More

    Οσκαρ 2025: Θρίαμβος του “Anora” – Ολοι οι νικητές

    Σάρωσε τα φετινά βραβεία Όσκαρ η ταινία «Anora» του σκηνοθέτη Σον Μπέικερ

    Η ταινία «Anora», η ιστορία μιας Νεοϋρκεζας σεξεργάτριας που κερδίζει την ευκαιρία για μια νέα ζωή, αφού παντρεύεται έναν πλούσιο Ρώσο πελάτη της, γιο ολιγάρχη, αλλά απογοητεύεται από την περιφρόνηση των πεθερικών της, ήταν η μεγάλη νικήτρια της χθεσινής τελετής απονομής βραβείων Οσκαρ, συγκεντρώνοντας πέντε αγαλματίδια, μεταξύ των οποίων αυτό και της Καλύτερης Ταινίας.

    Η 25χρονη πρωταγωνίστρια της ταινίας, η Μάικι Μάντισον, τιμήθηκε με το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, ενώ ο σκηνοθέτης της Σον Μπέικερ βραβεύθηκε με Όσκαρ Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Μοντάζ.

    Η ταινία «Anora» κόστισε μόλις 6 εκατομμύρια δολάρια, ένα πολύ μικρό ποσό για τα δεδομένα του Χόλιγουντ και αναδείχθηκε η μεγάλη νικήτρια στη βραδιά των Όσκαρ, απέναντι σε ταινίες όπως το «Κονκλάβιο», «The Brutalist» και το μιούζικαλ «Wicked».

    «Αν προσπαθείτε να κάνετε ανεξάρτητες ταινίες, σας παρακαλώ συνεχίστε να τις κάνετε. Χρειαζόμαστε περισσότερες. Αυτή είναι η απόδειξη», δήλωσε ο Μπέικερ γνωστός για τις μικρού μήκους ταινίες του με θέμα ανθρώπους του περιθωρίου.

    Η Μάντισον κατάφερε να επικρατήσει της Ντέμι Μουρ, που θεωρούνταν φαβορί για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «The Substance», η οποία απέσπασε το βραβείο για το Καλύτερο Μακιγιάζ για την εντυπωσιακή μεταμόρφωση της Μουρ.

    «Μεγάλωσα στο Λος Άντζελες, αλλά το Χόλιγουντ μου φαινόταν πάντα τόσο μακρινό», είπε η 25χρονη Μάντισον στην ομιλία της. «Το να βρίσκομαι εδώ, σε αυτό το δωμάτιο σήμερα είναι πραγματικά απίστευτο».

    Η νεαρή ηθοποιός πρόσθεσε ότι θέλει «να ευχαριστήσει και να τιμήσει την κοινότητα των σεξεργατών», «θα συνεχίσω να είμαι σύμμαχός σας», τόνισε.

    Ο Έιντριεν Μπρόντι κέρδισε το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας του, καθώς χθες τιμήθηκε με το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του ως ένας Εβραίος μετανάστης και αρχιτέκτονας που κυνηγά το αμερικανικό όνειρο στην ταινία «The Brutalist». Το πρώτο του Όσκαρ το είχε κερδίσει πριν 22 χρόνια, σε ηλικία 29 ετών, για την ταινία «Ο Πιανίστας», όπου υποδυόταν έναν Εβραίο πιανίστα που προσπαθεί να επιβιώσει στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

    «Αν το παρελθόν μπορεί να μας διδάξει κάτι, αυτό είναι να μας υπενθυμίσει να μην επιτρέπουμε το μίσος να εκφράζεται ανεξέλεγκτα», τόνισε στην ομιλία του ο 51χρονος Μπρόντι, κάνοντας έκκληση για έναν «πιο λογικό, πιο χαρούμενο και πιο συμπεριληπτικό κόσμο», μια έμμεση αναφορά στην προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ.

    Η Ζόι Σαλντάνα κέρδισε το βραβείο Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ισπανόφωνη ταινία «Emilia Perez» και δήλωσε στην ομιλία της ότι είναι «περήφανη που είναι παιδί μεταναστών που έχουν όνειρα, αξιοπρέπεια και χέρια που εργάζονται σκληρά».

    Οι δύο αυτές ομιλίες ήταν οι δύο πιο πολιτικές στη διάρκεια της βραδιάς.

    Ο Κίραν Κάλκιν βραβεύθηκε με το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «A Real Pain», στην οποία υποδύεται έναν άνδρα που ταξιδεύει στην Πολωνία για να ανακαλύψει τις ρίζες της οικογένειάς του.

    Το ντοκιμαντέρ «No other land» που αναφέρεται στον εβραϊκό εποικισμό στη Δυτική Όχθη κέρδισε το βραβείο Όσκαρ στην κατηγορία του. Οι σκηνοθέτες του ντοκιμαντέρ, ο Παλαιστίνιος ακτιβιστής Μπάσελ Άντρα και ο Ισραηλινός δημοσιογράφος Γιουβάλ Αμπραάμ, χρειάστηκαν πέντε χρόνια για να ολοκληρώσουν την ταινία.

    «Το ‘No other land’ αντικατοπτρίζει τη σκληρή πραγματικότητα που υφιστάμεθα εδώ και δεκαετίες και στην οποία ακόμη αντιστεκόμαστε, καθώς καλούμε τον κόσμο να αναλάβει σοβαρή δράση για να σταματήσει την αδικία και να σταματήσει την εθνοκάθαρση του παλαιστινιακού λαού», τόνισε ο Άντρα από τη σκηνή των Όσκαρ.

