Σε ισχύ τίθεται από σήμερα, Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου και έως τις 8 Ιανουαρίου 2025, το «Καλάθι του Άι Βασίλη» που εφαρμόζεται στα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στην πώληση παιδικών παιχνιδιών.
Το μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης εφαρμόζεται υποχρεωτικά στις επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1.000.000 ευρώ. Σε αυτό, μπορούν μπορούν επίσης εθελοντικά να συμμετάσχουν και όσες μικρότερες επιχειρήσεις επιθυμούν.
Κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του μέτρου, κάθε επιχείρηση δημιουργεί τη δική της λίστα προϊόντων από τις 10 κατηγορίες που έχει διαμορφώσει το υπουργείο Ανάπτυξης. Οι λίστες αναρτώνται παράλληλα στην πλατφόρμα e-katanalotis ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να κάνουν εύκολα τη σύγκριση τιμών στα προϊόντα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η περίοδος των Χριστουγέννων αποτελεί τόσο για τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου, όσο και για τις μικρότερες επιχειρήσεις, τη σημαντικότερη του έτους από πλευράς πωλήσεων, καθώς συνεισφέρει στον ετήσιο τζίρο τους ακόμη και το 50%.
Όπως σημείωνε στο CNN Greece ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών, Γιάννης Παπαδόπουλος παρά το υποτονικό ξεκίνημα στις αρχές του μήνα, τις τελευταίες μέρες η αγοραστική κίνηση στα καταστήματα παιχνιδιών έχει αρχίσει πλέον να «ζεσταίνεται». Έτσι και τη φετινή χρονιά, μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις παιχνιδιών θα διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο από τη συνολική πίτα στην οποία, βεβαίως, τη «μερίδα του λέοντος» κατέχουν οι μεγάλες αλυσίδες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου το 2022, αρκετές ήταν και οι μικρότερες επιχειρήσεις που είχαν λάβει μέρος στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία με τον συνολικό αριθμό όσων τελικά συμμετείχαν (τόσο υποχρεωτικά και όσο εθελοντικά) να έχει φτάσει κοντά στις 40 ενώ μικρότερος ήταν ο αριθμός τη δεύτερη χρονιά. Ενόψει της φετινής εφαρμογής του μέτρου, ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνει πάντως τη δυσκολία των «μικρών» του κλάδου να «ακολουθήσουν» τόσο σε όγκο κωδικών, όσο και σε ποσοστά μειώσεων, τα αντίστοιχα των μεγάλων αλυσίδων.