Το πόρισμά του για τις συνθήκες της τραγωδίας από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη παρουσιάζει αυτή την ώρα ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Την πιθανή παρουσία ενός αγνώστου καυσίμου αναφέρει μεταξύ άλλων το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για τα Τέμπη.
Σύμφωνα με τον πολιτικό μηχανικό, Κωνσταντίνο Καπετανίδη που είναι προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, «η πυρόσφαιρα ήταν πολύ μεγάλη. Καταλήξαμε δεν ότι υπήρξε ένδειξη ότι το σιδηροδρομικό υλικό προκάλεσε τη φωτιά. Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου».
Τόνισε επίσης ότι τα θύματα που είχαν αιτία θανάτου τη φωτιά είναι από 5 μέχρι 7, ενώ τα περισσότερα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια, τα οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα να αντέχουν συγκρούσεις με πάνω από 36 χλμ. την ώρα.
Σύμφωνα με τον κ. Καπετανίδη, ήταν τραγική η έλλειψη προσωπικού και οι άνθρωποι δούλευαν ατελείωτες μέρες χωρίς ρεπό.
Ο Πρόεδρος Σιδηροδρομικού Τομέα ΕΟΔΑΣΑΑΜ, δικηγόρος Παρ’ Αρείω, Δρ Χρήστος Θ. Παπαδημητρίου, ανέφερε πως το πόρισμα της επιτροπής είναι κάτι που γράφει η επιτροπή με απόλυτη ανεξαρτησία, με το συμβούλιο του οργανισμού να το υιοθετεί χωρίς να αλλάξει ούτε κόμμα. Όπως είπε, το έργο της τιμωρίας των ενόχων είναι της ελληνικής δικαιοσύνης και όχι του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Ο κ. Παπαδημητρίου επισήμανε ότι ήταν τραγικό λάθος το γεγονός ότι ο φορέας δεν υπήρχε όταν έγινε το δυστύχημα και πρόσθεσε: «Η σύμβαση 717 έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2016 και η καθυστέρηση συνεισέφερε αποφασιστικά». Αναφέρθηκε επίσης στη διαχρονική απόφαση του κράτους να εγκαταλείψει τον σιδηρόδρομο μη επενδύοντας, ενώ τόνισε ότι τα μνημόνια αποψίλωσαν τον ΟΣΕ.
Λίγο πριν την παρουσίαση του πολυαναμενόμενου πορίσματος κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή καθώς σαν αύριο έγινε το δυστύχημα.