More

    Σωζήτα Γκουντούνα: Η ελληνική καλλιτεχνική σκηνή, όπως και η ίδια η Ελλάδα, είναι απρόβλεπτη, συναρπαστική και πολλές φορές απείθαρχη…

    Δημιούργησε την καινοτόμα πλατφόρμα GREECE IN USA, η οποία προάγει, κοινωνεί και προωθεί τον Ελληνικό πολιτισμό, τόσο στην Αμερική όσο και σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Ο Ελληνικός πολιτισμός, βρίσκει το δικό του “όχημα” επικοινωνίας και η ιδέα αλλά και η ευθύνη για να συμβεί αυτό με την μέγιστη δυνατή επαγγελματική προσέγγιση του όλου εγχειρήματος, ανήκει στην Σωζήτα Γκουντούνα.

    Το GREECE IN USA παρουσιάζει ελληνοαμερικανικές και ελληνικές σύγχρονες παραγωγές που εστιάζουν στα εικαστικά, τις παραστατικές τέχνες (το θέατρο), τον πειραματικό κινηματογράφο, τον κινηματογράφο, τα νέα μέσα, την αρχιτεκτονική και το χορό, αλλά σημαίνει και πολλά περισσότερα, τα οποία αποκάλυψε η ίδια η κ. Γκουντούνα, στην υπεύθυνη πολιτιστικών θεμάτων του kriti360.gr Όλγα Χναρά, σε μια μεγάλη αποκλειστική συνέντευξη που της παραχώρησε…

     

    Μιλήστε μας παρακαλώ λίγο για εσάς και τη πορεία σας, να σας γνωρίσουμε καλύτερα…

    Ήμουν σε θέση να κατανοήσω καλύτερα τον εαυτό μου μέσω της συμμετοχής μου στις τέχνες. Η αλλαγή  στη ζωή μου έγινε όταν αποφάσισα να συγχωνεύσω τα ακαδημαϊκά μου ενδιαφέροντα με μια πιο πρακτική συμμετοχή στις τέχνες. Σε ένα χρονικό σημείο του βίου μας συνειδητοποιούμε ότι δεν είναι προνόμιο να ακολουθούμε τα όνειρά μας, αλλά προϋπόθεση εάν θέλουμε να ζήσουμε το πλήρες δυναμικό μας και να «συμβάλλουμε πραγματικά» στην κοινωνία. Έπειτα από μια 17χρονη «στάση» στο Λονδίνο για σπουδές φιλοσοφίας, θεάτρου και εικαστικών σε διδακτορικό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και εργασία στην ακαδημία και την τοπική σκηνή τέχνης, ένιωσα την ανάγκη να παρουσιάσω το έργο Ελλήνων καλλιτεχνών στο εξωτερικό. Με αποτέλεσμα στο συλλογικό έργο “Locus Solus” που επιμελήθηκα το 2009 στο Φεστιβάλ της Ευρώπης του Λονδίνου, στο οποίο συμμετείχαν διεθνείς και Έλληνες καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες στο Shunt Vaults (ένας λαβύρινθος σιδηροδρομικών στοών κάτω από το London Bridge Station), να είναι μια σημαντική στιγμή στην πορεία μου που έπειτα περιόδευσε στην Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη και στο Βυζαντινό Μουσείο με τη συμμετοχή καταξιωμένων διεθνών καλλιτεχνών όπως ο Mat Collishaw και κυρίως Ελληνες καλλιτέχνες που συμμετείχαν στο στο Λονδίνο, συμπεριλαμβανομένων των Κώστα Αλιβιζάτο, Κωστής Βελώνης, Melia Kreiling, Νεφέλη Σκαρμέα, Χριστίνα Πέννα, Γιώργη Μουκάκη, The Erasers, Κλειώ Μπομπότη, Μαργαρίτα Μποφιλίου, Αλέξανδρος Μιστριώτης, Λίνα Δήμα, Δήμητρα Σταματίου που είναι πολύ δραστήριοι στη διεθνή και τοπική καλλιτεχνική σκηνή (περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=UUGXtDaLOPg&t=27s )

