Μια εξαιρετική είδηση, επεφύλαξαν οι πρώτες ημέρες του Απρίλη, για τα τουριστικά Χανιά.
Μετά από πολλές συζητήσεις, αρκετό δημοσιογραφικό μελάνι που έχει χυθεί αλλά και κάμποσο χρόνο που χρειάστηκε να μεσολαβήσει, για τις συνθήκες σκληρού ακτοπλοϊκού μονοπωλίου, στη γραμμή των Χανίων, έτσι… ξαφνικά, ένα νέο και πολύ γρήγορο βαπόρι, εισβάλει στο Χανιά – Πειραιάς με ενδιάμεσο σταθμό τη Μήλο και μόλις πέντε (5) ώρες διάρκεια ταξιδιού.
Το καλοκαίρι του 2005, έχει μείνει κυριολεκτικά στην… ιστορία, καθώς το συγκεκριμένο βαπόρι, είχε σταθεί η αφορμή για ένα “κύμα” Ελλήνων επισκεπτών, όμοιο του οποίου δεν έχει ξαναυπάρξει έκτοτε.
H νέα γραμμή, που θα συνδέει τα Χανιά με τη Μήλο αλλά και τον Πειραιά ξεκινάει δρομολόγια στις 22 Ιουνίου 2024 και θα παραμείνει εκεί μέχρι και τις 22 Σεπτεμβρίου 2024. Η εταιρεία Sea Jets, εγκαινιάζει τη γραμμή με το ταχύπλοο Speedrunner Jet 2, το οποίο υπόσχεται να μεταφέρει τους επιβάτες από τα Χανιά στον Πειραιά μέσα σε 5 ώρες και στη Μήλο μέσα σε 2 ώρες και 25 λεπτά.
“Χωράει” τρίτο βαπόρι η γραμμή…;
Στο παρελθόν, έχουν γίνει – από ειδικούς και μη – αναλύσεις για τη βιωσιμότητα της συγκεκριμένης γραμμής και για το κατά πόσο σε αυτήν, θα χωρούσε ένα ακόμη πλοίο. Οι Μινωικές Γραμμές άλλωστε, πέρυσι τέτοιο καιρό, κουνούσαν οριστικά το μαντίλι τους στο εν λόγω δρομολόγιο, με δεδομένο ότι το Kydon Palace που μετά βαϊων και κλάδων είχε “μπει” στη γραμμή, μετακόμιζε στην Αδριατική, για να γράψει εκεί τη δική του ενδιαφέρουσα ιστορία. Σε κάθε περίπτωση, οι απόψεις συγκλίνουν ότι στο Χανιά – Πειραιάς, δεν χωρά άλλο πλοίο για δώδεκα μήνες το χρόνο. Σαφέστατα όμως, η γραμμή έχει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον τους καλοκαιρινούς μήνες όμως μέχρι και το περασμένο Σάββατο, καμία από τις ναυτιλιακές εταιρίες, δεν αναλάμβανε να “επενδύσει” σε αυτήν, κάτι που επέλεξε να κάνει τελικά φέτος το καλοκαίρι η Sea Jets, δημιουργώντας νέα δεδομένα.
Ο σχεδιασμός είναι προσεγμένος από… παντού!
Σε κάθε περίπτωση, οι απόψεις συγκλίνουν ότι στο Χανιά – Πειραιάς, δεν χωρά άλλο πλοίο για δώδεκα μήνες το χρόνο. Σαφέστατα όμως, η γραμμή έχει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον τους καλοκαιρινούς μήνες
Ο σχεδιασμός δείχνει να πολύ προσεκτικός, τόσο σε ότι αφορά το δρομολόγιο, που θα περιλαμβάνει όπως προαναφέρεται ενδιάμεση ολιγόλεπτη στάση στο λιμάνι της Μήλου, όσο ακόμη, στη διάρκεια του ταξιδιού, στις ώρες άφιξης και αναχώρησης, αλλά και στο χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα ξεκινήσουν και θα ολοκληρωθούν τα δρομολόγια.
Οι ώρες που θα εκτελούνται τα δρομολόγια διαμορφώθηκα ως εξής:
Σούδα – Μήλος – Πειραιάς
ΜΗΛΟΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ: (10:50 – 13:10)
Πειραιάς – Μήλος – Σούδα
ΜΗΛΟΣ – ΣΟΥΔΑ: (16:45 – 19:05)
Μνήμες από το μακρινό 2005…
Ο προορισμός Χανιά – τους μήνες αιχμής – αποκτά ακόμη περισσότερη λάμψη, καθώς η διασύνδεση του, όχι απλά ενισχύεται με ένα ακόμη πλοίο, αλλά και το δρομολόγιο έτσι όπως αυτό διαμορφώθηκε, μπορεί να συμβάλει καθοριστικά, στην ουσιαστική ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, κάτι που τα Χανιά, το είχαν πραγματικά ανάγκη, εδώ και πάρα πολλά χρόνια