρήσεις τους, προχωρώντας όμως και σε συγκριμένες προτάσεις.

    «Αξιότιμε κ. Δήμαρχε

    Σε συνέχεια της ενημέρωσης που πραγματοποιήσατε στο Δημαρχείο Χανίων, αναφορικά με την ανάπλαση των οδών Σκαλίδη και Χατζημιχάλη Γιάνναρη θα θέλαμε να σας επισημάνουμε και εγγράφως τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις μας.

    Αρχικά να σας ευχαριστήσουμε για την πρωτοβουλία σας, να μας καλέσετε και να μας ενημερώσετε για τις λεπτομέρειες του έργου καθώς και για τα χρονοδιαγράμματα αυτού. Το γεγονός αυτό από μόνο του αποτελεί ένα θετικό πρώτο βήμα για την ομαλή υλοποίηση της ανάπλασης, ενώ το λαμβάνουμε ως ένδειξη σεβασμού προς τις επιχειρήσεις μας.

    Παράλληλα πιστεύουμε ότι η ολοκλήρωση της ανάπλασης με την υπογειοποίηση των δικτύων, τον νέο δημοτικό φωτισμό και τις αισθητικές παρεμβάσεις θα αποτελέσει ένα έργο αναβάθμισης του εμπορικού κέντρου και θα αποτελέσει μακροπρόθεσμα τη βάση για την περαιτέρω επιχειρηματική μας ανάπτυξη.

    Πιστεύουμε ότι ως καταστηματάρχες των οδών Σκαλίδη και Χατζημιχάλη Γιάνναρη, με τους περισσότερους να διατηρούν καταστήματα για δεκάδες χρόνια στην ίδια περιοχή, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τις ενστάσεις και τις παρατηρήσεις μας.

    Παρατηρούμε ότι ο σχεδιασμός του έργου παρουσιάζει ελλείψεις ως προς την τελική χρήση του έργου, ενώ θεωρούμε απαράδεκτο το χρονοδιάγραμμα αυτού, ως προς τον χρόνο έναρξης των εργασιών.

    Συνοπτικά οι προτάσεις που θέλουμε να θέσουμε εκ νέου σε διάλογο είναι:

    1. Θεωρούμε απαράδεκτη την ημερομηνία έναρξης των εργασιών, λίγο πριν την εορταστική περίοδο. Πολλά από τα εμπορικά καταστήματα της περιοχής στηρίζονται ακόμα και για το 30% του τζίρου τους την περίοδο των Χριστουγέννων οπότε μια πιθανή μείωση της αγοραστικής κίνησης ενδέχεται να είναι καταστροφική για το σύνολο του τζίρου των επιχειρήσεων.

    Απαιτούμε να αξιολογηθεί άμεσα και να δρομολογηθεί παύση των εργασιών από 19/12/2022 έως και 7/1/2023 και παράλληλα να υπάρχει πλήρης αποκατάσταση των σημείων που θα έχουν ήδη ξεκινήσει. Κατά τη διάρκεια των εορτών, η διαρκής όχληση στο κέντρο δεν θα βοηθήσει στην ομαλή λειτουργία των καταστημάτων, ενώ θα πρέπει να εξασφαλισθεί και η ασφαλής και απρόσκοπτη πρόσβαση των δημοτών στα καταστήματα, τις μέρες του χρόνου με τη μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι εργάσιμες μέρες για την περίοδο που ζητάμε την παύση των εργασιών είναι μόλις 12, υπολογίζοντας τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.

    Πολύ σημαντικό είναι να γίνει ανάλογη πρόβλεψη για παύση των εργασιών τη Μεγάλη Εβδομάδα, σε περίπτωση που τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα.

    2. Αναφορικά με την τροφοδοσία των καταστημάτων μας, αναφέρατε στη διάρκεια της ενημέρωσης ότι μετά την ολοκλήρωση των έργων και κατά τη διάρκεια της ημέρας θα υπάρχει “ανοχή”, από την υπό σύσταση Δημοτική Αστυνομία, για τις φορτοεκφορτώσεις των καταστημάτων. Θα προτιμούσαμε αυτή η προφορική δήλωση να συνοδεύεται και από ένα επίσημο πλάνο το οποίο δεν θα μας καθιστά υπόλογους στο μέλλον και δεν θα επηρεάζεται η λειτουργία των καταστημάτων, αναλόγως τις αποφάσεις της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής.

    3. Θεωρούμε λογική τη δημιουργία με ειδική σήμανση, χώρων στάσης οχημάτων τροφοδοσίας στην αριστερή πλευρά ώστε να μην επηρεασθεί ο ποδηλατοδρόμος και να μη βλέπουμε φορτηγά πάνω σε αυτόν, σε όλο το μήκος του δρόμου, διασφαλίζοντας έτσι και την ασφάλεια των διερχομένων.

    Με την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας να υπάρχει συνεχής αστυνόμευση ώστε να τηρείται ο περιορισμός της στάσης των οχημάτων και όχι η στάθμευση.

    4. Στην περίπτωση που προταθεί κάποιο ωράριο για την τροφοδοσία των καταστημάτων, ή για την “ανοχή” που θα υπάρχει, καλό θα είναι να υπάρξει παράλληλα και μία διαβούλευση με τις εμπορικές και μεταφορικές εταιρείες, καθώς θα είναι αδύνατο να εξυπηρετηθεί όλο το τουριστικό και εμπορικό κέντρο σε μερικές ώρες.