    Στο studio του Στήβεν Αντωνάκος στη Νέα Υόρκη

    Κατά τη διάρκεια των χρόνων της ελληνικής οικονομικής κρίσης, ένα πρόγραμμα που θεωρώ ότι είχε θετικό και μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην τοπική καλλιτεχνική σκηνή ήταν το πρώτο επίσημο  Ευρωπαικό Art Residency  στην Αθήνα που διηύθυνα με υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ). Το πρόγραμμα φιλοξένησε ατομικές εκθέσεις από σημαντικούς διεθνείς καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων των Lynda Benglis, Martin Creed, Marie Voignier και Santiago Sierra και συνεργάστηκε με τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την παραγωγή της «Seven Deaths», ένα αφιέρωμα στη ζωή και το θάνατο της Maria Callas που παρουσιάστηκε το 2020 στην όπερα του Μονάχου.

    “Το GREECE IN USAείναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός παγκόσμιας εμβέλειας, ο οποίος προάγει τη γνώση του σύγχρονου και αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό και προωθεί τη διεθνή πολιτιστική συνεργασία και τη κοινωνική συμμετοχή”

    Ως μέλος του Οικολογικού Συλλόγου Ύδρας από το 1988, μου ενδιέφεραν επίσης περιβαλλοντολογικά πρότζεκτ σε σχέση με την τέχνη όπως η έκθεση που επιμελήθηκα στην Υδρα το 2011 (περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=nlEVRIQcA5E&t=49s ) και ένα πρόσφατο ερευνητικό έργο που παρουσίασα με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση στο γλυπτό τοπίο της Νέλλας Γκόλαντα στην Αιξωνή στη Γλυφάδα (περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=fJi2Z6wmRZY). Μετακόμισα στη Νέα Υόρκη το 2015 για να δουλέψω στην Μπιενάλε Performa και στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης NYU και όταν συνειδητοποίησα ότι ήθελα να μείνω στη Νέα Υόρκη το ένα βήμα οδήγησε στο άλλο, με διδασκαλία στο City University of New York (CUNY) και διαχειρίζοντας το Raymond Pettibon Foundation. Ο Raymond Pettibon είναι ίσως ο πιο διακεκριμένος σύγχρονος Αμερικανός καλλιτέχνης που επικεντρώνεi στο σχέδιο ως κύριο καλλιτεχνικό μέσο. Είναι σπουδαίο προνόμιο και μάθημα ιστορίας της τέχνης να δουλεύει κανείς μαζί του ως επικεφαλής του στούντιο και με τις γκαλερί που τον εκπροσωπούν όπως η David Zwirner Gallery, Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Χονγκ Κονγκ, Regen Projects στο Λος Άντζελες και Sadie Coles στο Λονδίνο . Με τον Raymond, δουλέψαμε για την εναρκτήρια έκθεση της γκαλερί του Zwirner στην ηπειρωτική Ευρώπη, τη γκαλερί του Παρισιού που φιλοξένησε επίσης μια εκδήλωση για τον Dior με έργα τέχνης του Pettibon που ενέπνευσαν τον Kim Jones στη συλλογή ανδρών του για τον Dior. Ως  η πρώτη επιμελήτρια Andrew W. Mellon στην Μπιενάλε Performa, η βασική μου ανησυχία ήταν να αναδείξω την επιτελεστική πτυχή του έργου του Pettibon παρουσιάζοντας στο New Museum σε συνεργασία με τον Massimiliano Gioni και τη RoseLee Goldberg το πρότζεκτ “Whoever Shows: Strike Up the Band” με τη συμμετοχή μουσικών και καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένων των Kim Gordon, Oliver Augst, Frances Stark, Young Kim, Marcel Dzama, Juli Susin, Veronique Bourgoin μεταξύ πολλών άλλων καλλιτεχνών.

    Η ίδρυση του Greece in USA…

    Ιδρύτρια του Greece in USA ! Θα θέλαμε πολύ , να μάθουμε όσα γίνεται περισσότερα γύρω από αυτή την ιδέα!

