Η έγκαιρη ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, με αντιμετώπιση σειράς προβλημάτων (από καθυστερήσεις της δημόσιας διοίκησης μέχρι προσφυγές και απαλλοτριώσεις), συζητήθηκε στη χθεσινή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, και οι επικεφαλής των τεσσάρων ισχυρότερων κατασκευαστικών ομίλων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ και Metlen).

Οι διοικήσεις επισήμαναν πως στην περίπτωση που το Δημόσιο ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του (από την έγκαιρη ολοκλήρωση αρχαιολογικών εργασιών μέχρι τις απαλλοτριώσεις κ.λπ.), τότε οι κατασκευαστικές εταιρείες δεσμεύονται να ολοκληρώσουν εντός χρονοδιαγράμματος.

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ξεκαθάρισαν χθες στους εκπροσώπους των εταιρειών πως δεν πρόκειται να υπάρξει καμία παράταση στο Ταμείο Ανάκαμψης και πως τα συγκεκριμένα έργα πρέπει να αποτελέσουν πρώτη προτεραιότητα. Ζήτησε, επίσης, κατά τις ίδιες πληροφορίες, κατάλογο με τις εκκρεμότητες του Δημοσίου που πρέπει να επιλυθούν, ώστε να περατωθούν εγκαίρως.

ΒΟΑΚ

Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες έγινε ειδική αναφορά στην ανάγκη να προχωρήσει πιο γρήγορα το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ (Χανιά – Ηράκλειο με την προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά), που εκτελείται με σύμβαση παραχώρησης, που κυρώθηκε από τη Βουλή τον περασμένο Μάιο.

Η σύμβαση υπεγράφη με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά εδώ και μήνες κυκλοφορούν πληροφορίες περί διεύρυνσης του μετοχικού σχήματος, με πιθανότερη τη συμμετοχή των ομίλων AKTOR και Metlen.

Στο χρηματοδοτικό μοντέλο του έργου, συνολικού κόστους κοντά στα 2 δισ. ευρώ, έχει ενταχθεί και «ένεση» 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Εκτός από το θέμα των απαλλοτριώσεων, το έργο αντιμετωπίζει και προσφυγές από δήμους της Κρήτης, που διαφωνούν με τη χάραξη και κάποιους εκ των κόμβων.

Υπενθυμίζεται πως στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουν ενταχθεί και τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ, το Χερσόνησος – Νεάπολη, που υλοποιείται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που υλοποιείται ως δημόσιο έργο.

powergame.gr