    5. Αυτή τη στιγμή ενδιάμεσα στα κολωνάκια που έχουν τοποθετηθεί αριστερά του δρόμου, σχηματίζεται ένα άτυπο πάρκινγκ για εκατοντάδες μοτοσικλέτες, κυρίως πολιτών, οι οποίοι εξυπηρετούνται από τα καταστήματα. Για να μην υπάρχει σύγχυση και παρόμοια εικόνα μετά την ανάπλαση, θεωρούμε ότι θα έπρεπε να προβλεφθούν ειδικές θέσεις εντός των καθέτων οδών, που να επαρκούν για ένα μεγάλο αριθμό μοτοσικλετών.

    6. Οι κάθετες οδοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως αποκλειστικά θέσεις ολιγόλεπτης στάσης, κυρίως για τους καταναλωτές, κατά τη διάρκεια της ημέρας, με τη συμβολή της Δημοτικής Αστυνομίας.

    Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις οι οποίες μπορούν να υποκαταστήσουν τις παραπάνω και οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των καταστημάτων μας.

    Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και πληροφορία και ευελπιστούμε στην άμεση απάντησή σας.

    Με εκτίμηση
    Οι Καταστηματάρχες των oδών Σκαλίδη και Χατζημιχάλη Γιάνναρη».

     

    Για να λέμε αλήθειες και πράγματα που αντέχουν στην λογική.

    Οι εργασίες ξεκίνησαν ήδη και πλέον η αλήθεια να λέγεται, για να διέλθει κάποιος από τους συγκεκριμένους δρόμους, μια γερή δόση υπομονής την θέλει. Αλλά το έργο ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ και επιτέλους κάτι γίνεται.

    Τις τελευταίες ώρες, η κατάσταση επιδεινώθηκε έτι περαιτέρω με δεδομένο ότι για την εκτέλεση των εργασιών, απομονώθηκε ένα σημαντικό μέρος του οδοστρώματος, με την τοποθέτηση προστατευτικών διχτυών, κάτι που κάνει ακόμη πιο δύσκολη την διέλευση των οχημάτων καθώς και την είσοδο σε αρκετές επιχειρήσεις. Προφανώς και αυτό είναι ένα πρόβλημα, αλλά ρεαλιστικά άλλος τρόπος για να εκτελεστεί το έργο, αν και δεν είμαι ειδικός, δεν υπήρχε.

    Τα χαρακτηριστικά του έργου και το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου…

    Η συνολική χρηματοδότηση του έργου, που προσεγγίζει τα 2.780.000 ευρώ, προέρχεται από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (Β.Α.Α.) του δήμου Χανίων και είναι ενταγμένο στον άξονα προτεραιότητας: «Βιώσιμη Ανάπτυξη με αναβάθμιση του περιβάλλοντος και αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην Κρήτη» του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κρήτη 2014 – 2020».

    Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου προσεγγίζει τους δεκαοκτώ (18) μήνες.

    Σύμφωνα με τον προγραμματισμό τη μελέτη και τη σύμβαση, η οργάνωση των πεζοδρομίων, των διαβάσεων και της σήμανσης, είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νομοθεσίας για την προσβασιμότητα και την ασφάλεια των πεζών, η ασφαλής χρήση του ποδηλάτου είναι δεδομένη, με τη διαμόρφωση προστατευμένων διαδρόμων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων, διαχωρισμένων από τη μηχανοκίνηση αλλά και από τη διέλευση πεζών όπως επίσης υπάρχει επιμέλεια για τη διευθέτηση των λωρίδων κίνησης οχημάτων και των κυκλοφοριακών κόμβων και η εξασφάλιση των κατάλληλων ακτινών στροφής οχημάτων, λεωφορείων, μικρών φορτηγών και πυροσβεστικών οχημάτων, όπου είναι απαραίτητη η διέλευσή τους.

    Σε κάθε περίπτωση, το έργο ήταν επιβεβλημένο να υλοποιηθεί και σε αυτό, δεν νομίζω πως υπάρχει αμφιβολία – αντίρρηση. Το ζητούμενο από εδώ και στο εξής, είναι οι εργασίες να εκτελεστούν άρτια από τη μια αλλά και να τηρηθεί μέχρι… κεραίας το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί.

    Η κατασκευή ενός έργου, πάντα προκαλεί αναστάτωση, ξεβολεύει και προκαλεί προβλήματα. Όλα αυτά όμως είναι παροδικά και η χρησιμότητα είναι αυτή που μένει για πολλά χρόνια. Επειδή λοιπόν στην προκειμένη περίπτωση, χρειάστηκε να περάσουν πραγματικά πάρα πολλά χρόνια για να γίνει κάτι στην εν λόγω περιοχή – νέος ήμουν και γέρασα [που λέει ο λόγος ] – ας κάνουμε ΟΛΟΙ λίγη υπομονή.

    Υ.Γ.

    Κι εγώ που υπογράφω όλα τα παραπάνω, είμαι σίγουρος πως κάποια ή κάποιες στιγμές, θα δοκιμάσω τα όρια της αντοχής της υπομονής μου, περνώντας από τον “εργοτάξιο”. Το έργο όμως επαναλαμβάνω, ήταν και εξακολουθεί να είναι επιβεβλημένο, να υλοποιηθεί.

                                        Φιλικά και Πάντα Καλοπροαίρετα

                                                  Ο “Κύριος Έπαρχος” 

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