    «Κάναμε αυτή την ταινία, Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί, διότι μαζί οι φωνές μας είναι πιο ισχυρές», πρόσθεσε ο Αμπραάμ.

    Η λεττονικής παραγωγής ταινία κινουμένων σχεδίων «Flow» απέσπασε το Όσκαρ στην κατηγορία της, ενώ η βραζιλιάνικη «Είμαι ακόμη εδώ» κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Η ταινία αφηγείται την αληθινή ιστορία της Εουνίσε Πάιβα που αγωνίστηκε να μάθει την αλήθεια για την εξαφάνιση του συζύγου της, ενός πρώην βουλευτή, το 1971 κατά τη διάρκεια της δικτατορίας στη Βραζιλία (1964-1985).

    Η λίστα με τους νικητές

    Καλύτερη Ταινία

    • Anora
    • The Brutalist
    • A Complete Unknown
    • Κονκλάβιο
    • Dune: Μέρος Δεύτερο
    • Emilia Pérez
    • Είμαι Ακόμη Εδώ
    • Nickel Boys
    • The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης
    • Wicked

    Σκηνοθεσία

    • Σον Μπέικερ – Anora
    • Μπρέιντι Κόρμπετ – The Brutalist
    • Τζέιμς Μάνγκολντ – A Complete Unknown
    • Ζακ Οντιάρ – Emilia Pérez
    • Κοραλί Φαρζά – The Substance

    Α’ Αντρικός Ρόλος

    • Άντριεν Μπρόντι – The Brutalist
    • Τιμοτέ Σαλαμέ – A Complete Unknown
    • Κόλμαν Ντομίνγκο – Sing Sing
    • Ρέιφ Φάινς – Conclave
    • Σεμπάστιαν Σταν – The Apprentice

    Α’ Γυναικείος Ρόλος

    • Μάικι Μάντισον – Anora
    • Σίνθια Ερίβο – Wicked
    • Κάρλα Σοφία Γκασκόν – Emilia Pérez
    • Ντέμι Μουρ – The Substance
    • Φερνάντα Τόρες – I’m Still Here

    Β’ Γυναικείος Ρόλος

    • Ζόε Σαλντάνα – Emilia Pérez
    • Μόνικα Μπαρμπάρο – A Complete Unknown
    • Αριάνα Γκράντε – Wicked
    • Φελίσιτι Τζόουνς – The Brutalist
    • Ιζαμπέλα Ροσελίνι – Conclave

    Β’ Αντρικός Ρόλος

    • Κίραν Κάλκιν – A Real Pain
    • Γιούρα Μπορίσοφ – Anora
    • Έντουαρντ Νόρτον – A Complete Unknown
    • Γκάι Πιρς – The Brutalist
    • Τζέρεμι Στρονγκ – The Apprentice

    Πρωτότυπο Σενάριο

    • Anora
    • The Brutalist
    • A Real Pain
    • September 5
    • The Substance

    Διασκευασμένο Σενάριο

    • Conclave
    • A Complete Unknown
    • Emilia Pérez
    • Nickel Boys
    • Sing Sing

    Διεθνής Ταινία

    • Βραζιλία, I’m Still Here
    • Δανία, The Girl With the Needle
    • Γαλλία, Emilia Pérez
    • Γερμανία, The Seed of the Sacred Fig
    • Λετονία, Flow

    Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων

    • Flow
    • Inside Out 2
    • Memoir of a Snail
    • Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl
    • The Wild Robot

    Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους

    • In the Shadow of the Cypress
    • Beautiful Men
    • Magic Candies
    • Wander to Wonder
    • Yuck!

    Μοντάζ

    • Anora
    • The Brutalist
    • Conclave
    • Emilia Pérez
    • Wicked

    Σχεδιασμός Κουστουμιών

    • Wicked
    • A Complete Unknown
    • Conclave
    • Gladiator II
    • Nosferatu

    Μακιγιάζ και Κομμώσεις

    • The Substance
    • A Different Man
    • Emilia Pérez
    • Nosferatu
    • Wicked

    Σκηνογραφία

    • Wicked
    • The Brutalist
    • Conclave
    • Dune: Part Two
    • Nosferatu

    Διεύθυνση Φωτογραφίας

    • The Brutalist
    • Dune: Part Two
    • Emilia Pérez
    • Maria
    • Nosferatu

    Ντοκιμαντέρ

    • No Other Land
    • Black Box Diaries
    • Porcelain War
    • Soundtrack to a Coup d’Etat
    • Sugarcane

    Καλύτερη Μουσική Επένδυση

    • The Brutalist
    • Conclave
    • Emilia Pérez
    • Wicked
    • The Wild Robot

    Τραγούδι

    • El Mal – Emilia Pérez
    • Never Too Late – Elton John
    • Mi Camino – Emilia Pérez
    • Like A Bird – Sing Sing
    • The Journey – The Six Triple Eight

    Ήχος

    • Dune: Part Two
    • A Complete Unknown
    • Emilia Pérez
    • Wicked
    • The Wild Robot

    Οπτικά Εφέ

    • Dune: Part Two
    • Alien: Romulus
    • Better Man
    • Kingdom of the Planet of the Apes
    • Wicked

    Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ

    • The Only Girl in the Orchestra
    • Death by Numbers
    • I Am Ready, Warden
    • Incident
    • Instruments of a Beating Heart

    Ταινία μικρού μήκους με ζωντανή δράση

    • I’m Not a Robot
    • A Lien
    • Anuja
    • The Last Ranger
    • The Man Who Could Not Remain Silent


    Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

    Δείτε ΕΔΩ περισσότερα από το Kriti360.gr 

    googlenews Kriti360

    Ακολουθήστε το kriti360.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