    Το GREECE IN USAείναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός παγκόσμιας εμβέλειας, ο οποίος προάγει τη γνώση του σύγχρονου και αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό και προωθεί τη διεθνή πολιτιστική συνεργασία και τη κοινωνική συμμετοχή. Η πλατφόρμα εστιάζει στη διάδοση καινοτόμων και μοναδικών προγραμμάτων στον χώρο της τέχνης και της εκπαίδευσης, διερευνώντας την εξελισσόμενη ποικιλομορφία και τον πλούτο του ελληνικού πολιτισμού επιδιώκει να δημιουργήσει και να προκαλέσει νέα (πρωτότυπη) σκέψη για τις τέχνες και να προωθήσει τον διαπολιτισμικό διάλογο μέσα από συνεργασίες και “νέες” πλατφόρμες έκφρασης. Εστιάζει σε μια σειρά πολιτιστικών δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων η ανάπτυξη και η υποστήριξη της δημιουργικής, ακαδημαϊκής έρευνας με έμφαση στην πολιτιστική πολιτική και την εξωστρέφεια του ελληνικού πολιτισμού. Καθώς, επίσης, στην παραγωγή πολιτιστικών έργων και φεστιβάλ σε συνεργασία με εξέχοντες πολιτιστικούς εταίρους των ΗΠΑ, καθώς και τη διοργάνωση συνεδρίων, σεμιναρίων, εργαστηρίων και πολιτιστικών ανταλλαγών μέσω προγραμμάτων φιλοξενίας καλλιτεχνών ‘art residencies.’

    “Εξετάζω το ελληνικό παράδειγμα δεδομένου ότι θεωρώ ότι οι «αναπτυσσόμενες» αγορές τέχνης, όπως οι Έλληνες, μπορούν να δείξουν τον δρόμο για κορεσμένες αγορές όπως η αμερικανική αγορά που ανυπομονούν να βρουν και να εξαντλήσουν νέα εδάφη όπως η αφρο-αμερικανική αγορά. Οι αδικίες του παρελθόντος δεν μπορούν να επιλυθούν σε μια μέρα ειδικά αν οι νέες αφηγήσεις απαγγέλλονται ξανά από τις κυρίαρχες φωνές της Δύσης”

    Ο Οργανισμός παρουσιάζει ελληνοαμερικανικές και ελληνικές σύγχρονες παραγωγές που εστιάζουν στα εικαστικά, τις παραστατικές τέχνες (το θέατρο), τον πειραματικό κινηματογράφο, τον κινηματογράφο, τα νέα μέσα, την αρχιτεκτονική και το χορό. Ο οργανισμός αναπτύσσει παραγωγές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χώρων (επιτόπια-site specific) και των νέων και ενδιάμεσων μέσων (new media & intermedia). Η προώθηση της διεθνούς ανταλλαγής πρακτικών και γνώσεων στις τέχνες, της διερεύνησης των μεθόδων που χρησιμοποιούνται στις θεατρικές και επιμελητικές πρακτικές και των σημείων διασταύρωσης μεταξύ των τεχνών, της κοινωνίας και της δημόσιας σφαίρας μέσω παρεμβάσεων, συλλογικών δράσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δημοσιεύσεων, βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του οργανισμού.

    Ακολουθεί φωτογραφικό gallery με τα έργα των: Ζωή Χούντα, Θάλεια Χιώτη, Μανόλη Μπαμπούση και Χλόη Ακριθάκη

    Με ποιά κριτήρια επιλέγονται οι καλλιτέχνες που θα συμμετέχουν…;

