φωτό από τροχαίο στις Σίσες

Ακολουθήστε το Kriti360 στο Facebook για να μην χάνετε είδηση!

Παρά τη δραματική καταγραφή δυστυχημάτων με δεκάδες νεκρούς, οι επικίνδυνες στροφές στις Σίσες και άλλα ματωμένα σημεία παραμένουν εκτός πρώτης προτεραιότητας στα έργα του ΒΟΑΚ.

 

Έντονη ανησυχία προκαλεί η παρέμβαση ομάδας εθελοντών πολιτών σχετικά με την αιματηρή πραγματικότητα στο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από τις Σίσες έως τα Λινοπεράματα – μια διαδρομή 26 χιλιομέτρων που έχει μετατραπεί σε μαύρη ζώνη τροχαίων δυστυχημάτων.

Όπως τονίζουν σε δημόσια ανάρτησή τους, πρόκειται για μια από τις πιο θανατηφόρες διαδρομές του νησιού, με δεκάδες πολύνεκρα τροχαία, τόσα πολλά ώστε τα σημεία τους συχνά επικαλύπτονται στον χάρτη λόγω της πυκνότητας των περιστατικών.

Σε μια απόσταση που διασχίζουν καθημερινά χιλιάδες πολίτες, έχουν σημειωθεί πολλαπλά δυστυχήματα με μεγάλο αριθμό θυμάτων: Ενα τροχαίο με 5 νεκρούς στις Σίσες, ένα με 3 νεκρούς στην Αγία Πελαγία, δεκάδες περιστατικά με δύο θύματα.

Και όμως, όπως καταγγέλλουν ενεργοί πολίτες από το Τμήμα μη Τεχνητής Νοημοσύνης του SOSTΕ (Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Εγκλημάτων), τα έργα που έχουν εξαγγελθεί για τον ΒΟΑΚ αγνοούν τις περιοχές αυτές. «Μιλάμε για Αίμα, όχι για Φραπέ.», σχολιάζουν σχετικά.

Αντιστρόφως, ως έργο υψηλής προτεραιότητας προβάλλεται η κατασκευή του κόμβου στον ΧΥΤΑ Λινοπεραμάτων – ενός έργου που είχε χρηματοδοτηθεί ήδη από το 2017 με 4,5 εκατομμύρια ευρώ και για το οποίο είχαν εγκριθεί όλες οι μελέτες. Παρόλα αυτά, το έργο ακυρώθηκε σιωπηλά τα επόμενα χρόνια, χωρίς δημόσια αιτιολόγηση.

Η χαρτογράφηση των τροχαίων

Η καταγραφή των πολύνεκρων τροχαίων γίνεται από το Τμήμα μη Τεχνητής Νοημοσύνης του SOSTΕ, με στόχο την ολοκλήρωση ενός χάρτη για όλη την Κρήτη, όπου θα απεικονίζονται όλα τα σημεία πολύνεκρων τροχαίων και θα συνοδεύονται από όσα περισσότερα δεδομένα είναι διαθέσιμα (ημερομηνίες, αριθμός θυμάτων, αίτια, παρεμβάσεις – ή απουσία παρεμβάσεων).