More

    Τέμπη: Απολογούνται τα στελέχη της Hellenic Train – Στο φως το κατηγορητήριο που αντιμετωπίζουν- «Έπρεπε να μεριμνήσουν για να λειτουργεί στο GSM-R»

    Σύμφωνα με το κατηγορητήριο ευθύνες αποδίδονται αρχικά στο ανώτατο εκτελεστικό όργανο της εταιρείας αλλά και στον Διευθυντή Τεχνικής Λειτουργίας.

    Δυο υψηλόβαθμα στελέχη της Hellenic Train θα περάσουν σήμερα το κατώφλι του Εφέτη Ανακριτή στη Λάρισα προκειμένου να απολογηθούν για τις κατηγορίες που τους βαρύνουν:

    Ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, βαριά σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή από υπόχρεο λόγω του επαγγέλματός του να καταβάλει ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή και απλή σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή.

    Σύμφωνα με το κατηγορητήριο που φέρνει στο φως το Newpost ευθύνες αποδίδονται αρχικά στο ανώτατο εκτελεστικό όργανο της εταιρείας αλλά και στον Διευθυντή Τεχνικής Λειτουργίας.

    Για τον πρώτο αναφέρεται ότι: «Με την ιδιότητά του ήταν το ανώτατο εκτελεστικό όργανο, που ασκούσε όλες τις ουσιαστικές διευθυντικές αρμοδιότητες της εταιρείας, προΐστατο όλων των οργανωτικών μονάδων της, του προσωπικού της και των υπηρεσιών της ως μεταφορέα επιβατών και εμπορευμάτων στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, διεύθυνε το έργο της και λάμβανε τις αναγκαίες αποφάσεις μέσα στα πλαίσια των διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία της εταιρείας».

    Για τον δεύτερο στο κατηγορητήριο επισημαίνεται ότι: «ήταν ο μοναδικός υπεύθυνος για την υγεία και ασφάλεια στην λειτουργία μεταφορών, δηλαδή στις σιδηροδρομικές μεταφορές της εν λόγω εταιρείας (επιβατικές και εμπορευματικές) και σε κάθε υπηρεσία αντικατάστασης αυτών (ενν. των σιδηροδρομικών μεταφορών) με λεωφορείο καθώς και στις τεχνικές λειτουργίες της Εταιρείας (ασφάλεια τροχαίου υλικού, κλπ) και υπεύθυνος σε περίπτωση περιστατικών τραυματισμού λόγω παράβασης του καθήκοντός του να παρακολουθεί και να επεμβαίνει. Πιο συγκεκριμένα είναι αυτός που διασφαλίζει την ασφάλεια και όλες τις συνθήκες ασφάλειας σε όλες τις λειτουργίες των μεταφορών (επιβάτες και εμπορεύματα)».

    Με βάση το τραγικό αποτέλεσμα της σύγκρουσης των δύο τρένων με τους 57 θανάτους και τους δεκάδες τραυματισμούς αλλά και τις ευθύνες που είχαν τα στελέχη της Hellenic Train στο κατηγορητήριο που αντιμετωπίζουν αναφέρεται ότι δεν μερίμνησαν για τη πλήρη λειτουργία του συστήματος GSM-R.

    «Παρέλειψαν και δεν μερίμνησαν, ως είχαν από το νόμο να ελέγξουν -επιβλέψουν, εποπτεύσουν και διατάξουν τους αρμόδιους υπαλλήλους της εταιρείας τους ώστε αφενός να είναι εγκατεστημένο σε κάθε ηλεκτράμαξα- αμαξοστοιχία που η εταιρεία μισθώνει ή και χρησιμοποιεί για τις ανάγκες της εμπορίας -μεταφορικού της έργου και αφετέρου να τελεί σε πλήρη και συνεχή λειτουργία και χρήση από τους μηχανοδηγούς υπαλλήλους της εταιρείας, το ουσιώδες σύστημα ασφαλούς επικοινωνίας που ως σύστημα εξελιγμένης -προηγμένης επικοινωνίας άπτεται της ασφαλούς κυκλοφορίας επί του δικτύου του ΟΣΕ».

    Ουσιαστικά αυτό που χρεώνουν οι δικαστικές αρχές στα στελέχη είναι ότι ενώ γνώριζαν ότι το σύστημα ήταν στα χέρια του ΟΣΕ από το 2018 δεν μερίμνησαν και παρέλειψαν την πλήρη λειτουργία του.

    Το συγκεκριμένο σύστημα εξασφαλίζει τη σωστή επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών μηχανοδηγών και όλων όσοι εργάζονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο. «Άμεση συνέπεια» τονίζεται είναι «να μην είναι δυνατή η ασφαλής, συνεχής και χωρίς κενά, παρεμβάσεις – παράσιτα επικοινωνία των μηχανοδηγών των αμαξοστοιχιών τόσο μεταξύ τους όσο και με τις μονάδες βάσης (σταθμούς, τοπικούς σταθμάρχες)».

    Από τη στιγμή που το σύστημα δεν λειτουργούσε κανονικά θα έπρεπε «να θέτουν σε κίνηση μόνο ηλεκτράμαξες που να έχουν εγκατεστημένο στο θάλαμο πλοήγησης το εν λόγω σύστημα ασφαλούς ραδιοεπικοινωνίας».

    «Αν λειτουργούσε το GSM-R δεν θα είχε γίνει η σύγκρουση»
    Στο κατηγορητήριο αναφέρεται και μία σημαντική παράμετρος. Αν λειτουργούσε το σύστημα, λένε οι δικαστικοί λειτουργοί, δεν θα γινόταν η τραγωδία. «Αν υφίστατο σε όλες τις ηλεκτράμαξες των συγκρουσθεισών αμαξοστοιχιών η δυνατότητα ασφαλούς επικοινωνίας των μηχανοδηγών αυτών τόσο μεταξύ τους όσο και με τους σταθμάρχες Λάρισας και Νέων Πόρων είτε σε ομάδα (group calls) είτε μεμονωμένα μετά βεβαιότητας αυτό θα συντελούσε στην αποφυγή του δυστυχήματος αφού οι μηχανοδηγοί θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν ακόμη και μεταξύ τους άμεσα μέσω του GSM-R να ενημερώσουν ο ένας τον άλλο ότι κινούνται αντίρροπα στην ίδια γραμμή καθόδου και να ακινητοποιήσουν άμεσα τις αμαξοστοιχίες τους πριν αυτές συγκρουσθούν μετωπικά».

    Στην υπόθεση μέχρι στιγμής υπάρχουν 33 κατηγορούμενοι ενώ η Εισαγγελία Εφετών Λάρισας ζητά να συσχετιστεί και η δικογραφία για τον πρώην περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό για το μπάζωμα στο σημείο της σύγκρουσης. Ο κ. Αγοραστός αντιμετωπίζει την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος σε βαθμό πλημμελήματος.

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