    Το GREECE IN USAσυλλαμβάνει και δημιουργεί πρότζεκτ που χτίζουν μακροχρόνιες συνεργασίες με κορυφαία ιδρύματα και άτομα τα οποία ενεργά συνδέονται με την Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο, η εναρκτήρια έκθεση με τίτλο ‘“The Right to Silence?” (Το Δικαίωμα στη Σιωπή;) (περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο: https://shivagallery.org/featured_item/the-right-to-silence/ θίγει ζητήματα ποινικής δικαιοσύνης και στηρίζεται σε έρευνα και σε δύο παράλληλες ροές οι οποίες ασχολούνται με τα διαφορετικά πολιτικά γεωγραφικά και πολιτικά πλαίσια, εστιάζοντας στην Ελλάδα και την Κύπρο. Φροντίζουμε οι καλλιτέχνες να επιλέγονται με βάση το βιογραφικό τους, το ουσιαστικό τους έργο και κυρίως σε σχέση με τη θεματολογία που παρουσιάζεται κάθε φορά. Είμαστε πάντα ανοιχτοί σε προτάσεις και οι καλλιτέχνες μπορούν να επικοινωνούν και να λαμβάνουν άμεση απάντηση στο [email protected]

    Ποιό είναι το δικό σας όραμα για το μέλλον του Greece in USA

    Το GREECE IN USA στοχεύει στη συνεργασία και την οικοδόμηση μακροχρόνιων εταιρικών σχέσεων με κορυφαία ιδρύματα και ιδιώτες που δραστηριοποιούνται ενεργά στην Ελλάδα και τον πολιτισμό της και να μεταφέρει μια ολοκληρωμένη εκπροσώπηση της Ελλάδας και της Κύπρου με την παραγωγή πολιτιστικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων που ενθαρρύνουν τον διαπολιτισμικό διάλογο και επιτρέπουν την πολιτιστική συμμετοχή. Κύριοι στόχοι είναι:

    • Να διαμορφώσουμε και να οραματιστούμε την εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρα από τα υπάρχοντα στερεότυπα
    • Να υποστηρίξουμε τις εμπνευσμένες πολιτιστικές πρακτικές της Ελλάδας, καλωσορίζοντας και καλλιεργώντας νέες ιδέες και επιδράσεις
    • Να παρουσιάσουμε τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό
    • Να προωθήσουμε την ελληνική πολιτιστική έρευνα και πολιτισμό στο αμερικανικό εκπαιδευτικό σύστημα
    • Η ανάπτυξη ενός διατλαντικού δικτύου για την ανταλλαγή πολιτισμών και ιδεών
    • Ενίσχυση της ανάπτυξης δομών στην πολιτιστική πολιτική και προώθηση της παγκόσμιας κινητικότητας.

    “Η τεχνολογία και το Διαδίκτυο αλλάζουν την πρόσληψη και την αντίληψη που «είχαμε» για την τέχνη και την παραγωγή της. Είτε με την crypto art είτε με τη διαδικτυακή τέχνη το παράδειγμα αλλάζει στην Αμερική και κατ’ επέκταση θα αλλάξει και στην Ελλάδα αλλά σε διαφορετικό χρόνο”

    Τι αγαπά ο κόσμος να βλέπει, στις αίθουσες τέχνης της Νέας Υόρκης;

    Πρόσφατα επισκέφτηκα την έκθεση του Γκόγια “Goya’s Graphic Imagination” στο Τhe Met (Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης). Οι ιστορικές εκθέσεις που έχω παρακολουθήσει κατά τη διάρκεια της πανδημία συμπυκνώνουν όλη την ανάγκη του κοινού για ουσιαστική επαφή με το καλλιτεχνικό έργο κόντρα στη δυσκολία των καιρών. Ο Γκόγια φημίζεται για την παραγωγική του δραστηριότητα, παράγοντας περίπου εννιακόσια σχέδια κατά τη διάρκεια της μακράς καριέρας του. Μέσα από τα σχέδια του εξέφρασε τον πολιτικό φιλελευθερισμό του, την κριτική της δεισιδαιμονίας και την αίσθηση της πνευματικής καταπίεσης με μοναδικούς και συναρπαστικούς τρόπους. Το έργο του είναι τόσο επίκαιρο όσο και κάθε καλλιτέχνη που καταφέρνει να αποτυπώσει την εποχή της/του. Θεωρώ ότι αυτή είναι η βασική προσέγγιση του κοινού είτε επισκέπτεται τις πιο ριζοσπαστικές γκαλερί του νότιου Μανχάταν είτε τις πιο καταξιωμένες αίθουσες και Μουσεία της βορειοανατολικού Μανχάταν.

