Ακολουθήστε το Kriti360 στο Facebook για να μην χάνετε είδηση!

Tην άποψή του καταθέτει ο Πρόεδρος της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών ΤΕΕΤΔΚ, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και MSc μέλος Αντιπροσωπείας ΤΕΕΤΔΚ, πρώην πρόεδρος, Λευτέρης Κοπάσης.

Αναφέρεται στα σκιώδη διόδια, τον χρόνο ολοκλήρωσης και τα πρόδρομα έργα.

Όπως τονίζει:

Με την ευκαιρία της αυριανής συνεδρίασης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του ΒΟΑΚ και της συνακόλουθης σημερινής συνέντευξης τύπου των προέδρων του ΤΕΕΤΔΚ Διοικούσας και Αντιπροσωπείας Βασίλη Κοντεζάκη και Φώτη Καζάση, αξίζει να σημειωθεί η συναντίληψη όλων σχετικά με την διαπίστωση της καθυστέρησης του σημαντικότερου έργου υποδομής στην Κρήτη για πολλές δεκαετίες, όπως επίσης και στην διαπίστωση ότι η πρόσφατη υπογραφή της παρουσία του πρωθυπουργού δεν σημαίνει την άμεση έναρξη των εργασιών (τμήματα έχουν ξεκινήσει), αλλά απαιτείται ενδιάμεσος χρόνος 12 μηνών για μελέτες οδικής ασφάλειας και 5 ετών μέχρι την ολοκλήρωσή της Α Φάσης μελέτες εφαρμογής, κόμβοι και παρακάμψεις, που ίσως πραγματικά να καταλήγουν στην “βεβαιότητα” των 10 χρόνων, επίσης αποτελούν συναντίληψη οι αιτιάσεις για συγκεκριμένες παρατηρήσεις σχετικά με τα διόδια, την κριτική στο ατυχή όρο της εξοικείωσης, σχετικά με την απαλλαγή των μονίμων κατοίκων, τέλος σχετικά με το καθεστώς της προαίρεσης Χανιά – Κίσαμος τον κόμβο ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο όσο και το ίδιο το έργο, ίσως και άλλες διαπιστώσεις που αποτελούν προτάσεις ώστε να ληφθούν υπόψη.

Αυτό που σίγουρα δεν αποτελεί συναντίληψη και οφείλω να καταδείξω είναι σχετικά με τα ‘’σκιώδη’’ διόδια, που δεν πρέπει να γίνουν σε σημείο κριτικής ιδιαίτερα σε εθνικό επίπεδο καθώς σηματοδοτούν ότι το κόστος του έργου, κατηγορίας 1 κορυφαίου ποιοτικά και τεχνικά με ηπιότερες στροφές και κλίσεις γέφυρες και σήραγγες, ουσιαστικά είναι επιδοτούμενο από τα διόδια άλλων αυτοκινητοδρόμων εκτός Κρήτης.

Επίσης δεν αποτελεί συναντίληψη η κριτική υπό προϋποθέσεις για τους σταθμούς διοδίων εφόσον συνοδεύονταν από πρόδρομα έργα ολοκληρωμένων οδικών τμημάτων, ότι το έργο της οδικής ασφάλειας που θα εκπονηθεί θα προσαρμοζόταν εάν το υλοποιούσε ο ΟΑΚαε αν διατηρήσει την αρμοδιότητα στα συγκοινωνιακά, επίσης την ολοκλήρωση των μελετών Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζί – Παχιά Άμμος – Χαμέζι – Σητεία που είχε ο Οργανισμός από το 2014.

Στην δημόσια συζήτηση στην Επιτροπή της Βουλής το ΤΕΕΤΔΚ οφείλει να αναδείξει την νέα εποχή για την Κρήτη που μπορεί να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης για την χώρα, με την προϋπόθεση της συνεχούς και συνεπούς παρακολούθησης και από το ΤΕΕ ώστε ο ΒΟΑΚ να υλοποιηθεί σύμφωνα με τις μελέτες και το χρονοδιάγραμμα, καθώς και με τα 3 σύγχρονα αεροδρόμια στα Χανιά και την Σητεία μετά την ολοκλήρωση στο Καστέλι, τους λιμένες και στην νότια Κρήτη Χώρας Σφακίων και Αγ Ρουμέλης, με ενεργειακή ασφάλεια μετά την διπλή ηλεκτρική διασύνδεση, τις χρηματοδοτήσεις του νέου ΠΕΠ Κρήτης, ενώ σειρά εκκρεμοτήτων μπορούν να αποτελέσουν θέματα συζήτησης της Αντιπροσωπείας με την συμμετοχή της Νομαρχιακής Επιτροπής Ρεθύμνου όπως στην δημόσια συγχαρητήρια επιστολή μου πριν ένα χρόνο για τις προτεραιότητες του κεντρικού ΤΕΕ και 4 άξονες του ΤΕΕΤΔΚ των Στρατηγικών Σχεδιασμών, την κλιματική αλλαγή και τις ΑΠΕ, την ορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων και την διάσωση του ΟΑΚαε, το τρίπτυχο υλοποίησης των δημοσίων έργων σε συγκεκριμένο χρόνο, ποιότητα και χρονοδιάγραμμα.