Ακολουθήστε το στο Facebook για να μην χάνετε είδηση!
Κάποια στιγμή σε αυτή την πόλη, επιβάλλεται να «συναντηθούμε» με την λογική. Τα Χανιά, εδώ και πολλά χρόνια «μιλούσαν» για το ποδήλατο και «ζητούσαν» κάποιος αρμόδιος φορέας να ενδιαφερθεί…
Δήμαρχοι που πέρασαν από την Κυδωνίας τα τελευταία δέκα πέντε τουλάχιστον χρόνια, αν και είχαν πρόθεση – και όραμα – να κάνουν πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση – ειδικά ο κ. Βάμβουκας – αυτό που έμεινε, ήταν κάποιες ορθοπεταλιές στις γιορτές της Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο, καμιά 600-700αρια μέτρα ποδηλατόδρομου, στην οδό Πειραιώς κι ένας σχεδιασμός που έμενε στα χαρτιά…
Ο Σημανδηράκης τι έκανε: Μια κίνηση εντυπωσιασμού αρχικά με την ποδηλατοδρόμιση της Κυδωνίας, η οποία όμως δημιούργησε – ως σκέψη και τελικά πρωτοβουλία – τη συνθήκη, για να περάσουν τα Χανιά τα επόμενα χρόνια και στο επί της ουσίας…
Έκανε μια καλή αρχή, έστω και λόγω του ότι η συγκυρία του COVID -19 τον ευνόησε – για να ξεκινήσουν οι Χανιώτες να προσαρμόζονται σε κάτι που πολλοί έλεγαν στα λόγια ΝΑΙ να γίνουμε Ευρώπη, αλλά ΤΩΡΑ βλέπουν, πόσα απίδια βάζει ο σάκος…
Τα πρώτα δείγματα γραφής είναι ενθαρρυντικά αν και ο «ποδήλατο-δρόμος» έχει πολύ δρόμο ακόμη μπροστά του για να τον κρίνει κάποιος συνολικά. Ακούω ήδη και δυστυχώς όμως διαβάζω πολλά.
Βλέπω κριτικές συμπεριφορές που μπροστά στην μικροπολιτική σκοπιμότητα – η οποία τουλάχιστον σε επίπεδο του αρμόδιου οργάνου δηλαδή του Δ.Σ. Χανίων, έχει ευτυχώς μετριαστεί – σε επίπεδο Μ.Μ.Ε. γιγαντώνονται άνευ ουσιαστικής τεκμηρίωσης, διότι απλά κάποιοι εξακολουθούν να παραμένουν ακόμη γαντζωμένοι στο άρμα μια στείρας αντιπολίτευσης, η οποία “γεννήθηκε” την εποχή της περασμένης προεκλογικής περιόδου…
Τα Χανιά θέλουν να πάνε μπροστά. Δεν θα προχωρήσουν όμως ούτε πιθαμή από την θέση που βρίσκονται αν δεν υπάρξει αποφασιστικότητα από αυτούς που διαχειρίζονται τα κοινά και ρεαλισμός, από εμάς που καταγράφουμε και ασκούμε κριτική στα όσα δημόσια συμβαίνουν και μας αφορούν όλους.
Η επιλογή της δημοτικής αρχής να προχωρήσει τελικά στο πλάνο της δημιουργίας ενός δικτύου ποδηλατόδρομων, αφουγκραζόμενη και πιο έμπειρες φωνές από την αντιπολίτευση του Δ.Σ., – βλέπε τις τοποθετήσεις Παπαδογιάννη – μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί, αν δεν σταματήσει φυσικά, στο σημείο που θα βρίσκεται το ερχόμενο καλοκαίρι.
Και λέω καλοκαίρι διότι πρώτα ο Θεός, οι «αντοχές» του εγχειρήματος θα κριθούν σε πολλαπλά επίπεδα τότε. Αν η πόλη, οι πολίτες και οι επισκέπτες της, μπορούν να «σηκώσουν» αυτή την παρέμβαση, θα κριθεί εκείνη την περίοδο, κυρίως από τα επίπεδα του κυκλοφοριακού φόρτου, αλλά και των πιθανών προβλημάτων που θα προκύψουν από τους δρόμους που ήδη θα έχουν δρομολογηθεί.
Αρκετή δόση κριτικής, μπορεί να χωρέσει στο θέμα της δημιουργίας των περιφερειακών χώρων στάθμευσης, που από τον Σεπτέμβριο του 2020 η Δημοτική αρχή αναζητά – τους έχει όπως δηλώνει ο ίδιος ο Δήμαρχος εντοπίσει – αλλά δεν μας τους έχει ακόμη αποκαλύψει.
Στο κέντρο της πόλης – στις οδούς Κυδωνίας, Χατζημιχάλη Γιάνναρη και Σκαλίδη – “χάθηκαν” από την δημιουργία των ποδηλατικών διαδρομών, αρκετές θέσεις νόμιμης και μη στάθμευσης. Το δεδομένο αυτό, στην περίπτωση που έστω κι ένας περιφερειακός χώρος στάθμευσης δεν δημιουργηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα, ένα εγχείρημα που όλοι, ακόμη κι εμείς που αρχικά το είδαμε με σκεπτικισμό – πλέον θέλουμε να πετύχει.
Είναι στο χέρι σου Δήμαρχε, να δείξεις όραμα και αποφασιστικότητα. Την δεύτερη, σε κάποιες περιπτώσεις έχεις αρχίσει να την δείχνεις. Μην αφήσεις την δική σου προσπάθεια στην μέση και κυρίως μην την αδικήσεις. Για το “πρώτο” – το όρμα δηλαδή – θα τα… πούμε κάποια άλλη στιγμή…
Υ.Γ.
Προσωπικά έχω να καβαλήσω ποδήλατο καμιά 25αριά χρόνια. Δεν κρύβω πως έχω αρχίσει να το σκέφτομαι…
Φιλικά και Πάντα Καλοπροαίρετα
“Ο Κύριος Έπαρχος”