    Πόσο “τολμάνε” οι Έλληνες καλλιτέχνες…

    Οι Έλληνες καλλιτέχνες, είναι πρωτοπόροι; “Τολμούν” το διαφορετικό, ποια είναι η γνώμη σας;

    Η ελληνική καλλιτεχνική σκηνή, όπως και η ίδια η Ελλάδα, είναι απρόβλεπτη, συναρπαστική και πολλές φορές απείθαρχη. Θεωρώ οτι πρόσφατα, έχει εξελιχθεί σε μια πιο διεθνή σκηνή λόγω του ευρύτερου ενδιαφέροντος του διεθνούς κοινού για την Αθήνα. Αυτό είναι εν μέρει αποτέλεσμα της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, και των καλλιτεχνικών πρωτοβουλιών νεότερων, τοπικών και διεθνών καλλιτεχνών και επιμελητών που κατανοούν τη σημασία του πειραματισμού και που δεν φοβούνται να αποτύχουν. Αυτή η προσέγγιση προκάλεσε μια πολιτιστική μετατόπιση από τη σημασία των γκαλερί στη δεκαετία του 1990 στην προβολή μη κερδοσκοπικών καλλιτεχνικών πρωτοβουλιών. Εξετάζω το ελληνικό παράδειγμα δεδομένου ότι θεωρώ ότι οι «αναπτυσσόμενες» αγορές τέχνης, όπως οι Έλληνες, μπορούν να δείξουν τον δρόμο για κορεσμένες αγορές όπως η αμερικανική αγορά που ανυπομονούν να βρουν και να εξαντλήσουν νέα εδάφη όπως η αφρο-αμερικανική αγορά. Οι αδικίες του παρελθόντος δεν μπορούν να επιλυθούν σε μια μέρα ειδικά αν οι νέες αφηγήσεις απαγγέλλονται ξανά από τις κυρίαρχες φωνές της Δύσης.

    Υπάρχουν νέες τάσεις στην τέχνη, που αυτή τη στιγμή ανθίζουν στην Αμερική και που στην Ελλάδα δεν έχουμε δει ακόμα;

    Την περίοδο της πανδημίας επικράτησε ακόμη περισσότερο η άποψη σχετικά με το Διαδίκτυο και ότι δεν αλλάζει την αντίληψη για την τέχνη, αλλά την ίδια την τέχνη στο σύνολό της.  Νομίζω ότι συμβαίνει μια αλλαγή παραδείγματος και μάλιστα θα μπορούσα να συμφωνήσω ότι η τεχνολογία και το Διαδίκτυο αλλάζουν την πρόσληψη και την αντίληψη που «είχαμε» για την τέχνη και την παραγωγή της. Είτε με την crypto art είτε με τη διαδικτυακή τέχνη το παράδειγμα αλλάζει στην Αμερική και κατ’ επέκταση θα αλλάξει και στην Ελλάδα αλλά σε διαφορετικό χρόνο. Οι μεγάλες Αμερικάνικες γκαλερί ή οι οίκοι δημοπρασιών, όπως είδαμε με τους Christies και Beeple, θα καταλήξουν να ελέγχουν αυτές τις αγορές μέσω των επιλεκτικών διαδικασιών τους, ωστόσο, ταυτόχρονα υπάρχει εκδημοκρατισμός και δεν μπορούμε να προβλέψουμε τον αντίκτυπο θα έχει στην παραγωγή τέχνης. Στην Ελλάδα θα καθυστερήσει να διαφανεί ο αντίκτυπος αυτών των αλλαγών.

    Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

    Στα μελλοντικά μας σχέδια περιλαμβάνεται η παρουσίαση του έργου του καθηγητή της ΑΣΚΤ, Νίκου Χαραλαμπίδη και του πρότζεκτ ΝΕΡΟ που εστιάζει στα προϊστορικά ευρήματα της Αφροδίτης. Τα πανομοιότυπα ειδώλια γυναικών που έχουν βρεθεί σε διαφορετικά μέρη της Ευρώπης, σηματοδοτούν  ένα αρχέγονο σχόλιο στις φυλετικής διακρίσεις. Το γεγονός ότι αυτά τα αγαλματίδια έχουν τόσο ίδια χαρακτηριστικά, ενώ βρέθηκαν σε διάφορες περιοχές αλλά και δεν ανήκουν στην ίδια εποχή, αποτελεί για τον εικαστικό ακόμη και σήμερα ένα μυστήριο. Καταδεικνύει ωστόσο μια ιδιάζουσα εκδημοκρατικευμένη και ισότιμη αντίληψη για το γυναικείο φύλο. Παράλληλα, διοργανώνουμε το δεύτερο σκέλος της έκθεσης που εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα και στην κοινωνική δικαιοσύνη με τη συμμετοχή των καλλιτεχνών: Χλόη Ακριθάκη, Αντωνάκης Χριστοδούλου, Χρήστος Αθανασιάδης, Νανά Βαρβεροπούλου, Αλέξης Βασιλικός, Ευγενία Βερελή, Βασίλης Βλασταράς, Μαρία Γεωργούλα, Νέλλα Γκόλαντα, Κυριακή Γκόνη, Ελένη Γληνού, Λυδία Δαμπασίνα, Μάρθα Δημητρόπουλου, Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος, Κατερίνα Ζαχαροπούλου, Ελένη – Θεοδώρα Ζαχαροπούλου, Λίλια Ζιάμου, Δημήτρης Ζουρούδης, Λάκης & Άρης Ιωνας, Λίζη Καλλίγα, Ελένη Κάμμα, Αθανάσιος Κανάκης, Ειρήνη Καραγιαννοπούλου, Ισμήνη Καρυωτάκη, Ηλίας Καφούρος, Ηλίας Κοέν, Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Ασπασία Κουζούπη, Καρολίνα Κρασούλη, Βάνα Κωσταγιόλα, Άννα Λασκάρη, Τζένη Μαρκέτου, Γιολάντα Μαρκοπούλου, Δέσποινα Μειμαρόγλου, Μάρω Μιχαλακάκος, Φρύνη Μουζακίτου, Μανόλης Μπάμπουσης, Ράνια Μπέλου, Εμμανουήλ Μπιτσάκης, Αγγελική Μπόζου, Ελένη Μυλωνά, Μαργαρίτα Μυρογιάννη, Μαριέλα Νέστορα, Βασίλης Νούλας & Κώστας Τζιμούλης (VASKOS), Δώρα Οικονόμου, Μαρία Παπαδημητρίου, Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Μαρία Παπαδημητρίου, Ευρυπίδης Παπαδοπετράκης, Νίκος Παπαδόπουλος, Νάτασσα Παπαδοπούλου, Ηλίας Παπαηλιάκης, Έλλη Παπακωνσταντίνου, Τερέζα Παπαμιχάλη, Αιμιλία Παπαφιλίππου, Ευτύχης Πατσουράκης, Έλενα Πέγκα, Αναστασία Πέλια, Αντώνης Πίττας, Τούλα Πλούμη, Γεωργία Σάγρη, Ισμήνη Σαμανίδου, Γιώργος Σαμψωνίδης, Κατερίνα Σάρρα, Νανά Σαχίνη, Χριστίνα Σγουρομύτη, Βουβούλα Σκούρα, Έρικα Σκούρτη, Ευαγγελία Σπηλιοπούλου, Δανάη Στράτου, Βασιλεία Στυλιανίδου, Αλέξανδρος Τζάννης, Αντώνης Τσακίρης, Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Δημήτρης Φούρτης, Έφη Χαλιώρη, Θάλεια Χιώτη, Ζωή Χούντα, Διονύσης Χριστοφυλογιαννακης (Χριστοφυλάκης;), Μανταλίνα Ψωμά, Elaine Angelopoulos, Athanasios Argianas & Rowena Hughes, Yota Argyropoulou / Michalis Konstantatos (blindspot theatre group), Rafika Chawishe, Mat Chivers, Seeva Dawne, Delia Gonzalez, James Lane, John Newsom, Duke Riley, Martin Sexton.

     

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